Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Vi skal gifte oss til høsten, og er i full gang med planlegging. Vi betaler alt selv (og det skulle bare mangle, vi er 30 begge to, og har ikke vesentlig dårligere økonomi enn foreldrene våre..), og budsjettet baller stadig på seg. Foreløpig er vi innenfor hva vi tåler, men vi ser at vi sannsynligvis ikke får råd til noen bryllupsreise. Vi har vært sammen i åtte år, og har det meste av det vi trenger av ting, er det greit å si at man ønsker seg bidrag til bryllupsreise? Vi tenker oss å ønske oss både generell støtte og eventuelt opplevelser på reisen. Det er også bare hyggelig om giveren legger føringer på gaven; "dette beløpet håper jeg kan brukes til en bedre middag på en gourmetrestaurant", f eks. Vi har noen "ting"-ønsker også, men ikke "mange nok" til at alle gjestene kan finne noe på listen. Syns dette er vanskelig, og er redd for å virke krevende og utakknemlig..
Gjest Idnar på jobb Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det er mulig å ønske seg gavekort på f.eks. ticket. Jeg er ingen forskjell på å ønske seg et gavekort der enn på eks. ikes, tilbords osv.
Gjest Idnar på jobb Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Det er mulig å ønske seg gavekort på f.eks. ticket. Jeg er ingen forskjell på å ønske seg et gavekort der enn på eks. ikes, tilbords osv. Mente IKEA
zuperduper Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Nei, jeg synes ikke det er greit å ønske seg bryllupsreisen i bryllupsgave. Det blir ett eller annet som skurrer der for min del. Må legge til at jeg er relativt nygift selv, og at jeg aldri hadde det som et alternativ en gang. Om man vil på bryllupsreise så betaler man den selv.
Pingting Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har da sett flere bryllupsinvitasjoner hvor det har stått noe i retning av "vi har alt vi trenger av ting, så i stedet ønsker vi oss tilskudd til bryllupsreisen". Jeg synes det er helt greit, og ville ikke reagert på det i det hele tatt. Noen gjester vil sikkert kjøpe noe uansett, men med en sånn formulering slipper dere sikkert å få 15 brødristere
Gjest Bianca26 Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Vi skal gifte oss til høsten, og er i full gang med planlegging. Vi betaler alt selv (og det skulle bare mangle, vi er 30 begge to, og har ikke vesentlig dårligere økonomi enn foreldrene våre..), og budsjettet baller stadig på seg. Foreløpig er vi innenfor hva vi tåler, men vi ser at vi sannsynligvis ikke får råd til noen bryllupsreise. Vi har vært sammen i åtte år, og har det meste av det vi trenger av ting, er det greit å si at man ønsker seg bidrag til bryllupsreise? Vi tenker oss å ønske oss både generell støtte og eventuelt opplevelser på reisen. Det er også bare hyggelig om giveren legger føringer på gaven; "dette beløpet håper jeg kan brukes til en bedre middag på en gourmetrestaurant", f eks. Vi har noen "ting"-ønsker også, men ikke "mange nok" til at alle gjestene kan finne noe på listen. Syns dette er vanskelig, og er redd for å virke krevende og utakknemlig.. det går vel fint an å ønske det som en del av en bryllupsgave? ser ikke problemet. Men kanskje en ide å ønske det fra de som er mest glade i dere. Foreldrene deres? Hvilke foreldre vil nekte å bidra til sine barns bryllupsreise?
Hanselot Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Jeg gjorde det selv den gangen jeg giftet meg. Vi skrev noe a la Vi har alt vi trenger så derfor ønsker vi oss penger til en bryllupsreise som kan gi oss vår livs opplevelse. Virket som våre gjester syns det var en kjempefin ide. Håper bare reisen blir finere i deres tilfelle enn i vår
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Takk for svar! Jeg tror vi går for noe sånt altså. Vi kunne sikkert klart å komme opp med flere konkrete ønsker, men nå har vi forsøkt å vri hjernene våre en god stund, så det vi ikke har klart å komme på til nå trenger vi strengt tatt ikke.. Og Hanselot; nå ble jeg veldig nysgjerrig! Hva gikk galt på turen deres?
