Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Vi vurderer å ha barnet vårt i park når huin er litt over 1 år gammel, i forkant av barnehageplass. Noen som har erfaring med dette? Hvordan man søker, og hhvordan det fungerer? Vi tenkte pappaen kan jobbe litt dersom barnet er i park, og så ta ut sin perm gradert. Har hørt at man ikke mister kontantstøtten dersom man har barn i park i stedet for barnehage, fordi det ikke er et pedagogisk opplegg der. Stemmer det? Trenger råd!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det er nok veldig mange barneparker som er blitt borte (fordi det etter hvert begynner å bli full barnehagedekning), men bor du i nærheten av en som er i drift, er det vel enklest å spørre der? Kanskje er reglene litt forskjellige rundt forbi?
Leanne Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Når barnet er i barnehage mister du kontantstøtten (helt eller delvis, etter om barnet har full plass eller ikke) Barnepark er vel et sted hvor man er "på besøk" sammen med barnet - at mamma eller pappa er med hele tiden... Du får søke litt på din kommunes hjemside og se om du finner noe info om barneparker i ditt nærområde- ting gjøres så forskjellig rundt omkring. Best å spørre dem direkte...
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Barnepark er vel et sted hvor man er "på besøk" sammen med barnet - at mamma eller pappa er med hele tiden... Det du skriver om her, kalles "åpen barnehage". Barnepark er en forkortelse for "barneparkering", og det er det det er: Et sted hvor barna oppholder seg, i inntil fire timer (tror jeg det er), typisk fra 10 til 14.
Gjest ts Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Mener park, ikke åpen barnehage, altså er ikke foreldrene der. Oslo kommune har fortsatt noen parker. Usikker på hvor jeg skal henvende meg.. kommunen?
Leanne Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Det du skriver om her, kalles "åpen barnehage". Barnepark er en forkortelse for "barneparkering", og det er det det er: Et sted hvor barna oppholder seg, i inntil fire timer (tror jeg det er), typisk fra 10 til 14. å, da har jeg visst misforstått jeg.. Trodde barnepark og åpen barnehage er det samme... du kan jo se her og trykke deg videre til de som er aktuelle - og ta kontakt vi mail/tlf
Susan Sto Helit Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Mener park, ikke åpen barnehage, altså er ikke foreldrene der. Oslo kommune har fortsatt noen parker. Usikker på hvor jeg skal henvende meg.. kommunen? Oslo kommune er i god gang med å legge ned nesten alle sine parker, for de aller fleste av barna som har gått der har gått i mangel på barnehageplass. Informasjon om søknadsprosess og sånt tror jeg du finner masse av på sidene til kommunen. www.oslokommune.no
Susan Sto Helit Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Forresten så er det flere av parkene som krever at barna er MINST halvannet år før de begynner. Dette fordi de skal gå ordentlig selv, og ikke bli løpt over ende av de større barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå