Gå til innhold

Trenger en lekmannsdiagnose!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har så sabla vondt i stortåa mi. Den største knokkelen altså, nr. tre fra toppen av tåa. Det gjør vondt når jeg legger tyngden på fremre del av foten. Jeg bruker egenlig å ha det slik innimellom når jeg har gått langt. Hva tror dere det kan være? Jeg har gode Eccosko som jeg brukte på tur. Likevel vondt.... Trenger jeg innleggssåle, eller.... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang for mange år siden sparket jeg foten i en dør i sinne. Var øm i flere uker etterpå. Nå i ettertid kan jeg tidvis få skikkelig vondt, enten jeg gjør noe med foten eller ei. Som om jeg nettopp har forstua den.

Vet ikke om det er relevant for din tå, men kanskje noe slikt er grunnen til ditt problem? Hva du kan gjøre med det aner jeg imidlertid ikke.

Skrevet

Kan ikke vite om noen sparking.... nei. Si meg: Kjenner jeg deg? Gjorde du det på skolen?

Skrevet

Jeg har også vært plaget med de samme smertene som deg, leddet begynte dessuten å bli litt større enn det var før. Jeg fikk råd av lege om å kjøpe meg innleggssåler som støtter opp fotbuen pga svake muskler her. De har hjulpet meg bra, har ikke lenger vondt så ofte (bare hvis jeg ikke bruker sålene og går langt.... :oops: ) Sålene tar litt plass i skoen, men ikke mer enn at de går i de fleste sko. Jeg kjøpte dem i en butikk som selger sykepleieutstyr eller hva det heter. Jeg sa bare at jeg skulle ha støtte til fotbuen og fikk de, husker ikke hva de het. Verdt å prøve! :wink:

Skrevet

Takk lille ma, høres fint ut. Jeg skal prøve. Det er kanskje bandagist du tenker på..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...