Gjest JK Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 I følge enkelte her på KG har du ikke lov til å ønske seg noe som helst. Du skal motta 1.stk Elgehode, en ny kaffetrakter lik den du hadde fordi noen mener den du har er stykk, 12.stk forskjellige tallerkener, 12.stk forskjellige gafler, og masse flotte ting som gjestene har laget selv :gjeiper: Men jeg syntes ikke det er noe galt i å ønske seg bidrag til bryllupsreise, og gjerne også gavekort på et spesielt reiseselskap. Forresten bør du være obs på som nevnt over at om du ønsker deg gavekort på Ticket så får du av enkelte som mener at de ikke skal la seg styre av dine ønsker, gavekort hos Restplass, Reisefeber, Saga Solreiser og Ving :gjeiper:
Gjest farge Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 Takk for svar! Jeg tror vi går for noe sånt altså. Vi kunne sikkert klart å komme opp med flere konkrete ønsker, men nå har vi forsøkt å vri hjernene våre en god stund, så det vi ikke har klart å komme på til nå trenger vi strengt tatt ikke.. Hvis dere skal ha en ønskeliste, kan dere gi et tips der om at små bidrag til en liten bryllupreise er velkommen som gave. Det er helt kurant. Så velger alle hvor mye de vil gi.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 I følge enkelte her på KG har du ikke lov til å ønske seg noe som helst. Du skal motta 1.stk Elgehode, en ny kaffetrakter lik den du hadde fordi noen mener den du har er stykk, 12.stk forskjellige tallerkener, 12.stk forskjellige gafler, og masse flotte ting som gjestene har laget selv :gjeiper: Men jeg syntes ikke det er noe galt i å ønske seg bidrag til bryllupsreise, og gjerne også gavekort på et spesielt reiseselskap. Forresten bør du være obs på som nevnt over at om du ønsker deg gavekort på Ticket så får du av enkelte som mener at de ikke skal la seg styre av dine ønsker, gavekort hos Restplass, Reisefeber, Saga Solreiser og Ving :gjeiper: Det har vært en del slike poster de siste dagene, ja! Jeg tror lærdommen fra dette må være at: Ja, det er greit å ønske seg bidrag til bryllupsreisen, men vær klar over at det finnes et utvalg personer ikke ønsker å gi pengebeløp eller gavekort. Derfor er det lurt å sette opp en variert ønskeliste der dere hoster opp både små og store ønsker i tillegg (kan være alt fra boksåpner til skinnsalong ). Dessuten må en regne med at det dukker opp gaver som aldri har stått på noens ønskeliste noensinne.
lilleGrethe Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Jeg tror lærdommen fra dette må være at: Ja, det er greit å ønske seg bidrag til bryllupsreisen, men vær klar over at det finnes et utvalg personer ikke ønsker å gi pengebeløp eller gavekort. Derfor er det lurt å sette opp en variert ønskeliste der dere hoster opp både små og store ønsker i tillegg (kan være alt fra boksåpner til skinnsalong ). Dessuten må en regne med at det dukker opp gaver som aldri har stått på noens ønskeliste noensinne. skriver under på denne, jeg.
Inger88 Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Det må da være greit? Er bedre med en reise enn masse ting som aldri blir brukt.
Pupsilure Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 Vi ønsket oss penger til nytt kjøkken, og fikk det fra nesten alle. Har ikke hørt at noen syntes det var rart eller upassende på noe vis
Gjest Gjest_..._* Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Det må da være greit? Er bedre med en reise enn masse ting som aldri blir brukt. Hallo? Du har virkelig frekkhetens nådegave! Du skal ta i mot det folk gir deg, og like det!
Gjest Gjest_..._* Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Vi ønsket oss penger til nytt kjøkken, og fikk det fra nesten alle. Har ikke hørt at noen syntes det var rart eller upassende på noe vis Er tydelig at du ikke har gjester som holder til på Kvinneguiden
Sølvdugg Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Hallo? Du har virkelig frekkhetens nådegave! Du skal ta i mot det folk gir deg, og like det! Det var da voldsomt til streng du var da. Er tante sofie ute og går eller? :gjeiper: Endret 18. februar 2010 av Sølvdugg
Gjest Spinell Skrevet 18. februar 2010 #18 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Ønsk dere gjerne bidrag til bryllupsreisen, men regn med at det vil komme litt av hvert av gaver i tillegg, da det finnes motstandere av pengegaver. Derfor kan det lønne seg å ha noen konkrete gjenstander på ønskelisten i tillegg. Endret 18. februar 2010 av Spinell
Christal Skrevet 19. februar 2010 #19 Skrevet 19. februar 2010 Hvis dere er godt etablert begge to og har det dere trenger ser jeg ikke noe vits i å ønske masse ting og tang bare for å ha noe på ønskelisten. Vi er i den situasjonen at vi er begge godt etablert, har en god økonomi så vi har det vi trenger av ting og tang.. Å ønske seg en bryllupsreise er en flott gave og i de bryllupet jeg har vært i har foreldre/svigerforeldre/søsken som har spandert bryllupsreise på brudeparet. Som noen var inne på, kan dere ikke ønske dere gavekort på feks ticket? Kjedelig å ende opp med masse gavekort på forskjellige reisebyrå
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #20 Skrevet 19. februar 2010 Gi ti prosent av alle pengegaver til en veldelig origanisasjon. Da får alle dårlig samvittighet hvis de ikke gir en pengegave i tillegg til nips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå