Gå til innhold

Slanke meg.. (igjen)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg er en jente på 19 år fra Oslo som er blitt ganske rundt i det siste. Alltid hatt former, men nå har jeg fett i tillegg.. Skjedde mye rart i fjor, ble gravid, tok abort og typen dumpet meg.. = Jeg trøstespiste skikkelig..

Nå har jeg en travel timeplan, og rekker veldig sjelden å spise hjemme, så spiser på kafeer og ute veldig ofte.. dermed ikke så veldig mye sunn mat.

Jeg er medlem på sats, men kommer meg dit altfor lite..

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan prøve å få gått ned noen kilo fortest og best mulig.. Skal ta meg skikkelig sammen nå, men er virkelig vanskelig å slanke seg alene =/

Men dette tærer på. Føler meg helt forferdelig, og tenker alle ser stygt på meg og slikt hele tiden… blir et vrak

Noen som har noen tips…? Klarer ikke ha det sånn her lengre

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har ikke noen råd du ikke allerede kjenner jeg.... Du skriver jo eg. selv hva du bør gjøre i innlegget ditt, men jeg sier det allikevel: Sett av tid til å leve litt sunnere. En travel timeplan betyr ikke nødvendigvis at man aldri kan trene - selv om du ikke har tid til å gå på sats. Tren mest mulig i hverdagen - gå i trapper, gå et ekstra stopp til bussen etc. Og spis på kafeer som har sunn mat. Det er massevis av sunne salater å få rundt omkring. Og kutt trøstespisingen selvsagt.

Tror egentlig du bare trenger å få livet ditt inn i sunn rutine jeg - 4-5 måltider om dagen, trening annenhver dag bør en tenåring ha tid til, og TENK på hva du stapper inn.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du har det veldig travelt og det er ikke enkelt da. Slanking er kun et stykke arbeid. Har du lyst på hjelp kan det være et alternativ å gå på et Grethe Roede kurs. Man spiser seg ned i vekt, lærer om sundt kosthold og blir motivert til å forandre livet. Fint at du har treningsmedlemsskap, bare sett av tre dager i uken så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tro på rask vektreduksjon. Det blir bare enda verre når du begynner å spise normalt igjen.

Jeg har gått ned noen kilo i det siste. Ved hjelp av å kutte ut noe så enkelt som brød. Har begynt å spist knekkebrød istedet, men med den samme pålegget. I tillegg til dette drikker jeg en del vann. Drikker minimum 1/2 liter før lunsj og 1/2 etter.

Jeg er ikke i noe mer aktivitet enn det jeg var før. Det har jeg, som du ikke tid til.

Alle har sagt til meg i alle år at det hjelper ikke å slanke seg hvis du ikke rører mer på deg. :hoho::hoho::hoho: Nå kan jeg bevise at dette ikke stemmer. For jeg har virkelig gått ned hvertfall fem kilo. Eller kanskje mer. :blunke: Får ihvertfall høre det hver dag at jeg virkelig har blitt mindre. Kjempegøy!

Dette klarer du! Lykke til!

Kaisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du slanker seg uten samtidig å trene, vil du etter all sannsynlighet gå opp i vekt igjen når du slutter å slanke deg. Kroppen går ned i vekt fordi den får tilført mindre energi enn den forbruker, men på et visst stadie går den inn i sparemodus, og du vil legge på deg igjen, selv om du spiser veldig lite.

Den eneste måten du kan øke forbrenningen på, er å bygge muskelmasse, som forbrenner mer enn fettvev. Dermed kan du også spise mer uten å legge på deg. Forsøk å trene regelmessig tre kvelder i uken, det har du uansett tid til. Gode timer på sats er f.eks Stram Opp og stram opp 2. Du kan også trene styrke i sal, og kombinere med utholdenhetstrening.

De aller fleste tilbringer timevis hver kveld foran TVen, forsøk å kutte ned på dette, og i stedet trene, gå en tur e.l.

Når det gjelder maten; forsøk å spise mat i stedet for godterier. Kutt ut smør på brødet, spis mer frukt og grønnsaker, og drikk vann. Det er også viktig å få i seg en ordentlig frokost, på den måten setter du forbrenningen i gang, og unngår kanskje å spise godterier sent på kvelden.

Og i tillegg: vær aktiv, gjør ting sammen med venner på kveldstid, da får du mindre tid til trøstespising også :wink:

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan øke forbrenningen din ved å spise hyppige, men små (og sunne/kalorifattige) måltider. Grethe Roede er vel den som bruker denne måten i sin diett.

Ellers er det viktig å sørge for nok proteiner (dvs kjøtt, bønner, linser), det er ikke biffen som er fetende, det er all den deilige sausen man har til!

Ellers er det massevis av trim som ikke nødvendigvis er "trim" - ta trappene istedetfor heisen, tar du bussen, så gå av et stopp tidligere, og få deg en spasertur, sykle til venner/jobb/skole osv. 10 minutter daglig gjør underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Kame: Rett nok, det---det er viktig å spise små måltider ofte, i stedet for kun få store. Men at det faktisk skal ØKE FORBRENNINGEN? DET tror jeg ikke noe på... Fortell meg på hvilken måte det virker.

Men jeg er enig i rådene du gir til gjesten her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kame: Rett nok, det---det er viktig å spise små måltider ofte, i stedet for kun få store. Men at det faktisk skal ØKE FORBRENNINGEN? DET tror jeg ikke noe på... Fortell meg på hvilken måte det virker.

Jeg gikk på Google-jakt, og fant dette:

La oss si at du spiser 3 store måltider hver dag. På denne måten er du veldig sulten hver gang du skal spise og sjansen for at du overspiser deg er meget stor. Spiser du derimot 6 små måltider holdes stoffskiftet høyt oppe og du er aldri skrubbsulten. Nyere undersøkelser viser også at stoffskiftet øker med 20-30 % , dersom du inntar mange små måltider.

http://www.dinform.com/Slanking/somvirker.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...