Gjest Gjest_rådvill_* Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Ja, da ser det ut til at det går mot en skilsmisse. I den forbindelse har jeg en del svevende tanker. Nå har jeg søkt etter en passende leilighet/hus over lenger tid, men har enda ikke funnet noe jeg synes er passende. Det bør jo være en viss standard, og være to soverom ettersom barna også skal bo der. Bør jeg leie en "dårlig" leilighet i begynnelsen frem til jeg finner et greit sted? Vil ikke det føre til unødig flytting for barna? Helst ville jeg ha kjøpt meg et hus, men får jo ikke økonomien i orden før jeg har flyttet så det blir ikke aktuelt i begynnelsen. Er også ganske husredd i perioder, og har en helse som krever akutt hjelp noen ganger. Tenker selvsagt på dette også når jeg nå skal bo for meg selv. Barna er fortsatt så små at jeg ikke kan få noe hjelp av dem. Er det noen andre som har det på samme måten som kan gi meg noen råd? Hilsen meg
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Ja, da ser det ut til at det går mot en skilsmisse. I den forbindelse har jeg en del svevende tanker. Nå har jeg søkt etter en passende leilighet/hus over lenger tid, men har enda ikke funnet noe jeg synes er passende. Det bør jo være en viss standard, og være to soverom ettersom barna også skal bo der. Bør jeg leie en "dårlig" leilighet i begynnelsen frem til jeg finner et greit sted? Vil ikke det føre til unødig flytting for barna? Helst ville jeg ha kjøpt meg et hus, men får jo ikke økonomien i orden før jeg har flyttet så det blir ikke aktuelt i begynnelsen. Er også ganske husredd i perioder, og har en helse som krever akutt hjelp noen ganger. Tenker selvsagt på dette også når jeg nå skal bo for meg selv. Barna er fortsatt så små at jeg ikke kan få noe hjelp av dem. Er det noen andre som har det på samme måten som kan gi meg noen råd? Hilsen meg Om det er en ny mann inne i bildet så ville jeg ha flyttet inn med han Burde ikke du kunne kaste ut mannen og bo der?
crazyforgum Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Du spør om du bør leie noe "dårlig" fram til du finner noe bra. Vell, det kommer vel an på hvordan situasjonen er i dag? Bor du sammen med din eksmann og dere bare krangler eller det er dårlig stemning, så må det da være bedre å bo i en "dårlig" leilighet. Det betyr mye mer for barna hvordan dere faktisk har det, stemning i familien etc. enn hvordan dere bor.
Rosalie Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Men - burde du bo alene med små barn dersom du blir akutt syk? Er det en mulighet for at ungene kan bo hos far?
Gjest Gjest_damen_* Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Det er mulig du kan ha bruksrett til huset en periode etter bruddet siden du tydeligvis skal ha hovedomsorgen. Kontakt fam.vernkontoret og evt en advokat.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Jeg sier som en annen her - kan barna bo hos far, iallfall en periode til du finner noe stabilt? Dersom du trenger akutt hjelp innimellom så er det kanskje best for ungene å bo mest hos far?
Gjest Onsdagsgjest Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Om det er en ny mann inne i bildet så ville jeg ha flyttet inn med han Burde ikke du kunne kaste ut mannen og bo der? Hvordan kan du si, enda mindre mene; at hun skulle flyttet rett inn med ny mann? Vi må tenke på b a r n a!!!! De trenger tid til tilvenning. En måned siden du skrev på tråden din TS; hvordan er det med deg? Kommet et sted videre i prosessen eller tre tilbake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå