Gå til innhold

Hvor finner jeg rimelige reiser?

Anbefalte innlegg

Gjest Challabe
Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten min planlegger en sydentur til sommeren, men vet ikke helt hvor vi skal dra eller hvor det lønner seg å bestille fra. Noen som har tips om nettsteder hvor de har litt rimeligere turer? Eller tips om et sted det er litt billigere å reise?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Finn.no kan du lage et ganske spesifikt søk, mtp på både pris og destinasjon. Kan være et OK sted å begynne. Ellers har Norwegian.no lavpriskalkulator, hvor det er lett å se hvor det er billig å fly når.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Ryanair.com har også mange billige destinasjoner. Man må dog betale ekstra for bagasje etc. Booking.com har bra priser på hoteller.

Skrevet
Hei!

Jeg og kjæresten min planlegger en sydentur til sommeren, men vet ikke helt hvor vi skal dra eller hvor det lønner seg å bestille fra. Noen som har tips om nettsteder hvor de har litt rimeligere turer? Eller tips om et sted det er litt billigere å reise?

Takker for svar :)

Her finner du billige flybilletter og hotell.

Skrevet

Det rimeligste på slike sydenturer er jo å kjøpe en hopp-på tur i siste liten. Blir mye dyrere om dere bestiller nå.

Skrevet

Norwegian.no, momondo.no, finn.no, hotell.com :)

Skrevet (endret)

Enten lønner det seg å bestille i veldig god tid i forveien (slik vi har gjort) eller ta en hoppe-på-tur. Om dere ønsker en chartereise så har jo de ulike reiseselskapene dette ofte på sine sider, f.eks Ving, Star Tour, Detur, Apollo og mange flere. Hoppe-på-turer finner man også på f.eks finn.no.

Om man vil ha det enklest mulig ville jeg kanskje gått for en slik hoppe-på-tur, framfor å lete fram hoteller og fly selv i et sydenland. Nå kan dette gå fint, jeg har gjort det selv, men personlig er det godt å kunne forholde seg til hva reiseselskapene anbefaler. Det betyr jo ikke at man trenger å binde seg opp til kun det reiseselskapet tilbyr. Som oftest blir det faktisk billigere også, fordi det gjerne er en pakkepris med en del inkludert, da slipper dere å tenke på ting vi ofte tar for gitt, som f.eks hvordan dere skal komme dere til og fra flyplassen (taxi kan bli dyrt om hotellet er langt fra flyplassen - og hva om dere ikke finner taxi, orker dere å vente i stekende sol i 40 varmegrader)?

Jeg er kanskje av den komfortable typen som liker at ting er ordnet opp for meg når jeg skal på en avslappende badeferie, men kan jo være en idé å tenke på.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...