Gå til innhold

Greit å gi penger som gave?

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Når et brudepar ønsker penger i gave, kunne de like gjerne tatt en fast kuvertpris, da. Det hadde vært ærligere. Det er min mening.

"Denne tusenlappen er et minne fra X, denne på femhundre er fra Y" osv. :riste:

Endret av Belladonna
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg er på linje med Belladonna, hadde de av meg fått vin eller noe slikt. Penger gir jeg ikke i gave.

Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet
Siden jeg er på linje med Belladonna, hadde de av meg fått vin eller noe slikt. Penger gir jeg ikke i gave.

Takk gud at alle ikke er som deg. Det er slike som deg som får disse gavenæringene som bare selger ræl og møkk som folk fyller bodene sine med til å gå rundt.

Selv om jeg alltid er høflig og sier tusen takk og aldri uttrykker noe negativt om gaver jeg får, så har jeg fått så mye ræl og møkk av folk som gir vekk ting som de ønsker å gi vekk at jeg nå har blitt nødt å fylle boder hos foreldrene mine også... :sjenert:

Skrevet

Enig. Jeg gir aldri penger i bryllupsgave, kun bodfyll.

Skrevet

Jeg var forlover til min vennine og ga 1000kr fra meg og min mann. I tillegg ga jeg et fint smykke som hun fikk da vi var til frisøren og ordnet oss til en verdi av ca 500.

Synes forsåvidt at det er greit å ønske seg penger, men i min vennines bryllup syntes jeg det ble tåpelig da hun ga uttrykk for misnøye da endel ga gaver likevel. Det var snakk om noen få og personlige gaver, pluss blomster.

Da gavene/pengekonvoluttene var åpnet opp sto hun og regnet over og utbrøt ganske høyt at; "vi har fått inn nesten 80 000, dekker jo nesten hele bryllupet!". Flere reagerte på den kommentaren, deriblant meg...

Skrevet
Da gavene/pengekonvoluttene var åpnet opp sto hun og regnet over og utbrøt ganske høyt at; "vi har fått inn nesten 80 000, dekker jo nesten hele bryllupet!". Flere reagerte på den kommentaren, deriblant meg...

:sjokkert::hakeslepp:

Ja, dette er grunnen til hvorfor jeg aldri gir penger i gave til brudepar .. maken til frekk kommentar og makan til utakknemlighet! :kjefte:

Skrevet

Og det er hovedgrunnen til at jeg heller ikke gir penger. Da kunne de heller tatt inngangspenger til bryllupet sitt.

Jeg er ikke interessert i å fylle opp BSU-kontoen eller betale ned billånet til et brudepar. De bør i det minste ønske seg gavekort, da man da har en pekepinn på hva pengene går til. Reise? Hvitevarer? Kjøkkenting?

Skrevet

hvis man har alt ...hvirfor i huleste skal folk kjøpe mye unøvendig tull da? mulig dere syntes de koppene var såååå nydelige men brudeparet kastet de 6månder etterpå. med penger kan man kjøpe akuratt det man vil...

Skrevet

80 000?! Jeg må gifte meg! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har alt, jeg. Ikke en gang direktørene på jobb, i 50-årene og md millioninntekter, har noe problem med å komme med opptil flere ting i normale prisklasser som de ønsker seg.

Skrevet

kjenner mange som har alt de trenger jeg.

Gjest Gjest_Emiiliie_*
Skrevet

Jeg er enig med at det kanskje er litt rart å ønske seg penger istedenfor gave...

Men på en annen side, så kan det være at pengene skal gå til flere store ting, som feks sofa og spisebordsinnredning. Hvem vet? Kanskje brudeparet kan opplyse om dette i invitasjonen? :)

Det kan godt være at noen har mye sølvtøy og nips som har samlet seg opp gjennom årene, men vi som er litt yngre skranter kanskje litt på økonomisiden når vi har holdt bryllupp. Da hadde det vært kjempekjekt med penger til innredning i felles bolig :) Syns jeg da.

Men uttalelsen om at pengene nærmest betalte hele festen, syns jeg var ufin. :( Huff. Det var kanskje et korttenkt øyeblikk fra hennes side...

Skrevet

Det første jeg tenker når brudepar ønsker seg penger, er jo bryllupsreise... Og det har jeg ingenting imot å bidra til! Er jo hyggeligere å vite at man har hjulpet til med et herlig minne fremfor noe som står og støver ned i et skap...

Gjest Gjest_Emiiliie_*
Skrevet
Det første jeg tenker når brudepar ønsker seg penger, er jo bryllupsreise... Og det har jeg ingenting imot å bidra til! Er jo hyggeligere å vite at man har hjulpet til med et herlig minne fremfor noe som står og støver ned i et skap...

Ja! Ikke minst det :) Er ikke alle som har råd til reise etter bryllupet... Kjenner flere. Og myye som støver ned i skap... :)

Gjest har alt
Skrevet

Jeg har absolutt alt jeg trenger, har fylt opp skapene i en alder av 28... skulle jeg giftet meg måtte jeg nok kjøpt større bolig først!

Er ikke fan av å kaste nesten nye ting for å få plass til helt nye, mye dyrere ting.

Penger er en kjempefin gave! Jeg ville brukt pengene på å reise. Og selvsagt dekke litt kostnader ifm. bryllupet da.

Skrevet

Vet ikke helt jeg, men vi ønsker oss økonomisk tilskudd i gsve, siden vi flytter kort tid etter bryllupet. Ikke vet vi helt hva vi kommer til å trenge, og slik det ligger ann nå, har vi ikke plass til noe særlig der vi bor nå. Vi har møtt forståelse fra familien, det er også noen som ønsker å gi personlige ting, det blir godt mottatt, for all del. Det stiller seg vel kanskje litt annerledes når vi har så få gjester, så og si bare familie.

Noen par trenger økonomiske tilskudd etter å ha arrangert festen også, for ikke å bli helt bunnskrapt, så hvorfor ikke?

Skrevet
Vet ikke helt jeg, men vi ønsker oss økonomisk tilskudd i gsve, siden vi flytter kort tid etter bryllupet. Ikke vet vi helt hva vi kommer til å trenge, og slik det ligger ann nå, har vi ikke plass til noe særlig der vi bor nå. Vi har møtt forståelse fra familien, det er også noen som ønsker å gi personlige ting, det blir godt mottatt, for all del. Det stiller seg vel kanskje litt annerledes når vi har så få gjester, så og si bare familie.

Noen par trenger økonomiske tilskudd etter å ha arrangert festen også, for ikke å bli helt bunnskrapt, så hvorfor ikke?

Da burde de seriøst revurdert hele bryllupsfesten. Ærlig talt.

Vi gir da altså ikke penger. Gavekort - OK, men ikke penger som går inn i et gedigent sluk.

Skrevet

Så det er egoistisk å invitere til fest selv om man har dårlig råd?

Det synes ikke jeg, men OK... :)

Om man setter penger på ønskelista kan det jo være OK å skrive hva det går til, da. Så kan folk bestemme selv om dette er noe de vil værre med å bidra til eller ikke...

Skrevet

Jeg gir vanligvis gaver i bryllup, men synes også det er greit å gi kombinasjon av gave og penger, spesielt hvis brudeparet har ønsket seg penger til noe spesielt, f.eks. bryllupsreise, eller til innredning hvis de har nytt hus/leilighet.

Skrevet
Da burde de seriøst revurdert hele bryllupsfesten. Ærlig talt.

Vi gir da altså ikke penger. Gavekort - OK, men ikke penger som går inn i et gedigent sluk.

Om dere ikke liker å gi penger, så burde vel det aksepteres vel, men til gjengjeld så kan man kanskje åpne øynene for at noen andre ønsker å gjøre det annerledes?

Gjentar meg selv her, om noen av våre gjester vil komme med personlige gaver, så blir det verdsatt, på lik linje med de som ønsker å støtte oss økonomisk.

Og nei, ser ingen grunn til å revurdere hele festen selv om man ønsker seg penger, helt alvorlig, hva slags bak-mål kommentar er det? Det var ikke akurat snakk om å sette seg i gjeld for bryllupsfesten heller, bare å ha muligheter etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...