Gjest Gjest_maia_* Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 JEnta mi er veldig god på langrenn...men jeg og mannen min og våre 2 eldste elsker også å renne på slalåm innimellom ( vi har også dager der vi går langrenn sammen med jenta) Hun har slalåmski,men vil ikke være med......vi sier at vi kan hjelpe i skitrekket m.m. klart vi burde respektere at hun ikke vil....men jeg kan bli SÅÅ irritert da...føler hun ødelegger for resten av familien..for å gå langrenn mens vi er i slalåmbakken..blir kjedlig syns hun......noen råd til en sliten 3barnsmamma?
Gjest rotterolf Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 JEnta mi er veldig god på langrenn...men jeg og mannen min og våre 2 eldste elsker også å renne på slalåm innimellom ( vi har også dager der vi går langrenn sammen med jenta) Hun har slalåmski,men vil ikke være med......vi sier at vi kan hjelpe i skitrekket m.m. klart vi burde respektere at hun ikke vil....men jeg kan bli SÅÅ irritert da...føler hun ødelegger for resten av familien..for å gå langrenn mens vi er i slalåmbakken..blir kjedlig syns hun......noen råd til en sliten 3barnsmamma? Det må da gå an for familien å dele seg? Når man får barn må egoet vike. Du eller pappa må ut på langrennski
Kosteskaft Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 La henne gå på langrenn da. Så kan dere andre stå på slalom. Sorry, du høres ut som en sutrete tenåring selv.
Rosalie Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Det må da gå an for familien å dele seg? Når man får barn må egoet vike. Du eller pappa må ut på langrennski
Gjest Maxtor Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Hun er 10. Noen ganger må hun bare bli med på det resten av familien gjør. Så får hun heller sitte å surmule litt =D
vaskeklut Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 JEnta mi er veldig god på langrenn...men jeg og mannen min og våre 2 eldste elsker også å renne på slalåm innimellom ( vi har også dager der vi går langrenn sammen med jenta) Hun har slalåmski,men vil ikke være med......vi sier at vi kan hjelpe i skitrekket m.m. klart vi burde respektere at hun ikke vil....men jeg kan bli SÅÅ irritert da...føler hun ødelegger for resten av familien..for å gå langrenn mens vi er i slalåmbakken..blir kjedlig syns hun......noen råd til en sliten 3barnsmamma? Jeg er enig med andre over her, som påpeker at du høres ut som en sutrete tenåring. Du eller far får stikke på langrennstur med jenta, og den andre får dra i slalombakken. Så får dere bytte på. Vær glad jenta di er interessert i å drive med langrenn i stedet for å sitte foran TV-en eller henge i byen til stadighet.
Gjest Miam Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er litt uenig med majoriteten her. Hun er bare 10, og det er ikke alltid man kan gjøre bare ting man har lyst til. Det er jo ikke akkurat det smarteste å sende en tiåring uti løypene alene liksom, synes nå jeg. Så jeg synes hun må være med et par ganger, i alle fall for å prøve litt, så kan dere heller gå langrenn med henne gange etter, for eksempel. Et barn må tåle å ikke alltid få viljen sin, mener nå jeg!
Gjest Rotterolf Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er litt uenig med majoriteten her. Hun er bare 10, og det er ikke alltid man kan gjøre bare ting man har lyst til. Det er jo ikke akkurat det smarteste å sende en tiåring uti løypene alene liksom, synes nå jeg. Så jeg synes hun må være med et par ganger, i alle fall for å prøve litt, så kan dere heller gå langrenn med henne gange etter, for eksempel. Et barn må tåle å ikke alltid få viljen sin, mener nå jeg! Hun må selvsagt ikke ut i løypa alene. Mor eller far må med. Klart; hun kan ikke få viljen alltid, men da får noen sitte sammen med henne i slalombakken. Kan ikke tvinge henne ut på slalomski. At moren blir irritert og sier "hun ødelegger for hele familien" vitner om en umoden og furten mamma - ssynes jeg :-)
Gjest Miam Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 Hun må selvsagt ikke ut i løypa alene. Mor eller far må med. Klart; hun kan ikke få viljen alltid, men da får noen sitte sammen med henne i slalombakken. Kan ikke tvinge henne ut på slalomski. At moren blir irritert og sier "hun ødelegger for hele familien" vitner om en umoden og furten mamma - ssynes jeg :-) Ja, det er det jeg mener, hehe.. Selvfølgelig skal du ikke hive ungen uti bakken, men at hun må være med opp å være med familien synes jeg faktisk at hun må! Men jeg hadde selvfølgelig ikke tvunget henne til å stå på slalom om hun ikke vil. Er litt enig i at mor furter, forresten. Men skjønner litt at hun spyr ut frustrasjonen her da, i stedet for å gå til ungen å klage, det går jo ikke Det skal ikke være bare enkelt å være verken barn eller forelder :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 Uttalelsene vitner om en litt umoden mor, det er jeg enig i... Men å alltid la barna gjøre det de helst vil? Neppe noen god ide. Man er en familie på fem, og majoriteten må som regel få bestemme. Jeg og mine søsken har da blitt tvunget med på skiturer, fjellturer, fotballarrangementer og andre aktiviteter gang på gang. Alltid en som ikke ville og helst ville gjort noe annet. Men man lærer toleranse og forståelse for andres ønsker, og man lærer å prøve ting man egentli ikke liker. Og i voksen alder har jeg selv en enorm glede av at jeg kan mye om friluft og aktivitet. Selv om jeg ikke alltid var like begeistret som barn.
