Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har en katt som er ca et år gammel. Hun har alltid vært glad i å være ute men aldri gått mer enn ca 20 m fra huset. Hun er glad i mat også og var inne og spiste mange ganger om dagen. Vi flyttet for en stund siden og holdt katten inne noen uker før vi slapp henne ut. Hun så ut til å trives godt med situasjonen. Men nå vil hun plutselig ikke inn mer. Hun var vært ute i 4 døgn nå. Ser henne utenfor huset innimellom, men når jeg prøver å lokke henne med inn så blir hun redd og gjemmer seg under biler, eller bare løper vekk. Klarte å få henne med inn en gang, skulle tro hun var sulten etter 2 dager ute, men når jeg satte frem maten så stakk hun bare rett ut igjen. Hun pleide å være en skikkelig kosekatt, men det er det visst slutt på nå.. Hvorfor holder hun på sånn Er dette normalt?
Essi89 Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har en katt som er ca et år gammel. Hun har alltid vært glad i å være ute men aldri gått mer enn ca 20 m fra huset. Hun er glad i mat også og var inne og spiste mange ganger om dagen. Vi flyttet for en stund siden og holdt katten inne noen uker før vi slapp henne ut. Hun så ut til å trives godt med situasjonen. Men nå vil hun plutselig ikke inn mer. Hun var vært ute i 4 døgn nå. Ser henne utenfor huset innimellom, men når jeg prøver å lokke henne med inn så blir hun redd og gjemmer seg under biler, eller bare løper vekk. Klarte å få henne med inn en gang, skulle tro hun var sulten etter 2 dager ute, men når jeg satte frem maten så stakk hun bare rett ut igjen. Hun pleide å være en skikkelig kosekatt, men det er det visst slutt på nå.. Hvorfor holder hun på sånn Er dette normalt? Hvor lenge holdt du henne inne da dere flyttet? Er hun kastrert eller sterilisert? Er det mulig at hun fortsatt oppsøker huset dere bodde i før og får mat der? Eventuelt at hun får mat fra noen andre? Virker jo litt mystisk at hun ikke er sulten i det heletatt...
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Hun var inne i ca 10 dager før vi begynte å slippe henne ut. Det er helt umulig at hun oppsøker huset der vi bodde før, det ligger altfor langt borte. Hun er glad i å fange mus og sånt ute, så hun får nok i seg mat på et vis, men syns det er enda mer merkelig at hun ikke vil ha noe med oss å gjøre, og stikker av når hun ser oss. Hun har aldri vært sånn før, heller tvert i mot.
Gjest Huffsa Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Er pus kastrert? Og jeg ville tenkt at noen i nabolaget mater henne. Har hun halsbånd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå