Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min (som jeg nå har vært sammen med i et halvt år ca) Blir sikkelig slem og helt forandra når han drikker. Mest når han drikker sprit. Han kan plutselig bli sur på meg helt uten grunn og kjefte meg ut! Noen ganger har han til og med slått meg. Han blir helt ute av kontroll! Til vanlig er han den mest søteste og snilleste gutten jeg vet om men så fort han drikker blir han en dritsekk.

Bare for å ta et eksempel:

I helga var vi på byen. Jeg sa til han at han ikke skulle drikke så mye. Han lovet å ikke gjøre det men det ble litt for mye denne gangen å. Han skulle en tur på do. Jeg sto å venta på han utafor doen. Da han kom ut ble han plutselig sur på meg og dro med meg på utsiden av utestedet. Han sa ting som: "jeg er så drit lei at du hele tiden skal sitte i fanget på andre gutter og flørte med de. Du har ikke noe respekt for meg. Din hore" Jeg hadde ikke gjort noen ting. Har aldri sittet på fanget til andre gutter mens vi har vært sammen. Han bare sto å skrek til meg og sa han var ferdig med meg og ville slå opp. Folk begynte selvfølgelig å stirre på oss.(flaut) jeg prøvde å roe han ned men han ble bare surere og surere. Til slutt bare gikk han. Jeg skulle akkurat til å løpe etter han men vennina sa bare la han være. Ikke la han ødelegge kvelden.

Dette er noe som ødelegger så mye. Han ødelegger jo all moroa. Folk begynner å bli lei at vi alltid krangler på fester og sånn. Noe jeg godt kan forstå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Liker han kjempe mye og vil ikke miste han. Er bare så lei oppførselen hans i fylla :tristbla:

Han ringte meg på søndagen og sa unnskyld for at han bare gikk fra meg og de tinga han sa. Men det er jo vær gang nesten dette skjer. Orker snart ikke mer.

Jeg sa til han sist uke før helga at han bør oppføre seg når vi skal ut på byen og ikke drikke så mye. På hele forspillet gikk alt fint men det var når vi kom til byen at han ble helt umulig. Åh er så fortvila :tristbla: Kanskje jeg bare skal slå opp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Om det forholdet skal vare må du nesten sette ned ett ultimatum: Deg eller alkoholen.

Når han veit han er ein drittsekk på fylla og likevel velger drikke seg dritings og holde på sånn er han ein idiot som ikkje har særlig respekt for deg eller bryr seg særlig om hva han gjør mot deg når han er full. Han lover han ikkje skal drikke seg full, men ender likevel opp med å gjøre det, hva sier det deg?

Å si unnskyld etterpå holder bare ikkje.

Du skal ikkje finne deg i å bli behandlet slik, tåler han ikkje alkohol får han holde seg unna når han ikkje eingang klarer å drikke med måte.

Gi han EIN sjanse til, til å forbedre seg. Drikker han seg idiot fleire ganger så veit du nok sjøl hva du bør gjøre når han viser deg såpass lite respekt, og når han faktisk går så lang at han slår deg.

Endret av Syrin_Ulven
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Ikke bli med ham ut?

Synes ikke du skal slå opp fordi han blir en idiot på fylla, men du kan godt sette noen krav.

Si at du ikke vil dra på fest med ham om han er slik igjen, dra heller ut med venninner. Om du likevel blir med ham ut og han er en drittsekk, ignorer ham.

Be ham snakke med vennene deres om at han vet han blir slik og slik sånn at du kan ha et nettverk bak deg om han skulle bli en dritt igjen.

Er i fylla som det er i edru tilstand; om du godtar det blir det bare verre.

Skrevet
Ikke bli med ham ut?

Synes ikke du skal slå opp fordi han blir en idiot på fylla, men du kan godt sette noen krav.

Si at du ikke vil dra på fest med ham om han er slik igjen, dra heller ut med venninner. Om du likevel blir med ham ut og han er en drittsekk, ignorer ham.

Be ham snakke med vennene deres om at han vet han blir slik og slik sånn at du kan ha et nettverk bak deg om han skulle bli en dritt igjen.

Er i fylla som det er i edru tilstand; om du godtar det blir det bare verre.

Ja han sier liksom vær gang at han skal skjerpe seg. Men dum som jeg er så gir jeg han hele tiden sjangser. Vet jeg egentlig ikke burde gjøre det. Men jeg er litt dum snill av meg å. Har lyst til å kunne gå på byen med han og ha det gøy. Hater at han skal være sånn.

Han kan fint drikke alkohol og oppføre seg men kommer ann på hvor mye han drikker. Hender veldig ofte han kommer over den grensen ja

Skrevet

Fyren har slått deg i fylla, men fortsetter å drikke?

Ja, snill og fin fyr, gitt. :roll:

Skjønner ikke at Emmanuelle syns du skal fortsette å være sammen med noen som slår deg.

Han blir en idiot i fylla, han vet om det, og han gidder ikke gjøre noe med det. Det sier litt om hva han egentlig mener om deg. Du er ikke engang verdt å holde seg edru for.

Skrevet
Ja han sier liksom vær gang at han skal skjerpe seg. Men dum som jeg er så gir jeg han hele tiden sjangser. Vet jeg egentlig ikke burde gjøre det. Men jeg er litt dum snill av meg å. Har lyst til å kunne gå på byen med han og ha det gøy. Hater at han skal være sånn.

Han kan fint drikke alkohol og oppføre seg men kommer ann på hvor mye han drikker. Hender veldig ofte han kommer over den grensen ja

Om han ikke aksepterer deg, og at du ikke liker ham i fylla nå, så kommer han aldri til å gjøre det. Ultimatum eller dumping.

Gjest Gjest-voksen kvinne
Skrevet

Hei,

Du høres ut som en ung jente og jeg vil anbefale deg på det sterkeste å gjøre det slutt. Jeg har vært gift med en slik, og det har vært mange vonde opplevelser gjennom årene. Du må tenke deg godt om, er det slik du vil ha det videre i livet ditt? Når dere evt får barn osv. Det virker ikke som han respekterer deg, har særdeles kort lunte og dette er personlige egenskaper som ikke plutselig forandrer seg. Mange ganger var jeg misunnelig på andre jenter/damer hvor mennene hadde drukket passe, tok seg av konene, passet på at de hadde det bra osv. Jeg fikk kjeft, mens de andre ble ivaretatt. Vi kranglet og flere av mine venner likte ham ikke, og vi ble ikke invitert da folk ble lei vår stadige krangling. Etterhvert ble det også verre da vi kom hjem, da tok gjerne krangelen aldeles overhånd.

Jeg var ikke vant med slike sinte mennesker da jeg var ung, og sinnet hans gjorde at jeg ble engstelig, prøvde mer og mer å gjøre slik at han ikke hadde noe å være sint for, men det ble ikke bedre. Egentlig bare verre.

Nå da jeg omsider er kvitt han, etter maaange års ekteskap, er det herlig å gå på fest uten den uroen å grue seg. Etterhvert grudde jeg meg til alle helger....

Nå har jeg det kjekt når jeg går på fest, slipper å følge med hvilket humør han er i og å være på vakt om det gode humøret snur, det er bare deilig. Før var det et mareritt mange ganger....

Gjest Emmanuelle
Skrevet
Fyren har slått deg i fylla, men fortsetter å drikke?

Ja, snill og fin fyr, gitt. :roll:

Skjønner ikke at Emmanuelle syns du skal fortsette å være sammen med noen som slår deg.

Han blir en idiot i fylla, han vet om det, og han gidder ikke gjøre noe med det. Det sier litt om hva han egentlig mener om deg. Du er ikke engang verdt å holde seg edru for.

Jeg sier ikke hun skal fortsette å være sammen med ham, men jeg som et fremmed menneske har ikke rett til å fortelle henne hvorvidt hun skal dumpe ham eller ikke.

Jeg skal innrømme at det med volden gikk meg hus forbi. Om han slår deg i fylla skal du absolutt ikke akseptere det! Si at om det skjer èn eneste gang til så går du, og ha gjerne en overnattingsbag klar når dere drar på vors slik at han ser du mener det.

Å være grinete på fylla er èn ting, å slå dama si er en annen. Tydelig at han ikke har respekt for deg TS, du kan ikke gjøre annet enn å sette hardt mot hardt.

Skrevet

Dump ham. Sånt blir aldri bedre heller verre med årene. *klok av skade*

Du greier å finne deg en kar som respekterer deg og oppfører seg skikkelig.

Skrevet

Oisann. Mange blir forandret når de drikker, særlig nå de drikker for mye sprit. Både samboern og jeg har vært litt duster i fylla, men det du beskriver er faktisk langt over det som er akseptabelt. Han slår og beskylder deg for ting du ikke har gjort - hvordan skal du kunne forsvare deg mot en som er helt irrasjonell? Her må du stille et ultimatum, han MÅ droppe å drikke sprit. Eventuelt må du alltid holde deg unna når han drikker, men hvor gjennomførbart er egentlig det over tid?

Gjest kingkong
Skrevet

"Jeg skal innrømme at det med volden gikk meg hus forbi"

Hehe, Emanuelle sitter å gir råd og synspunkter uten å ha lest tråden nøye. Det synes jeg var litt morro.

Gjør du det i real life også?

Hører en halvsetning og mener noe? Da er du lik mange andre kvinner.

Til TS

Det er ingen unnskylding hva man gjør i fylla. Eneste er at da gjør man ting man har lyst å gjøre edru men ikke våger.

Er nok av andre bra menn som ikke slår. Men liker du bad boys så må man bare finne seg i at de er nettop det BAD

Gjest Individualisten
Skrevet

Hehe, Emanuelle sitter å gir råd og synspunkter uten å ha lest tråden nøye. Det synes jeg var litt morro.

Det må da være litt takhøyde her kingkong? Kan vel ikke være slik at dersom man ikke har gjennomanalysert hele tråden, og i tillegg har en universitetsgrad i psykologi, så har man ikke rett til å mene noe som helst?

:):)

Gjest kingkong
Skrevet
Det må da være litt takhøyde her kingkong? Kan vel ikke være slik at dersom man ikke har gjennomanalysert hele tråden, og i tillegg har en universitetsgrad i psykologi, så har man ikke rett til å mene noe som helst?

:):)

Helt enig, men man kan jo ta seg tid til å lese gjennom første innlegget før man mener noe.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Det hender. Men da har jeg iallefall ikke noen som sitter og ler av meg og snakker nedsettende til meg :) Heldig sånn!

Skrevet

Virker ikke som han kommer til å skjerpe seg. Siden du sier at du gar gitt han flere sjangser. Tror det er best å slå opp her. Man går jo ut på byen for å ha det gøy. Ikke for å krangle og lage masse unødvendig drama. Slik han tydeligvis gjør. Jeg hadde hvert fall ikke orket å vært sammen med en slik "dramaqueen"

Tror du får det mye bedre uten han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...