Gå til innhold

Gutter/menn: Hva er det viktigste?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå spør jeg dere gutta her på KG. Hva er det viktigste med ei jente/kvinne? Hva er et absolutt must? Hva faller du for, og hva "holder i lengden"?

Bra humor? God til å lage mat? God i senga? Gode idealer? Store bryster? Sosial? Trives best i hjemmets lune rede? Traust og til å stole på? Vill og yr?

Jeg bare lurer på hva som er mitt beste kort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o lurven! Dette hadde jeg ikke ventet av deg!! Trodde du var mer sånn.... *snu lista på hodet*, jeg... Men jeg justerer bare litt sånn på inntrykket nå, jeg! Kei? Bra svart, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

1. Et utseende som tenner meg. Naturlig, ikke for mye eller for lite. (heller for mye, da)

2. En personlighet som tenner meg

3. IQ/EQ/og hele det spekteret. Trash duger ikke.

4. Røyk(!) og dopfri. Drikker man hver helg så mister jeg interessen fort.

5. Monogamt utviklet, ønske om en fremtid med akkurat meg.

6. Tillit til meg og forståelse for hvem og hva jeg er. Drømmene mine.

7. Ønske om en egen karriere. I alle fall en utdannelse. Ønske om barn.

8. Kunne ha helger hvor ingenting skjer, ordentlige sløvehelger. Og neste helg være med på fart og moro.

9. Samme religiøse standpunkt som meg. Altså, ingen guder, men glad i tradisjoner.

10. Ingen ekstreme politiske syn. Heller en godt overveid og "normalt" samfunnsoppfattning.

Så tenker jeg man er i mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o  lurven! Dette hadde jeg ikke ventet av deg!! Trodde du var mer sånn.... *snu lista på hodet*, jeg... Men jeg justerer bare litt sånn på inntrykket nå, jeg! Kei? Bra svart, spør du meg!
ja det var i den rekkefølgen ja..

alt det sexpratet mitt er mest for tull da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!

Trodde lissom Lurven var mer sånn:

1. God i senga

2. Intimbarbert

3. Store pupper

4. God i senga

5. Intimbarbert

6. Store pupper

7. God i senga

....osv, osv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spurt en mannevenn, og fikk følgende liste (under tvil, han syntes det var vanskelig å rangere)

1. Utseendet/ansikt

2. Sjarm/utstråling

3. Intelligens

4 bryster/rumpe

Også kommer snill, grei, og "alt det der", også ble han i stuss og mente at figur (kropp utenom bryst/rumpe) også må med, før bryst/rumpe...

Hm. Kansjke ikke Lurven er så verst likevel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kommer snill, grei, og "alt det der", også ble han i stuss og mente at figur (kropp utenom bryst/rumpe) også må med, før bryst/rumpe...

Hm. Kansjke ikke Lurven er så verst likevel :roll:

Hehe, ja, det kan man jo saktens lure på.

Men, hva med dere jentene da? Blåser dere i utseendet hos menn dere møter?

Jeg er ganske kresen. Jeg er jævlig kresen på personlighet, og ganske så kresen på hvordan han ser ut, også.

Det er ikke stuerent å innrømme det, men jeg kan miste interessen for en mann som faller utenom mitt "godkjente" område.

Kynisk? Ja.

Barnslig? Kanskje.

Riktig? Sikkert ikke.

Men sånn er det.

En hyggelig mann er veldig interessant som bekjentskap, samme hvordan han ser ut - men som kjæreste/ektemann - nei.

Jeg mener ikke at han skal passe inn i alle andres mål og meninger - det er jeg som må kunne trekke litt fornøyd på smilebåndet når jeg betrakter ham.

Gir dere, helt ærlig, blanke faen i hvordan mannen deres ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det kan man jo saktens lure på.

Men, hva med dere jentene da? Blåser dere i utseendet hos menn dere møter?

Jeg er ganske kresen. Jeg er jævlig kresen på personlighet, og ganske så kresen på hvordan han ser ut, også.

Det er ikke stuerent å innrømme det, men jeg kan miste interessen for en mann som faller utenom mitt "godkjente" område.

Kynisk? Ja.

Barnslig? Kanskje.

Riktig? Sikkert ikke.

Men sånn er det.

En hyggelig mann er veldig interessant som bekjentskap, samme hvordan han ser ut - men som kjæreste/ektemann - nei.

Jeg mener ikke at han skal passe inn i alle andres mål og meninger - det er jeg som må kunne trekke litt fornøyd på smilebåndet når jeg betrakter ham.

Gir dere, helt ærlig, blanke faen i hvordan mannen deres ser ut?

Enig med deg, Leonore. Når det gjelder venner er ikke utseendet viktig, men når det gjelder kjæreste er det kjempeviktig. Man må jo begjære den man er sammen med.. Men igjen: hvilket utseende tiltrekkes man av? Det behøver ikke nødvendigvis være at han er smellvakker, det kan være noe annet. Jeg har eks oppelvd at en, i utgangspunktet heller stygg (!) gutt ble alle jentenes favoritt pga sjarm og utstråling.

Egenskaper som snill& grei er vel viktige for at et forhold skal fungere på sikt, men hvis man ikke tenner på utseendet, kommer man aldri så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ærlig sjel!

Det med hvilket utseende man tiltrekkes av, er interessant i seg selv.

Jeg har ofte hørt at jeg har en noe spesiell smak (!), og jeg og venninner har ofte vært vilt uenige om hvilke menn vi finner attraktive og interessante utseendemessig.

Det kan helt klart være andre ting enn at han er smellvakker.

Men vet du hva? Jeg skal avsløre en mørk og stygg hemmelighet.

Jeg klarer ikke overvekt. Jeg kan ikke være sammen med en mann som har overflødig fett. Det trenger ikke engang å være snakk om så mye.

Dette er jeg ikke spesielt glad i selv - men slik er det.

Det er fy-fy delux å innrømme dette, men slik er det likevel. Det byr meg imot.

Ikke som venn altså - jeg registrerer ikke slikt på mine mannlige venner, - kun når det kommer til skrittene videre fra vennskap.

Hvorfor skal det ikke være lov til å si slike ting?

Det går begge veier.

Det er mange menn som ikke kunne tenke seg å være sammen med en tynn jente - de synes det er for lite feminint.

Akkurat slike tanker - får vi gjort noe med dette? Nei, det tror jeg er vanskelig.

Men skal vi da holde kjeft, fordi noen kan bli såret?

Det er jo ikke som at jeg sier til en mann at; Sorry, men du er for feit. Veldig hyggelig ellers - men løp, løp ...

Hva synes du om slike sære kriterier, samt å si det høyt - Embla s?

Og hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med dere andre?

Vel, for å ta det siste først: hva jeg syns om å si slike kriterier høyt: jeg ville vel aldri sagt til en mann at "sorry, men du ser helt feil ut/du er for tykk el l". Og: mannen er jo ikke nødvendigvis for tykk generelt, han er bare for tykk for deg. Og rett etter deg kommer det en annen dame som liker bamsete menn!

Men jeg har ingen problemer med å ramse opp hvilke trekk ved mens utseende jeg liker og hvilke jeg har mindre sans for. Nettopp fordi vi, gudskjelov har så ulik smak.

Men: Du klarer ikke menn med for mye fett. Jeg har faktisk ingen sånne absolutte krav. jeg kan ramse opp på generelt grunnlag hva jeg syns er fint, men erfaring sier at jeg kan godt misslike en mann som ser "riktig" ut og falle for en som ikke gjør det. Det er ett eller annet jeg ikke kan definere som avgjør (kjemi?).

Uansett: Jeg syns ikke det er dårlig å ha kriterier som går på utseendet til en kjæreste. Jeg tror alle har det, men at noen har problemer med å innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med dere andre?

Synes ikke kriterien din er så sær, egentlig. Hvis du tiltrekkes av en fyr med utseendet som et førsteinntrykk, så er det jo så enkelt som at utseendet appellerer til deg. Og hvis dy synes slanke menn er flotte, så gjør du nå engang det. Ikke no'problem det. Helt vanlig liten fetisj det, er det ikke?

Interressant at du pirker litt i dette, og hvis jeg kan få dele litt med deg i retur, så kan jeg vel si at jeg personlig har en romslig terskel for akkurat dette med utseende på menn. Romsligere og romsligere, tror jeg selv. Enkelte menn har bare en karisma og utstråling som ligger tjukt uttapå selve kroppsrammene. Men kraftig overvekt er ikke tingen. Ikke for tynn heller. Mellom dette ligger det et vidt rom.

Bart, derimot... :tronderbart: Og skjegg :skjegg: Helst ikke!!! :o

Når det kommer til det å si det høyt: Hva skal det være godt for da, Lenora? En slags selftest? Sjekke hvor langt du kan strekke "god og snill"-tersklene dine kanskje?

Noen mennesker er jo nådeløst ærlige, andre holder munn. Synes sånt noe er vanskelig, og er i utgangspunktet redd for å støte folk når det kommer til akkurat dette med utseende. Synes det er uoppdragent, og har en zillion usynlige sperrer på slike ting. Er virkelig oppriktig redd for å såre folk, det minner meg litt om unger som snur seg etter noen som er annerledes og ler av dem. Unger kan slippe unna med slike ting (ikke mine!), men ikke voksne.

Synes det er mye enklere å være ærlig og mer frittalende kanskje på meninger, utsagn, slike ting. Men utseende er en finstemt, fordømt vanskelig grenselinje. Kanskje fordi jeg kan være ekstremt selvkritisk, og tror alle andre er omtrent slik koplet i hjernen også.

Kan du ikke spesifisere det litt da? Hvilke sammenhenger tenkte du på, når du lurer på hva andre synes om det er ok å "si det høyt"?

Snu litt på det da; hvordan ville du selv ha reagert hvis en fyr du var tiltrukket av avfeide deg fordi du hadde littegrann kroppsfett under huden? Og fortalte deg årsaken, mener jeg?

Er noen egentlig så tøffe at slike ting preller av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Og hvordan skal man tolke det at menn kommer med komplimenter for ens utseende? Sier de det kun for å få deg i senga?

Hvorfor blir de så forbauset når jeg "bare" sier takk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Bra humor? God til å lage mat? God i senga? Gode idealer? Store bryster? Sosial? Trives best i hjemmets lune rede? Traust og til å stole på? Vill og yr?

Ja takk! :ler:

JEg faller for humor, et fandenivoldsk blikk og ditto utstråling

Hvis det skal holde lenger en 17 sekunder :oops: må jeg i tillegg finne ut at jenta har de nødvendige S'ene (og her snakker jeg ikke om gamle dagers skøytehelter)

- smart

- sta

- sosial

- selvironisk

- sex appeal (udefinerbar)

Ellers foretrekker jeg vel hun som blir vill og yr fremfor hun som er det, hvis du skjønner hva jeg mener... :oops:

Da blir man gjerne god i senga også...

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror disse kriteriene antagelig vil variere noe med alder og personlige erfaringer. Slik ser jeg der per idag:

1. Personlighet

- Som både tenner og utfordrer meg - i rett blanding og på rett måte.

- Styrke - til både å gi og ta (det siste kan kreve mer enn det første...)

- Lekende, nysgjerrig. Nysgjerrighet er viktig. Må dele mitt indre "sug" om å utforske alle aspekter ved livet, fornekte tanken på å ha "kommet dit man skal". Livet er en reise... opplevelsene underveis er målet. Ønsker å dele alt dette med henne.

- Være åpen nok til at jeg tør dele *alt* med henne, inkludert mine innerste tanker, de som iblant til og med kanskje skremmer meg selv.

- Selvstendighet

- Gjensidig respekt

- Ha... det udefinerte i seg som ingen slik opplisting som dette kan forklare...

2. Humor

Må tåle min... og aller helst "matche" den. Langt fra noen opplagt sak... :roll:

3. Utstråling / utseende

Er mindre og mindre fokusert på dette, men hun må være "naturlig pen", være passe (må ikke ta overhånd...) opptatt av å ta vare på kropp og utseende. Jeg er av den oppriktige mening at mye skjønnhet kommer innenfra. (Har ikke dere også opplevt å forandre ( i den ene eller andre retning) "perception" av en persons utseende etter å ha blitt kjent med vedkommende? )

4. Seksuelt...?

(Bare så ingen tror jeg har glemt dette punktet...) Ser ikke på dette som noe "eget", men som en måte å sammen uttrykke personlighet og følelser. Dersom hun innehar egenskapene under punkt 1, "vet" jeg at det vil klaffe på dette området også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her roser dere lurven som setter "god elsker" sist, men dere selv ville plassert "god elsker" på 1 eller 2 plass. Uansett, her er min korte, snaue liste (grovt oppsummert)

1. Utseendet

2. Personlighet

3. God elsker, bare at det er jeg som lærer henne opp

4. Respekterer meg

5. Og at jeg er glad i henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...