Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hei. Jeg har vært sammen med typen min nå i nesten ett år. I firmaet han jobber for er det en del fester gjennom året og en del av de som jobber der er single. Han er med på noen fester, men de som blir arrangert over hele helger og utenlands velger han ikke å være med på. Nå har jeg sett bilder på pc`n hans fra en slik fest og jeg liker ikke helt det jeg ser. Han har nemlig vært utro i tidligere forhold og vært helt idiot som han sier selv. Dette er noen år siden, men han måtte bare skjerpe seg som han sa selv for plutselig fikk han nok av det party livet han levde. Jeg opplever han som en snill og god gutt og han gir meg masse komplimenter og er enestående snill mot meg. Men så er det disse bildene jeg fant da( ja jeg har tilgang til pc`n hans og passord, så det er jo ikke snoking)Der sitter han sent på kvelden i ett hjørne med en annen jente og skikkelig snakker. Ja sånn som man gjør litt utpå kvelden når det begynner og bli løsing av verdensproblemer og slikt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro?? Hadde dere likt og se dette? Ett annet viser han med armen rundt en liten snerten blond sak. Han forklarte at det er jo sånn når noen fotograferer at man bare gjør slikt foran kamera, han husket ikke navnet henne engang??? Han satt virkelig bak henne i en båt på ett annet bilde fra den turen... Så kommer han med forklaringen om at jeg også hadde masse slike bilder!!! Det var da virkelig fra før jeg og han var sammen! Vær så snill, kan noen si om jeg overreagerer her? Eller skal jeg si det jeg har lyst til å si? at jeg syns ikke det er gøy at du sitter med andre jenter borti ett hjørne og er i intim samtale uttpå natta?
Antlers Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Snakke skulle da kjæresten min fått lov til, men å legge armen rundt blir altfor intimt. Jeg hadde ikke akseptert det. Jeg tror dere bare må snakke sammen og definere hvor grensen går
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Tja, jeg har en følelse av at jeg er litt sjalu her, hehe. Har ikke gitt uttrykk for det ovenfor han, så da er det kanskje greit og holde det for seg selv og begynne å stole på han. Min forrige var utro, men det er umulig å snakke med han jeg er sammen om min fortid for da klikker han totalt og da er det ikke saken som er i fokus lengre men hvor mange jeg har vært sammen med før han og at jeg faktisk har vært sammen med menn før han. Phu, så det er ikke lett å holde fokuset på det aktuelle temaet her i gården.
Xtend Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Dump han! At han tillater seg å snakke med en kvinnelig kollega på en firmafest og (herremin!) holder armen rundt en annen kollega, er faen meg på grensen til utroskap! Og neida, det er ikke du som overreagerer.
aline Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Jeg synes vel også at det virker som du overreagerer ja! Ja, han har vært utro før, dette har han fortalt deg regner jeg med, så det er ikke noe han prøver å skjule. Ja, det har vært mye festing og fyll før, dette er vel også noe han har fortalt deg, og noe han ikke legger skjul på. Du sier selv at han SELV, på eget initiativ, velger å avstå fra mange av festene og særlig de som er av en viss varighet, dette fordi han ikke orker det livet lenger. Han gir deg full tilgang sin pc, med passord og alt slik at du fritt kan sjekke alt han har av bilder, chatter og slikt. Det å finne bilder av ham der han SNAKKER med ei dame, ser jeg ikke hva du har å reagere på!! Snakker du aldri med menn? Det at han holdt armen rundt en kollega.. vel, PERSONLIG synes jeg ikke det er noe å reagere på, og nei, ville ikke reagert på det selv, men dersom du ikke aksepterer NOEN form for fysisk kontakt med det annet kjønn, og heller ikke prating etter en viss promille ihvertfall, så må du fortelle ham disse grensene dine. At jeg synes du overdriver, hjelper jo lite, så lenge du sliter med det. Da er det du må snakke med kjæresten din, og enten fortelle ham at du sliter med sjalusi og ønsker å jobbe med det, eller at du synes han skal slutte helt å være med på sosiale arrangementer med jobben så lenge det ikke er med partner. (den siste synes jeg er helt urimelig, men igjen, det er jo deg som skal leve i dette forholdet, ikke jeg.)
nessi Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Jeg kan ikke skjønne at dette er noe å henge seg opp i. Så fint at han jobber på et sted hvor de har det hyggelig sosialt, det er jo kjempe viktig. Jeg jobber et slikt sted selv og har både sittet i samtaler med mannlige kollegaer borte i et hjørne og pratet, og holdt rundt og danset rolige danser med kollegaer. Det betyr da ikke at jeg tenker på å være utro mot han som er hjemme. Det betyr at jeg er så heldig at jeg har gode kolleger som jeg kan kalle venner som jeg kan ha det gøy sammen med og flørte uskyldig sammen med.
Havbris Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Jeg synes nok også at du tillegger innholdet i disse bildene mer dramatikk og betydning enn du kanskje har grunn til. Han er på en firmafest - og snakker med en kvinnelig kollega på tomannshånd. Det er vanlig å snakke med kolleger på firmafester. Mange mennesker gjør seg litt til foran kamera, holder armene rundt hverandre etc, uten at dette betyr noe. Sannsynligvis tillater de seg å gjøre dette fordi de er gode kolleger og kjenner hverandre godt! Jeg synes du skulle sette deg ned og kjenne etter hvor grensene dine er - og fortelle det til kjæresten din. Hvis du ikke liker at han snakker med kvinnelige kolleger utpå kvelden på en fest - eller har fysisk kontakt med en annen jente i form av å ha armen rundt - så får jo dette konsekvenser for hans sosiale aksjonsradius. Det bør han få vite. Endret 19. februar 2010 av Havbris
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Ja, jeg overreagerer nok bare litt er jeg redd. Skulle ønske jeg ikke er så usikker som jeg er! Det er fryktelig slitsomt. Men jeg er ikke slik at jeg legger armen rundt noen jeg ikke husker navnet på engang på firmafest.Ihvertfall var det det han sa til meg at han ikke husket navnet hennes. Selv er jeg kjedelig der, jeg ser ikke på andre når jeg er sammen med noen og flørter ihvertfall ikke. Han er veldig sjalu selv, men jeg gjør aldri noe som kan få han sjalu for jeg veit at det er en vond følelse å ha. Henter han også relativt tidlig i ett tiden fra slike fester, men tenker jo mitt når han fester med en del single og veldig pene kollegaer. Men det er nok i mitt hode det ligger at jeg ikke er pen nok eller fin nok for ham. Men skulle jeg vært på fest med med jobben hadde jeg nok spart dansen til kjæresten min hjemme:-) Og heller kost meg i samtale med de jeg jobber med ja(ikke alene sammen med en kollega i ett hjørne) :-) Så det er vel grensen min tenker jeg.
Havbris Skrevet 19. februar 2010 #11 Skrevet 19. februar 2010 Da må du forsøke å legge ned mye energi i å se på deg selv som ei elskverdig jente, ei jente som han vil være sammen med samtidig som han kan hygge seg med kolleger. Det ene behøver ikke utelukke det andre. Han kan ikke gå med bind for øynene gjennom tilværelsen mens han er sammen med deg - og han kan ikke melde seg ut av all sosial aktivitet som har med jobben å gjøre. Der hvor jeg jobber er kulturen slik at vi rett som det er gir hverandre et klaps på skuldrene, en klem eller en eller anner form for fysisk bekreftelse. Det ligger ikke noe annet i det enn at vi er gode kolleger som er trygge på hverandre. Uansett bør du snakke med kjæresten din om grensene dine.
Anglofil Skrevet 19. februar 2010 #12 Skrevet 19. februar 2010 Jeg synes ikke du overreagerer, selv om de fleste her inne mener det. Han har vært utro før, jeg skjønner godt du er skeptisk. Jeg hadde personlig ikke likt det og sagt det til ham. Han kan ikke lukte hva du tenker dessverre. Mvh Yvonne
I Grosny Skrevet 19. februar 2010 #13 Skrevet 19. februar 2010 Jeg synes nok også at du tillegger innholdet i disse bildene mer dramatikk og betydning enn du kanskje har grunn til. Jeg synes du skulle sette deg ned og kjenne etter hvor grensene dine er - og fortelle det til kjæresten din. Hvis du ikke liker at han snakker med kvinnelige kolleger utpå kvelden på en fest - eller har fysisk kontakt med en annen jente i form av å ha armen rundt - så får jo dette konsekvenser for hans sosiale aksjonsradius. Det bør han få vite. Å fortelle hverandre hvor grensene går er viktig. Her har han ant fred og ingen fare, men allikevel tråkket over dine grenser slik at det plager deg. Armen rundt -foto er bare foto-oppstilling. Det er ikke romantikk. Det med grenser. Få har så stramme grenser som deg, og få kjenner til slike grenser. Han har ikke sjangs til å gjette seg til disse grensene. Du må lære han dem. Jeg håper du kan tøye grensene dine litt, jeg er redd han vil oppfatte deg som sjalu og kontrollerende med så tøffe grenser. Disse jobbdamene er ingen trussel mot deres forhold, men hvis du blir stiv og sint i kroppen av dette, og ender opp mistenksom i dårlig humør, så er det en stor belastning. Så til det VIKTIGSTE, snakk sammen, og er du usikker på han så SPØR. OG du må TRO på han 100 PROSENT. Det han sier, slik er det. Det er du nødt til å tro. Det har ingen hensikt i det hele tatt å snakke med mannen hvis du ikke tror det han sier, og par som ikke snakker sammen er ute i dype problemer.
Gjest fisk Skrevet 19. februar 2010 #14 Skrevet 19. februar 2010 Ja, jeg overreagerer nok bare litt er jeg redd. Skulle ønske jeg ikke er så usikker som jeg er! Det er fryktelig slitsomt. Men jeg er ikke slik at jeg legger armen rundt noen jeg ikke husker navnet på engang på firmafest.Ihvertfall var det det han sa til meg at han ikke husket navnet hennes. Selv er jeg kjedelig der, jeg ser ikke på andre når jeg er sammen med noen og flørter ihvertfall ikke. Han er veldig sjalu selv, men jeg gjør aldri noe som kan få han sjalu for jeg veit at det er en vond følelse å ha. Henter han også relativt tidlig i ett tiden fra slike fester, men tenker jo mitt når han fester med en del single og veldig pene kollegaer. Men det er nok i mitt hode det ligger at jeg ikke er pen nok eller fin nok for ham. Men skulle jeg vært på fest med med jobben hadde jeg nok spart dansen til kjæresten min hjemme:-) Og heller kost meg i samtale med de jeg jobber med ja(ikke alene sammen med en kollega i ett hjørne) :-) Så det er vel grensen min tenker jeg. Hvorfor er ikke du med på noen av disse festene? En ting er om man sniker seg bort fra resten av festen for å snakke fortrolig og intimt, men om man sitter 5 stk på et bord, og 1 skal på do og 2 går ut og røyker, og typen din da tilfeldigvis sitter igjen med en kvinnelig kollega, ville det jo vært litt merkelig om han måtte finne på en unnskyldning for å gå vekk fordi det ikke er "lov" å prate alene med noen av det motsatte kjønn?! En annen ting er at man tolke mye rart ut fra et bilde som ikke trenger å gi et riktig inntrykk av situasjonen, så det kan være fort gjort å misforstå dessverre
Gjest Glør Skrevet 19. februar 2010 #15 Skrevet 19. februar 2010 Jeg synes ikke du overreagerer, selv om de fleste her inne mener det. Han har vært utro før, jeg skjønner godt du er skeptisk. Han var utro i ett tidligere forhold. Så lenge han ikke har gjort noe galt i forholdet til sin nåverende kjæreste har hun ingen grunn til å sette psycho begrensninger. Å snakke med folk er en helt normalt ting å gjøre når man er på fest, faktisk er det den viktigste grunnen til å gå på fest, nemlig å være sosial. Og at alle blir bestiser og klemmer hverandre når noen trekker frem ett kamera er også helt normalt, og betyr ingenting. Å ta på vei for dette er å overreagere.
Anglofil Skrevet 19. februar 2010 #16 Skrevet 19. februar 2010 Han var utro i ett tidligere forhold. Så lenge han ikke har gjort noe galt i forholdet til sin nåverende kjæreste har hun ingen grunn til å sette psycho begrensninger. Å snakke med folk er en helt normalt ting å gjøre når man er på fest, faktisk er det den viktigste grunnen til å gå på fest, nemlig å være sosial. Og at alle blir bestiser og klemmer hverandre når noen trekker frem ett kamera er også helt normalt, og betyr ingenting. Å ta på vei for dette er å overreagere. Da har vi forskjellige grenser, og jeg mente aldri ift å snakke med andre. Å derimot være "intim" og ta på andre synes jeg ikke er helt greit. Men det ermeg. Mvh Yvonne
Xtend Skrevet 19. februar 2010 #17 Skrevet 19. februar 2010 Å derimot være "intim" og ta på andre synes jeg ikke er helt greit. Men det ermeg. Mvh Yvonne
I Grosny Skrevet 19. februar 2010 #18 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Da har vi forskjellige grenser, og jeg mente aldri ift å snakke med andre. Å derimot være "intim" og ta på andre synes jeg ikke er helt greit. Men det ermeg. Mvh Yvonne Det er du ikke alene om, og du har akkurat de samme problemene som trådstarter og mange andre. Det bør dere ta på alvor og jobbe med, hvis dere ønsker å ha en kjæreste over tid. En forutsetning for at grenser ikke skal tråkkes over er at de er realistiske. Det å holde noen rundt livet på ett foto er forresten ikke "intimt" i min verden. En naturlig grense er å avstå fra seksuelt kyss på munnen og erotisk, erigert nærdans. Endret 19. februar 2010 av I Grosny
Anglofil Skrevet 19. februar 2010 #19 Skrevet 19. februar 2010 Det er du ikke alene om, og du har akkurat de samme problemene som trådstarter og mange andre. Det bør dere ta på alvor og jobbe med, hvis dere ønsker å ha en kjæreste over tid. En forutsetning for at grenser ikke skal tråkkes over er at de er realistiske. Mitt forhold fungerer utmerket, men takk for tipset. Nå synes jeg det kommer veldig an på omstendighetene rundt også. Hva som er normalt i et forhold avgjøres av paret og ikke alle andre som har en mening om alt og ingenting. Mvh Yvonne
Havbris Skrevet 19. februar 2010 #20 Skrevet 19. februar 2010 Da har vi forskjellige grenser, og jeg mente aldri ift å snakke med andre. Å derimot være "intim" og ta på andre synes jeg ikke er helt greit. Men det ermeg. Mvh Yvonne Det er godt mulig at jeg er litt treg her og ikke forstår deg helt - men kan du gi eksempler på det å være "intim" og ta på andre - som du ikke ville like? Mulig jeg forstår det bedre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå