Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle skaffe meg en slik sak, siden "alle" som lager makeup-tutorials bruke det :)

Noen som har tips om en god en?

Skal brukes under mineralsminke, for å få den til å sitte bedre og bli jævnere. Og kanskje utgjævne hudtonen også (kan en primer det?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jevnere og utjevne.

Får vel kommentarer i språk-tråden nå...

Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Jeg bruker ID mineralfoundation og tilhørende ID-primer. Er suuuperfornøyd og nå greier jeg meg nesten ikke uten! Merker stor forskjell på sminken, den sitter lenger, den sitter på plass og huden ser jevnere og finere ut.

Jeg har en del arr og får et par kviser innimellom, men det vises nesten ikke i det hele tatt med den primeren jeg bruker i hvertfall:)

Såå jeg vil anbefale deg prime time eller skin rever upper fra ID :)

Jeg har til nå kjøpt mine ganske billig på QXL. Halvparten av prisen i salong/butikk

Skrevet
Jeg bruker ID mineralfoundation og tilhørende ID-primer. Er suuuperfornøyd og nå greier jeg meg nesten ikke uten! Merker stor forskjell på sminken, den sitter lenger, den sitter på plass og huden ser jevnere og finere ut.

Jeg har en del arr og får et par kviser innimellom, men det vises nesten ikke i det hele tatt med den primeren jeg bruker i hvertfall:)

Såå jeg vil anbefale deg prime time eller skin rever upper fra ID :)

Jeg har til nå kjøpt mine ganske billig på QXL. Halvparten av prisen i salong/butikk

Tusen takk for svar :)

Huden min reagerer desverre heftig på ID, så den tror jeg ikke jeg våger å prøve :sukk:

Gjest sanna25
Skrevet

Jeg har forsøkt tigi sin mineralprimer og tigi sin mineraløyenskygge, og etter bare få timer ligger øyenskyggen som renner.

Tålte ikke ID jeg heller.

For meg sitter vanlig øyenskygge bedre, enn primer og mineraløyenskygge.

Skrevet

Jeg bruker LR Luminous Primer som ikke inneholder skadelige silikoner, og LR Eye and Lip primer for øyenskygge. Superfornøyd! :) Øyenskyggen sitter lengre og jeg reagerer ikke på produktene :)

Send meg en personlig melding hvis dere har spørsmål :)

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Er det meningen at man skal følge denne rekkefølgen?

1. Rens

2. Fuktighetskrem

3. Primer

4. Foundation

Altså fuktighetskrem først og så primer? Er ikke primer og fuktighetskrem ganske like :P ?

Skrevet
Er det meningen at man skal følge denne rekkefølgen?

1. Rens

2. Fuktighetskrem

3. Primer

4. Foundation

Altså fuktighetskrem først og så primer? Er ikke primer og fuktighetskrem ganske like :P ?

Nei, primerens funksjon er først og fremst å gjøre huden jevn, og få foundation til å holde lenge,, ikke gi fukt og pleie, slik fuktighetskremen skal.

Jeg er veldig fornøyd med den lysreflekterende primeren fra Guerlain, og den grønne primeren fra Bodyography.

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg en Primer fra MAC. Den er jeg veldig fornøyd med. Bruker den under vanlig fundation, ved ikke om den er beregnet for bruk under mineralmakeup.

Skrevet

Jeg bruker primer fra Smashbox, den som heter Photo Finish foundation primer. Fornøyd med den, men synes ikke den er noe bedre enn Bodyography Veil foundation Primer, som er billigere og lettere å få tak i! Så du kan godt prove den fra Bodyography først. Passer like fint for å ha under mineral foundation (bruker everyday minerals), som for vanlig foundation (sheisedo, chanel).

Skrevet
Nei, primerens funksjon er først og fremst å gjøre huden jevn, og få foundation til å holde lenge,, ikke gi fukt og pleie, slik fuktighetskremen skal.

Jeg er veldig fornøyd med den lysreflekterende primeren fra Guerlain, og den grønne primeren fra Bodyography.

Jeg så meg helt blind på det ordet. :ler: Leste prime-rens (førsteklasses rens). Forsto ikke helt hva det hadde med saken å gjøre ;p

Jeg bruker primer fra Smashbox, den som heter Photo Finish foundation primer. Fornøyd med den, men synes ikke den er noe bedre enn Bodyography Veil foundation Primer, som er billigere og lettere å få tak i! Så du kan godt prove den fra Bodyography først. Passer like fint for å ha under mineral foundation (bruker everyday minerals), som for vanlig foundation (sheisedo, chanel).

Tror jeg tar på prøver Bodyography! Men hvilken velger man? Tror det må bli enten Clear, Purple eller Neutral. Er det nevneverdig forskjell på desse? De som er "shaded", er de veldig farget? Jeg er bleik som fyy, og noe med farge tror jeg fort blir synlig på huden min..

Skrevet

Jeg har bare brukt Neutral, synes ikke den syns i det hele tatt. Men nå er jeg ikke så veldig bleik, selv om man ikke kan kalle meg tan akkurat.. :)

Skrevet
Jeg så meg helt blind på det ordet. :ler: Leste prime-rens (førsteklasses rens). Forsto ikke helt hva det hadde med saken å gjøre ;p

Tror jeg tar på prøver Bodyography! Men hvilken velger man? Tror det må bli enten Clear, Purple eller Neutral. Er det nevneverdig forskjell på desse? De som er "shaded", er de veldig farget? Jeg er bleik som fyy, og noe med farge tror jeg fort blir synlig på huden min..

Jeg er bleik som fy og bruker den grønne. Den syntes ikke på min hud, den bare demper det jeg måtte ha av rødheter. Om fargen syntes har du tatt på for mye, eller du har ikke fått blendet den nok.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Jeg er HELT grønn på dette med primer under foundation..

Ser de mer ut som en fuktighetskrem enn som en primer man bruker under øyenskygge?

Man vil ikke få et maske-aktig utseende når man har primer under foundation? Jeg mener, det blir jo så mye, man skal ha fuktighetskrem, så primer, og så foundation..

Jeg bare spør fordi jeg ikke vet :flau:

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Man skal vel ikke ha primer under mineralfoundation? Da blir det vel "klatter" med pudder? Trodde primer bare skulle brukes uden flytende eller annen "våt" foundation...

Ikke lett dette her..

Skrevet
Man skal vel ikke ha primer under mineralfoundation? Da blir det vel "klatter" med pudder? Trodde primer bare skulle brukes uden flytende eller annen "våt" foundation...

Ikke lett dette her..

Primer funker helt fint under mineralfoundation. :)

Holdbarheten blir bedre, og det ser ikke noe annerledes ut. Det blir altså ikke klattete. Blir det klatter har du tatt på foundatin for fort. Akkurat som fuktighetskrem skal den trekke ordentlig inn så du er tørr i ansiktet før de tar på foundation.

Skrevet
Jeg er HELT grønn på dette med primer under foundation..

Ser de mer ut som en fuktighetskrem enn som en primer man bruker under øyenskygge?

Man vil ikke få et maske-aktig utseende når man har primer under foundation? Jeg mener, det blir jo så mye, man skal ha fuktighetskrem, så primer, og så foundation..

Jeg bare spør fordi jeg ikke vet :flau:

De kommer i mange forskjellige utgaver, så det varierer hvordan de ser ut. Men de jeg har prøvd ser f.eks ikke ut som UDPP. Det blir ikke maske, og det føles heller ikke tungt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...