Gå til innhold

Får ikke varene jeg har bestilt....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bestilte meg en pc og en mus på en internettbutikk og fikk ordrebekreftelsen på epost. Nå viser det seg at de ikke har disse varene på lager lenger og får dem heller ikke inn.

Hvilke rettigheter har jeg her? Jeg finner ikke lik pc eller mus i samme prisklasse som jeg fikk bestilt, og det var det jeg ønsket. Jeg må gå opp 600 kr på prisen for pcen for å få samme type som jeg oppprinnelig bestilte, så hvem skal betale dette? Jeg eller butikken??

Endret av Daiquiry
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en telefon. Jeg syns det er butikkens ansvar, da de lot deg bestille noe de ikke hadde lengre. Har du allerede betalt, syns jeg du ikke skal betale mer, og heller vurdere å prøve å få de tilbake og lete et annet sted.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
Jeg bestilte meg en pc og en mus på en internettbutikk og fikk ordrebekreftelsen på epost. Nå viser det seg at de ikke har disse varene på lager lenger og får dem heller ikke inn.

Hvilke rettigheter har jeg her? Jeg finner ikke lik pc eller mus i samme prisklasse som jeg fikk bestilt, og det var det jeg ønsket. Jeg må gå opp 600 kr på prisen for pcen for å få samme type som jeg oppprinnelig bestilte, så hvem skal betale dette? Jeg eller butikken??

En ordrebekreftelse kan bety at de bare bekrefter at de har mottat din ordre/bestilling, (om du ikke har betalt?). Når de sjekker lagerstatus f.eks, kan de finne ut at de er fri for den varen du har bestilt og ferdig med det. Om du først betaler, og de etterpå sier de er fri, kan du prøve å få en dyrere vare til den prisen du betalte, men om du ikke har betalt kan vel ikke butikken straffes for å sende deg en bekreftelse på bestilling, dette skjer ofte automatisk ved netthandel. Det er hva som skjer videre som betyr noe, altså om de krever betaling for en vare de ikke har inne som viderer medfører rot for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...