Gå til innhold

Selge bolig via advokat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er medeier i et sameie hvor en av de andre skal selge sin bolig privat, altså ikke bruke megler. Han oppgir direkte feil i annonsen, og jeg har sjekket litt og han sier utrolig mye direkte feil når det henvender seg interessenter til han.

Dette er opplysninger som har mye å si i forhold til prisen på boligen, samt leieinntekter for en hybel som ikke er godkjent (og den vil aldri bli det).

Jeg har sagt det til han, men han bare fnyser av det og sier det ikke stemmer. Jeg har sjekket med kommunen hva som er rett - og det er nok ikke han for å si det sånn... Kjenner nå et ansvar for de som eventuelt skal kjøpe boligen. Men dette er vel strengt tatt selgers ansvar?

Noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selger er ansvarlig for opplysninger de oppgir eller lar være å oppgi, uavhengig om selger bruker megler eller ikke. Bruker man megler blir feilene i det fleste tilfellene rettet av megler.

Kan du ta kontakt med advokaten som skal brukes til å utforme selve kontrakten? Si at dette er vel egentlig din sak, men er bekyrmet for hva dette kan gjøre med sameiet fremover. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...