Gjest Miam Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Uttalelsene vitner om en litt umoden mor, det er jeg enig i... Men å alltid la barna gjøre det de helst vil? Neppe noen god ide. Man er en familie på fem, og majoriteten må som regel få bestemme. Jeg og mine søsken har da blitt tvunget med på skiturer, fjellturer, fotballarrangementer og andre aktiviteter gang på gang. Alltid en som ikke ville og helst ville gjort noe annet. Men man lærer toleranse og forståelse for andres ønsker, og man lærer å prøve ting man egentli ikke liker. Og i voksen alder har jeg selv en enorm glede av at jeg kan mye om friluft og aktivitet. Selv om jeg ikke alltid var like begeistret som barn. Akkurat det jeg mener, men mye bedre sagt! Vi hadde det også sånn som barn, og vi hadde bare godt av det! Er glad jeg måtte være med, nå i dag
Rosalie Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Å tvinge barn med på aktiviteter de tydelig misliker etter flere forsøk er virkelig ingen vits i. Og dersom man gjør det, får man regne med at barna i såfall har nedoversmil og kort lunte mens det står på. Her er det jo ikke akkurat snakk om ei jente som bare vil sitte inne foran dataen, men ei jente som ikke liker å stå på slalom, men som gjerne går på langrenn. Og da får foreldrene legge opp helgene etter det. Hvis de ikke vil at jenta skal ende opp innendørs foran dataen i stedet, da.
Rime Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Hos oss var det omvendt, da jeg var liten. Jeg ble tvunget med på langrenn enda jeg bare ville i bakken, og jeg hatet det!! Jeg hadde dårlige assosiasjoner til langrennski til jeg var langt oppi 20-åra. Men nå har jeg plutselig begynt å like det:)
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 JEnta mi er veldig god på langrenn...men jeg og mannen min og våre 2 eldste elsker også å renne på slalåm innimellom ( vi har også dager der vi går langrenn sammen med jenta) Hun har slalåmski,men vil ikke være med......vi sier at vi kan hjelpe i skitrekket m.m. klart vi burde respektere at hun ikke vil....men jeg kan bli SÅÅ irritert da...føler hun ødelegger for resten av familien..for å gå langrenn mens vi er i slalåmbakken..blir kjedlig syns hun......noen råd til en sliten 3barnsmamma? Kansje hun er redd/engstelig for å kjøre slalom???? Jeg stortrives med langrennsski på beina, å spesielt å renne ned bakker. MEN jeg liker ikke slalom, har prøvd en del ganger, men skitrekket gjør meg nervøs, å jeg synes ikke det er like artig å renne ned en bakke med slalomski som langrennsski (synes jeg behersker vanlig ski bedre)
Wasp Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Ja, kanskje hun er redd. Du virker sutrete, umoden og lite forståelsesfull.
Gjest Njål Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 JEnta mi er veldig god på langrenn...men jeg og mannen min og våre 2 eldste elsker også å renne på slalåm innimellom ( vi har også dager der vi går langrenn sammen med jenta) Hun har slalåmski,men vil ikke være med......vi sier at vi kan hjelpe i skitrekket m.m. klart vi burde respektere at hun ikke vil....men jeg kan bli SÅÅ irritert da...føler hun ødelegger for resten av familien..for å gå langrenn mens vi er i slalåmbakken..blir kjedlig syns hun......noen råd til en sliten 3barnsmamma? He,he...redd for at familieglansbilde, med den perfekte familien som gjør alle ting sammen, skal sprekke? Dere må nok splitte dere innimellom. Avogtil må hun være med, men jeg synes det er feil å tvinge noen til å renne utfor
Rosalie Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 Men altså - trådstarter sier at 10-åringen er yngst. Da er vel de to eldste gamle nok til å være i bakken alene mens mor, far og yngstejenta er på langrenn.
Bentix Skrevet 18. februar 2010 #18 Skrevet 18. februar 2010 Hva med å prøve å finne grunnen til at jenta ikke vil stå på slalom? om man finner grunnen er det noe enklere å finne en løsning på problemet. og som andre her sier, så må man noen ganger gjøre ting man ikke har så lyst til (både foreldre og barn!)
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. februar 2010 #19 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er evig takknemmelig for at mine foreldre ikke tvang meg til å gjøre aktiviteer som jeg selv sa jeg ikke ville. Men jeg var enebarn, så jeg slapp å "ødelegge for hele familien" Jeg foreslår kompromiss. Familien blir med jenta på langrenn. Jenta blir med familien på slalom. Annenhver gang. Det er rettferdig uansett hva majoriteten vil mener jeg.
Gjest Gjest_maia_* Skrevet 19. februar 2010 #20 Skrevet 19. februar 2010 Hei igjen og takk for alle svar......nå har jeg sovet godt og er litt mindre frustrert :-) JEg ser igrunnen ikke på meg selv som umoden og sutrete,men ser at innlegget mitt kan gi uttrykk for det. Jeg blir bare irritert innimellom....og i går var jeg det. Nå har jeg bestemt meg : jeg skal ikke spør om jenta mi vil på slalåm. Vi kan ha med begge deler i bilen,så velger vi når vi kommer på fjellet. JEg skal gå langrenn sammen med henne noen ganger,andre ganger slalåm sammen med guttene ( store barn/ungdommer vil også ha en bit av mammaen sin og vise hva de kan i bakken)Noen skrev at vi prøver å stå frem som et glansbilde......det stemmer ikke. JEg bryr meg ikke om hva andre tenker her....det er for vår egen del. Vi har ennå litt vinter igjen.så dette blir spennende.....håper jeg,uten altfor mange frustrasjoner i løypene :-) Ha en fin dag!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå