Hinata Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Lurer på om noen har erfaring med Landlord sine oppvasktabletter? Ser etter billig oppvaskmiddel, og er ikke noe fornøyd med first price sitt pulver.. Så at Landlord hadde 40 tabletter til 20-30 kr, og dette er da ikke en altfor ille pris. Hvis du har andre billige oppvaskmidler å anbefale er tar jeg gladelig i mot tips
Gjest Glør Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Vi kjøper tabletter på Europris, de er veldig gode.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Lurer på om noen har erfaring med Landlord sine oppvasktabletter? Ser etter billig oppvaskmiddel, og er ikke noe fornøyd med first price sitt pulver.. Så at Landlord hadde 40 tabletter til 20-30 kr, og dette er da ikke en altfor ille pris. Hvis du har andre billige oppvaskmidler å anbefale er tar jeg gladelig i mot tips Hvorfor bruke tabletter når pulver er billiger? Sjekket prisen på "Sun" i butikken i dag, 39 kr for 18 tabletter og 39 kr for pulver som sa 42 vask pr pakke, hvis en bruker 1/2 dose får du 82 vask for 39 kr, oppvasken blir like ren og du sparer miljøet for kjemikalier.
Violetsky Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Jeg bruker sun pulver og pakken varer kjempelenge! Og vi vasker en maskin minst annenhver dag (vi har sånn liten maskin). Jeg anbefaler deg å ikke spare så mye på oppvaskmiddel. Det sparer både miljøet og oppvaskmaskinen din Reparasjoner er dyrt!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Vi bruker tablettene fra Biltema. De fungerer veldig bra. Men jeg har faktisk akkurat kjøpt de Landlordtablettene fordi jeg ikke orka å dra innom Biltema. Har vel kjørt et par maskiner - det ser rent og fint ut hittil hvert fall.
Gjest -diddeline- Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Bruker bare oppvasktabeletter fra Landlord. Fungerer utmerket hos oss! Oppvaskmaskinen går en til to ganger pr. døgn hos oss. (Famile på 7 stk.) Kjøper vaskemiddel på Europris. Biotex. Der får jeg 10 kg vaskemiddel for 180 kr. Kjøper en til farget tøy og en til hvitt tøy.
Hinata Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2010 Hvorfor bruke tabletter når pulver er billiger? Sjekket prisen på "Sun" i butikken i dag, 39 kr for 18 tabletter og 39 kr for pulver som sa 42 vask pr pakke, hvis en bruker 1/2 dose får du 82 vask for 39 kr, oppvasken blir like ren og du sparer miljøet for kjemikalier. Jeg vil helst bruke tabletter siden jeg bor i kollektiv og har erfart at noen "pøser" på med pulver i doseringskammeret. Det ser ut som om Landlord gjør jobben sin, så da satser jeg på det. Dere som sier at sun er mye bedre enn landlord i forhold til miljøet, har dere noe som støtter opp om disse utsagnene?
Gjest gjest fra landet Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 Vi har veldig hardt vann, så å spare på middelet er helt utelukket. Her må det være fullt i pulverrommet hvis det skal hjelpe. Og hvis jeg bruker tabletter, må jeg bruke 2. Har brukt Sun tabletter en stund, hamstret da det var kjempetilbud på Felleskjøpet, men hvis noen av de andre, billigere merkene holder samme kvalitet, så er det vel verdt å prøve...
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Støtter opp biltema. klesvaskpulver, skyllemiddel og andre såper. Alt der duger i min erfaring.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Bruker Sun (ett eller annet) med sånn folie rundt som ikkje skal tas av fordi den løser seg opp i vann. Prøvde sånn billig dritt merke før men tablettene måtte knekkes til for de passet ikkje i den luken (vi har lita oppvaskmaskin til kjøkkendisk). Blei irriterende i lengden og måtte ofte vaske fleire ganger for å få alt reint. Prøvde pulver ein periode også, husker ikkje hvorfor vi slutta med det.
Kamikatze Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Bruker europris sine, og foretrekker dem foran Sun. Har benkoppvaskmaskin, og det er mer enn tilstrekkelig med en halv eller en kvart tablett pr vask. Hvis det ikke er noe ekstraordinært fastbrent, da. Synes det er morsomt at folk gidder å betale dobbelt fordi et merke bruker mer enn et annet på markedsføring.
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Landlord er verd å satse på, og om nille butikkene har inne "Alltid" oppvasktabeletter er de også brukbar, i hvert fall når den koster 19 kr. Jeg skifter mellom merkene og bruker gjerne pulver. Det er noen merker som rett og slett er dårlig, en stor pakke de har på Kiwi og Rimi butikkene er rett og slett er dårlig, ellers er det stort sett småforskjeller. Noen maskiner er mer kresten på vaskemiddelet enn andre.
Gjest woman Skrevet 24. februar 2010 #13 Skrevet 24. februar 2010 Siden jeg testet Landlord tabs for en stund siden, bruker vi bare dem. Supert og billig!!!
Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 24. februar 2010 #14 Skrevet 24. februar 2010 hvor kjøper man disse fra landlord? på europris eller noe? må prøve de jeg nå, er inne i en spareperiode...
Hinata Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 24. februar 2010 Rema 1000 er stedet. 25 kr om jeg ikke tar feil
Tulle Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Jeg så Coop har kommet med slike tabletter også. Vurderte å kjøpe, men slo meg at billigmerkene er mer skadelig for miljøet enn kjente merker?
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 27. februar 2010 #17 Skrevet 27. februar 2010 Jeg så Coop har kommet med slike tabletter også. Vurderte å kjøpe, men slo meg at billigmerkene er mer skadelig for miljøet enn kjente merker? Neppe, hovedvirkestoffene er perkabonat og tensider i alle maskinoppvaskemidler om det er Ecover, Sun, First Price eller Landlord. Det er ikke fosfater i noen av maskinoppvaskmidlene som er i butikkene. Den store kvalitetsforskjellen ser ut til å ligge i enzymene og noen få tillegsstoffer som ikke er listet som spesielt miljøvenlige så vidt jeg vet. Landlord har ingen av disse spesielle ingredienser som Sun og Finish har (ekstra glans, smussbindene o.l.). Faktisk ser ingredienslisten identisk ut på Ecover og Landlord pakkene.
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 27. februar 2010 #18 Skrevet 27. februar 2010 noen få tillegsstoffer som ikke er listet som spesielt miljøvenlige... fatal skrivefeil; det skal være: Ikke spesielt miljøskadelig...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #19 Skrevet 27. februar 2010 Euroshopper har også bra tabletter. Funker bedre i min maskin enn Sun.
Gjest *smak* Skrevet 27. februar 2010 #20 Skrevet 27. februar 2010 Vi bruker Coop sine tabletter.. Hva de koster husker jeg ikke. De fungerer iallefall bra. De er mijøvennlige også, noe som jo er en fordel i disse tider..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå