Gjest gjest - ts Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Har mastercard gjeld på 25,000. Hvordan bli kvitt dette fortest mulig, noen tips? Føler meg så dum hvis jeg går til banken og ber om hjelp for det.. Pga at kundebehandleren min er mora til en kamerat.. Jeg har en ryddig økonomi ellers, men rentene på kortet er jo skyhøye, så nå har jeg klipt det!
Gjest Gjest_Lilli_* Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Supert! Du har allerede tatt det første skrittet med å klippe skiten. Bra! Du kan håpe du får igjen på skatten og betale månedlige avdrag frem til den tid, ev. bruke feriepenger. Det er den raskeste måten uten å ta opp ny gjeld. Eller du kan kutte ned på goder du har nå og heller spytte inn ekstra penger på mastercardet. Ekstrajobb? Hjelpe en tante med malingspannet? En krone her og en krone der..
Gjest gjest - ts Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Den måneden jeg får feriepenger får jeg ikke lønn, pga betalingssystemet her jeg jobber... Og skattepengene tror jeg desverre ikke det blir så mye av pga tabelltrekk Har begynt å spare inn på diverse ting.. Men blir vanskelig nå som forsikringer, veiavgift osv kommer løpende Noen flere tips? Noen som har gått til banken i slike tilfeller? Tusen takk for svar!
Gjest Bond Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
Gjest Spinell Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Du bør betale så mye du kan av Mastercardgjelda di hver gang du får lønning. Sett av penger til de andre regningene du vet kommer + det aller aller nødvendigste utenom. Det er litt kjipt, men du bør nok leve skikkelig sparsommelig i noen måneder. Nå vet ikke jeg hva du tjener og hvilke vaner du har idag, men en får rett og slett bruke noen av triksene fra "Luksusfellen", nemlig å finne ut hva pengene går til hver måned, sette opp budsjett og holde seg til det. Kanskje finner en ut at en har potensiale for å spare ganske mye?
Gjest Gjest_økonomen_* Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 1.) Sett opp alle "faste" utgifter du vil få i løpet av et år (husleie, strøm, telefon, bil, tannlege, osv.) og del med tolv. Ta det tallet du nå for og multipliser med 1,1. Dette beløpet overfører du automatisk til en "regingskonto" hver måned. På regningskontoen legger du inn alle de faste regningene på autogiro. 2.) Finn ut hvor mange måneder du vil bruke på å betale ned gjelden, f eks 6 måneder. Deretter tar du gjelden og multipliserer med 1,1 og deler på antall måneder, i dette tilfellet 6 måneder. Dette beløpet overfører du til "regningskontoen" hver månede, og betaler ned gjelden ved bruk av autogiro samme dag som du får lønn 3. Det beløpet du har igjen på kontoen tar du ut med minibank hver måned. Det er det beløpet du kan bruke opp hver måned med god samvittighet.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Har mastercard gjeld på 25,000. Hvordan bli kvitt dette fortest mulig, noen tips? Føler meg så dum hvis jeg går til banken og ber om hjelp for det.. Pga at kundebehandleren min er mora til en kamerat.. Jeg har en ryddig økonomi ellers, men rentene på kortet er jo skyhøye, så nå har jeg klipt det! Hvis renten din er over 20% kan det være lurt å refinansiere.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Har mastercard gjeld på 25,000. Hvordan bli kvitt dette fortest mulig, noen tips? Føler meg så dum hvis jeg går til banken og ber om hjelp for det.. Pga at kundebehandleren min er mora til en kamerat.. Jeg har en ryddig økonomi ellers, men rentene på kortet er jo skyhøye, så nå har jeg klipt det! Hvis du eier bolig kan du refinansiere den i boliglånet.
Gjest gjest-ts Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Hvis renten din er over 20% kan det være lurt å refinansiere. renta er på 23% ganske mye altså.. Noen som vet om et bra kredittkort med lav rente? Takk folkens :D
Gjest Lånehai Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Få noen til å låne deg alt du skylder. Tilby 10% rente til utlåneren. Dette tjener alle på, bortsett fra grådige Master.... For du får vel ikke lånt penger mot bolig eller noe annet. Det ville jo være det billigste. Hvor stort er beløpet?
Gjest Lånehai Skrevet 19. februar 2010 #11 Skrevet 19. februar 2010 Få noen til å låne deg alt du skylder. Tilby 10% rente til utlåneren. Dette tjener alle på, bortsett fra grådige Master.... For du får vel ikke lånt penger mot bolig eller noe annet. Det ville jo være det billigste. Hvor stort er beløpet?
Gjest Lånehai Skrevet 19. februar 2010 #12 Skrevet 19. februar 2010 Ser jo at beløpet er 25 lakser. Glem det siste spm.
Yummy_Mummy Skrevet 19. februar 2010 #13 Skrevet 19. februar 2010 En del banker tilbyr rammelån eller fleksilån. Du kan jo høre om det er mulig å gå over til det uten at du forteller hvorfor (evnt si at du vurderer å pusse opp noe). Da er kan du ta ut pengene og bruke dem til å betale ned kredittkortet istedenfor og altså få lavere rente.
Blowers daughter Skrevet 19. februar 2010 #14 Skrevet 19. februar 2010 Jeg vet ikke om en person som sliter med å betale 25 000 i kredittgjeld bør ha fleksilån dessverre. Fleksilån er best egnet for de som har god disiplin på pengebruken, ellers risikerer man å aldri faktisk betale ned på gjelden sin. Sett opp budsjett og betal ned så mye du kan hver mnd er mitt beste tips, evt skaff deg et med bedre rente. Skandiabanken har tradisjonelt hatt god rente på kredittkort. Men da MÅ du bruke det til å løse ut det andre. Og si for all del opp kortet ditt, ikke bare klipp det i 2. Så blir du ikke fristet til å bruker penger du ikke har senere.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #15 Skrevet 20. februar 2010 renta er på 23% ganske mye altså.. Noen som vet om et bra kredittkort med lav rente? Takk folkens :D Tre kredittkort skiller seg ut med lavere rente enn de andre: Santander Red 15,94% Skandiabankens kredittkort 13,91% GE Moneybank Mastercard Gold 15,90% Det beste ville selvsagt vært å finne andre løsninger, men hvis du ikke får lån av venner/bekjente eller får billig refinansiering i en bank er det jo bedre å betale til et kredtittkort med lav rente enn et med 23%.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 20. februar 2010 #16 Skrevet 20. februar 2010 Dersom du er under 29 år så kan du ta opp Check-in lån i Nordea: http://www.nordea.no/Privat/L%C3%A5n+og+kr...A5r/854842.html 10,5 % nominell rente.
Kosemose Skrevet 20. februar 2010 #17 Skrevet 20. februar 2010 Eller hvis du har mulighet; ta på deg en ekstrajobb til du har betalt ned denne gjelda?
Gjest gjest-ts Skrevet 22. februar 2010 #18 Skrevet 22. februar 2010 Takk for svar! Nå lurer jeg på om jeg skal ta opp et lån med et av de kortene som har rundt 15% rente, betale ut mastercardet og så har jeg mulighet for å betale 2000,- i mnd fremover..
Gjest gjest-ts Skrevet 22. februar 2010 #19 Skrevet 22. februar 2010 Takk for svar! Nå lurer jeg på om jeg skal ta opp et lån med et av de kortene som har rundt 15% rente, betale ut mastercardet og så har jeg mulighet for å betale 2000,- i mnd fremover.. Men bruker disse kredittkortselskapene å ringe arbeidgiver? Man må jo fylle ut navn og nummer til arbeidgiveren. (syns det flaut)
Rosalie Skrevet 23. februar 2010 #20 Skrevet 23. februar 2010 Knip inn på alt som ikke er helt nødvendig for å overleve, og betal ned så mye som mulig hver måned på gjelda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå