Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

Jeg vil farge haaret mitt. Har litt rodbrunt haar men vil ha vekk det rode og fage det lysere.. er det en maate jeg kan gjore dette hjemme paa? f.eks farge det lysebrunt? eller askebrunt? eller askeblondt?? eller kommer det til aa bli en katastrofe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei,

Jeg vil farge haaret mitt. Har litt rodbrunt haar men vil ha vekk det rode og fage det lysere.. er det en maate jeg kan gjore dette hjemme paa? f.eks farge det lysebrunt? eller askebrunt? eller askeblondt?? eller kommer det til aa bli en katastrofe?

p.s har farget det rodbrunt..er egentlig morkeblond

Skrevet

Skal du ha vekk det røde må du nok avfarge håret.

Avfarging kan kjøpes på Cubus, H&M, osv..men tilfører ingen nye pigmenter. Etterpå må du derfor farge håret tilbake i den fargen du vil ha.

Hvis du aldri har gjort dette før er det best å gå til frisøren.

Det er mye som kan gå galt med slik hjemme-avfarging. Det kan bli skjoldete (ofte lyst innerst mot hodebunnen og oransje/rødt i lengdene) eller flekkete.

Er det mye rødt i håret ditt må du kanskje avfarge det flere ganger, og det sliter veldig på håret (rødpigmenter er vanskelig å fjerne).

Hvis du fjerner alt det røde med avfarging og tar en askefarge oppi etterpå kan du dessuten risikere å ende opp med grønt hår.

Hvis du skal ta sjansen på å gjøre dette hjemme bør du derfor velge en farge som ikke er for kald, f.eks. farger med navn som "gylden-blond" o.lign.

Men som sagt: Det beste er å la frisøren ta seg av dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...