Gå til innhold

Hvorfor kommer jeg ikke over ham?!

Anbefalte innlegg

Gjest Bløthjertet
Skrevet

Jeg var gift med denne mannen i fem år. Vet ikke om vi var som andre ektepar, men det gikk litt opp og ned i ekteskapet, delvis også p.g.a kulturforskjellene. Så begynte vi å planlegge barn, og kort tid etter ble jeg gravid.

Eksmannen min står moren sin ganske nær, men det jeg ikke var klar over var at han betrodde henne alt om våre krangler og feider også. Hun begynte å bygge på hat mot meg. Da jeg var 4 mnd på vei,manipulerte hun sønnen sin. Han forlot meg på 2 dagers varsel med et barn i magen, og ingen jobb. Før det igjen, fikk hun han til å stikke av fra meg året før, da jeg var heltidsstudent. Jeg måtte da hoppe av studiene, få meg jobb for å kunne betale regningene.

Dette ble for mye for meg, og jeg spontantaborterte kort tid etterpå. Etter dette har jeg slitt en god del. Det som tærer mest på meg er at han forlot meg da jeg var på mitt mest sårbare. Sitter her alene i en kald leilighet, og er lei meg. Hodet fungerer ikke lenger. Har sendt noen jobbsøknader, men ikke fått noe særlig respons. Slik som ting er nå ,er jeg ganske fristet til å ta livet av meg....

Føler ikke at jeg har noe å leve for lenger. Som alltid når han har såret meg, og forlatt meg, begynner det å tikke inn sms fra ham noen måneder etterpå. Fikk en sms idag, hvor han skrev noe om at han ikke ville såre meg økonomisk,og hadde overført noen penger til meg på kontoen min. Dette skaper skyldfølelse hos meg. Tanker som at jeg var kanskje ikke god nok for ham strømmer inn i hodet mitt, og det at han respekterte meg så lite at han stakk av fra alt som omhandlet meg....

Veldig rotete innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff å huff. Ikke ta livet ditt! Jeg tipper du hadde det bra før du møtte denne fyren? prøv å finn tilbake til det. en eller annen jobb får du nok alltids.selv om det kan ta tid. det å sitte ensom i en kald leilighet høres ikke noe gøy ut. har du ingen familie eller venner du kan kontakte?

hvis du mener alvor av at du vil ta livet ditt, så foreslår jeg at du haster deg til fastlegen din, hvor du vil bli henvist til psykolog. hvis du føler at du har nådd bunnen i livet ditt, så husk at ting bare kan bli bedre i fra nå:)

Jeg vil anbefale deg å prøve å hevde deg over denne umodne mammadalten av en mann. ærlig talt. og slett sms`ene i fra han!

:klemmer:

-Even in the deepest darkness, there will always be a light to guide you:)

Skrevet

Offff, vet egentlig ikke helt hva jeg skal skrive, men er enig i det DaYdReAm skrev. Ta en tur til legen, eller finn noen som du kan snakke med om dette.

Jeg har selv vert i en lignende situasjon. Satt igjen med to barn å trodde alt var tapt, men jeg kom meg gjennom den tunge perioden. I dag er jeg ikke i tvil om at jeg klarer meg selv. Jeg er mye sterkere og bedre som person, har lært masse om meg selv i den perioden.

Ønsker deg all lykke til og er sikker på at det ordner seg for deg også. Tillat deg å sørge, men prøv å få hode over vann så fort som mulig. Først da vil dagene bare bli bedre å bedre

:klemmer:

Skrevet

HAr nettopp vært gjennom nesten det samme som deg. Min stakk av på dagen for en my yngre jente, og etterlot seg meg gravid og ensom. Fikk ingen hjelp,ingen kontakt, han var for opptatt med henne og ville ikke snakke med meg. Jeg spiste ikke og sov ikke, og resultatet var spontanabort. Dette er nå ca en mnd siden. Jeg har brukt tiden på å fortelle meg selv HVA jeg vil ha i en mann. Er det noe jeg ikke vil ha, så er det feige menn som stikker av på lite grunnlag. Å dolke noen i ryggen på en sånn måte ligger mer naturlig for noen. Og hadde det ikke skjedd nå så kanskje senere. Tenk på at du nå er fri til å finne mannen med stor M,som aldri ville gjort noe slikt. Godt du ble kvitt en slik veik liten mann, så du kan finne deg en ordentlig en. Heller nå enn senere- HAn var virkelig ikke noe for deg uansett. Ingen fortjener slik behandling. Kom deg opp og ut, se på livet ditt, hva du har, istedenfor hva du ikke har. Se på de menneskene som bryr seg om deg, og utelat de som ikke gjør det. Så skal du se at du kommer sterkere ut av dette enn det han gjør. Ikke la deg knekke, det er han virkelig ikke verdt! Stå på! Om noen år skal du se du finner en ny å gi kjærlighet til, og da vet du hva du skal se etter i jakten på han. Å ta livet sitt nå vil frarøve deg alle de gode årene du har i vente, alle de gode stundene, alle de du er gla i. Det er bare en vei fra bunnen, og det er opp:-)

Skrevet
det at han respekterte meg så lite

Skjønner at du har det tungt, når verden brått snus oppned og man mister alle illusjoner. Men gjør deg selv en tjeneste og respekter deg selv, i det minste. Du er ikke et produkt av hva andre synes om deg eller gjør mot deg.

Søk hjelp for å få tankene i orden, og start jobben med å få det praktiske på plass slik at du kan gå videre med livet ditt. DU er alltid det viktigste du har, uansett. Husk det.. :troest:

Skrevet

For en syk mann! Han overførte penger til deg for å holde deg varm, om du skjønner. Hans måte å ikke gi slipp på deg. Enten tar du pengene, uten å takke, eller returnerer de.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Du kommer ikke over ham hvis han sender deg penger eller sms med ujevne mellomrom (når HAN vil)

Bryt kontakten.

Jeg ville vært ærlig med ham og fortalt ham at han har påført deg så mye smerte (både direkte ved å forlate deg, og konsekvensene ved at du spontanaborterte og nå er suicidal) og at du derfor ikke ønsker å se ham eller snakke med ham igjen før du selv eventuelt er klar.

Så kan han kose seg med mamman sin.

Penga gjør du hva du selv vil med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...