Gå til innhold

Er ACO 72 like bra som Aluminiumsklorid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ACOs 72 timers roll on like bra som Aluminiumsklorid?

Kula i Aluminiumskloriden min er litt stuck og ruller ikke som normalt. Det gidder jeg ikke å dille med, og det ville uansett vært bedre med større kule som i vanlige deoer...

Tenker også å kjøpe Biotherm Pure Deo til å bruke de dagene jeg ikke bruker ACO. Er det lurt, smør på flesk eller svekker det på en måte virkningen?

Håper på raske svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg ikke prøvd ACOs 72 timer roll on, heller ikke Biotherm Pure Deo fordi Aluminiumkloriden fungerer så bra på meg.

Kulen på Aluminiumkloriden har en tendens til å henge seg opp.

Prøv med litt vann på kulen og rull på den slik at den ikke henger seg opp.

Vent til vannet har tørket før du tar på huden, ellers kan det svi.

En beskrivende oppskrift på dette skal stå på etiketten også.

Skrevet

Er det ikke AK i all deodorant som ikke er organisk da?

Skrevet

Har ikke prøvd de andre deodorantene du nevner, men husker at jeg var mer fornøyd med Yerka enn jeg var med Aluminiumsklorid. Yerka får du kjøpt på f.eks. Cubus. Det svidde mindre, og ga bedre resultater.

Skrevet
Har ikke prøvd de andre deodorantene du nevner, men husker at jeg var mer fornøyd med Yerka enn jeg var med Aluminiumsklorid. Yerka får du kjøpt på f.eks. Cubus. Det svidde mindre, og ga bedre resultater.

Er det også en til to ganger i uken? Bruker du ingen deodorant de dagene den ikke brukes? Påføring på kveld, vaske av på morgen?

Skrevet
Er det også en til to ganger i uken? Bruker du ingen deodorant de dagene den ikke brukes? Påføring på kveld, vaske av på morgen?

Nå er det flere år siden jeg har brukt slike deodoranter, men mener å huske at det var 1-2 ganger i uken, ja. Tror ikke jeg brukte vanlig deo ellers? Man påfører om kvelden, men trenger ikke å vaske av om morgenen - den ligger ikke igjen som et litt "ekkelt" lag slik som alluminiumsklorid gjør :)

Skrevet
Nå er det flere år siden jeg har brukt slike deodoranter, men mener å huske at det var 1-2 ganger i uken, ja. Tror ikke jeg brukte vanlig deo ellers? Man påfører om kvelden, men trenger ikke å vaske av om morgenen - den ligger ikke igjen som et litt "ekkelt" lag slik som alluminiumsklorid gjør :)

Tar det tid før den fungerer, må man regne med mer svette og lukt i en periode først?

Skrevet
Tar det tid før den fungerer, må man regne med mer svette og lukt i en periode først?

Jeg mener å huske at det funka ganske med en gang, og det ble ikke verre før det ble bedre. Så jeg har bare gode erfaringer med Yerka! :)

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Yerka må IKKE brukes i tillegg til annen deodorant, da funker den nemlig ikke. Vet ikke hvordan det er med aluminiumsklorid, det skulle jeg gjerne hatt svar på.

Men funker de helt fint av seg selv så trengs det jo ikke noe annet uansett.

Jeg bor i varmere strøk og oppholder meg som regel med lite klær, og bader og svømmer veldig ofte.

Hvilken er best å bruke da? Er det sånn at begge sitter og virker etter en påføring uten å bli hemmet av klor, saltvann, varme osv?

Skrevet
Jeg bor i varmere strøk og oppholder meg som regel med lite klær, og bader og svømmer veldig ofte.

Hvilken er best å bruke da? Er det sånn at begge sitter og virker etter en påføring uten å bli hemmet av klor, saltvann, varme osv?

Jeg trooor ikke Yerka blir påvirket av det. Den trekker jo inn i huden i løpet av natten, og man kan fint vaske seg under armene neste morgen.

Skrevet
Jeg trooor ikke Yerka blir påvirket av det. Den trekker jo inn i huden i løpet av natten, og man kan fint vaske seg under armene neste morgen.

Takk for svar! Blir helt svett bare av å tenke på at man ikke kan bruke annen deo enn Yerka når man bruker det... Men er det ikke nødvendig med noe annet heller, så er jo den grei. Og lurer litt på hvor svetten kommer ut istedet... Spesielt når det er kjempevarmt. Ekkelt å bli våt på ryggen eller beina f.eks...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker aliminiumsklorid ca 1 gang pr uke, uten om bruker jeg sterilan stick, føler deg tilfører litt "fukt", blir litt sår av AK...

Skrevet
Yerka må IKKE brukes i tillegg til annen deodorant, da funker den nemlig ikke. Vet ikke hvordan det er med aluminiumsklorid, det skulle jeg gjerne hatt svar på.

Men funker de helt fint av seg selv så trengs det jo ikke noe annet uansett.

At man ikke kan bruke annen deo i tillegg er jo bare tull. Jeg bruker Yerka et par ganger i uken, og trenger ikke vanlig deo dagen etter at jeg har brukt Yerka, men de andre dagene bruker jeg det.

Min erfaring er også at det ikke er noen som helst forskjell i virkningen for de to produktene, men aluminiumklorid har en helt håpløs flaske med den rollon-greia som bare setter seg fast hele tiden. Hver eneste gang jeg skulle bruke den måtte jeg jo løsne kulen fordi den satt fast, og etter hvert ble plasten i korken så sprø at den sprakk, og deretter var den jo ikke tett, og det ble enda mer krystaller i toppen fordi mer av væsken kom i kontakt med luft. Bare søl! Takke meg til påføring med bomullsdott. :fnise:

På ferie i varmere strøk opplever jeg som oftest å måtte bruke Yerka litt oftere enn hjemme siden jeg naturligvis svetter mer, men tror ikke ting som klor, solkrem osv har noe å si. (Jeg har i perioder svømt flere ganger i uken, og måtte ikke bruke Yerka noe oftere av den grunn.)

Jeg har forresten heller ikke merket noe til økt svette andre steder på kroppen.

• 1 år senere...
Gjest Applestore
Skrevet

Jeg drar opp denne litt jeg.

Jeg har nå kjøpt den Aco 72 og lurer på om jeg kan ta på vanlig deo om morningene eller om denne vil sørge for at jeg ikke lukter svette? Merker jeg er litt skeptisk til akkurat det å ikke ta på noe deo om morran...

Skrevet

Hva er yerka og aluminiumsklorid? Høres litt skummelt ut:) Sliter med litt vond svette på nervøse dager....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...