Gjest Challabe Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hei! Jeg og kjæresten min planlegger en sydentur til sommeren, men vet ikke helt hvor vi skal dra eller hvor det lønner seg å bestille fra. Noen som har tips om nettsteder hvor de har litt rimeligere turer? Eller tips om et sted det er litt billigere å reise? Takker for svar
Bex Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 På Finn.no kan du lage et ganske spesifikt søk, mtp på både pris og destinasjon. Kan være et OK sted å begynne. Ellers har Norwegian.no lavpriskalkulator, hvor det er lett å se hvor det er billig å fly når.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Ryanair.com har også mange billige destinasjoner. Man må dog betale ekstra for bagasje etc. Booking.com har bra priser på hoteller.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Hei! Jeg og kjæresten min planlegger en sydentur til sommeren, men vet ikke helt hvor vi skal dra eller hvor det lønner seg å bestille fra. Noen som har tips om nettsteder hvor de har litt rimeligere turer? Eller tips om et sted det er litt billigere å reise? Takker for svar Her finner du billige flybilletter og hotell.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Det rimeligste på slike sydenturer er jo å kjøpe en hopp-på tur i siste liten. Blir mye dyrere om dere bestiller nå.
Mermaid Blues Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Norwegian.no, momondo.no, finn.no, hotell.com
Anglofil Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 (endret) Enten lønner det seg å bestille i veldig god tid i forveien (slik vi har gjort) eller ta en hoppe-på-tur. Om dere ønsker en chartereise så har jo de ulike reiseselskapene dette ofte på sine sider, f.eks Ving, Star Tour, Detur, Apollo og mange flere. Hoppe-på-turer finner man også på f.eks finn.no. Om man vil ha det enklest mulig ville jeg kanskje gått for en slik hoppe-på-tur, framfor å lete fram hoteller og fly selv i et sydenland. Nå kan dette gå fint, jeg har gjort det selv, men personlig er det godt å kunne forholde seg til hva reiseselskapene anbefaler. Det betyr jo ikke at man trenger å binde seg opp til kun det reiseselskapet tilbyr. Som oftest blir det faktisk billigere også, fordi det gjerne er en pakkepris med en del inkludert, da slipper dere å tenke på ting vi ofte tar for gitt, som f.eks hvordan dere skal komme dere til og fra flyplassen (taxi kan bli dyrt om hotellet er langt fra flyplassen - og hva om dere ikke finner taxi, orker dere å vente i stekende sol i 40 varmegrader)? Jeg er kanskje av den komfortable typen som liker at ting er ordnet opp for meg når jeg skal på en avslappende badeferie, men kan jo være en idé å tenke på. Mvh Yvonne Endret 22. februar 2010 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå