Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Vurderer begynne på Elverum sykepleierskole til høsten. Er denne skolen bra? Er elevene fornøyde? Er lærerne flinke? Er det gode muligheter til å finne seg en fin leilighet nær skolen? Er det ellers bra for studenter å bo der? Håper inderlig på noe svar!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det heter ikke Elverum SYkepleierskole. Sykepleie er en retning innen høyskolesystemet, altså blir det Høgskolen i Hedmark, bachelor i sykepleie.
Wonders Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Jeg kommer fra Elverum og må si denne skolen er veldig populær å komme inn på faktisk. Har alltid vært det. Kjenner ei som har vært av de som kom igjennom nåløyet i fjor og går 1. året nå. Skal høre om jeg får vite mer fra henne jeg ;D Hybler er det flust av i området da det er nesten bare eneboliger der. Som har utleie-leiligheter. Har du sykkel kommer du deg raskt over alt. Elverum har Terningmoen Militærleir som ligger på Vestad, Lærerhøyskolen i sentrum, International Folkehøyskole på Søbakken og Sykepleierhøyskolen på Mastmoen SÅ... det er et veldig stort student-samfunn der. Kommunevåpenet er ei ugle fordi det er så mye skoler og studenter her :D Utelivet i Elverum er bra. Elverheim er studentpuben der mye skjer, blant annet med temafester, stand-up og fotballkamper på storskjerm. Ellers er det masse restauranter og flere utesteder der. Det er nok av fritidstilbud i Elverum, både for de urbane og de naturglade. Du kan gå og bowle, gå på kino på Elvarheim eller du kan gå på Terningen Event og kjøre Go-kart eller prøve Paintball. Eller kjøre helikopter og seilefly på Starmoen. Det ligger svær skøytebane på Søbakken kalt Fylken, veldig populær. Og det er svømmehall i sentrum. Ønsker man å gå ut og spise samles mange studenter oxo på La Casa, eller Steinbua Pizza. Ønsker man mer vinterlige aktiviteter er Budor 20 minutter unna, samt Trysilfjellet en time unna. Disse områdene kan også brukes når snøen er borte. Bussene går ofte. Det er også turområder i nærmiljøet der mulighetene for jakt og fiske er gode. Elverum og Østerdalen har en spesiell klang blant mennesker som er glad i natur, villmark, dyreliv, jakt og fiske. Barskogbeltet taigaen begynner ved Elverum, og i disse skogområdene er det store muligheter for rekreasjon. Mye hytteturer osv. André Bjerkes De dødes Tjern er herfra i skæven! Ingen andre områder i Norge har så stor tetthet av skogens konge, elgen, som Østerdalen, men også bjørn, ulv, jerv og gaupe lever i de store skogene. Elverum har vokst fram langs bredden av Norges lengste elv, Glomma, som også er en av landets beste fiskeelver. Og sandstrender bare 15 min unna, Løkenstranda i Heradsbygda LOVE LOVE LOVE, med sandvollyball-turneringer hver sommer. Og man har Sagtjernet på Søbakken å bade i. MISS IT! Det ligger ca 2 timer unna Oslo Endret 18. februar 2010 av Wonders 1
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Tusen takk for et fint svar=) tror at det er store muligheter for at dette blir plasser jeg og kjæresten min reiser til høsten. Er det gode arbeidsmuligheter for kjæresten min da?
Suzy Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Det bør være mye muligheter for jobb for kjæresten din ja - og sykepleierutdanninga kommer til å flytte inn i helt nye Terningen Arena fra neste år. Det kommer til å bli skikkelig flott.
Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Skolen er ikke spesielt vanskelig å komme inn på. I følge samordna opptak kom alle med studiekompetanse/realkompetanse inn;) Jeg studerer sykepleie i Elverum selv, og må egentlig si jeg er positivt overrasket med tanke på nivået på utdanningen og lærerne! Et stort minus ved å studere sykepleie i Elverum er at du kan havne i praksis på et sted som ligger langt unna Elverum (eks. Hamar, Stange, Trysil osv). Du får heller ingen godtgjørelse for bussutgifter/bensinutgifter, så det kan bli ganske dyrt å være i praksis. Elverum er en veldig liten by, og det skjer lite her. Ved siden av skolen er det dessverre ganske lite å finne på Utelivet her er heller ikke spesielt bra. Men helt elendig er det heller ikke, da! Det private boligmarkedet i Elverum er ganske dårlig (det er i alle fall det jeg har erfart). Det er veldig mange studenter i Elverum, og ikke spesielt mange hybler/leiligheter til en overkommelig pris. Men hvis du er tidlig ute med å søke på studenthybler (boligtorget.no), kan du få deg en rimelig studenthybel som ligger nærme skole og byen. Hvis det er noe spesielt du lurer på er det bare å spørre meg!
Wonders Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 hva jobber kjæresten din med da? Det er mange som leser lokalavisene Østlendingen, og HA (Hamar Arbeiderblad), sett inn en notis på hybel når det passer deg- Og jobb om han ikke har finni no. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå