Gå til innhold

tjener virkelig ledere/mellomledere for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mellomleder med en årslønn på 400 000. Har 3 års høyskoleutdanning. Mine underordnete tjener omtrent 350 000, de er uten utdannelse.

Synes dere det virkelig er urimelig at en mellomleder skal tjene litt mer enn de ansatte? Min arbeidshverdag er preget av at jeg aldri vet når arbeidsdagen slutter, jeg må veldig ofte jobbe overtid, også i helger. Hvis de ansatte ikke klarer arbeidsoppgavene de i utgangspunktet er satt til må jeg gjøre det ferdig for dem. Jeg har hele tiden ansvaret for det de gjør, og jeg kan bli stilt personlig ansvarlig hvis en av dem gjør en feil som jeg ikke oppdager (profesjonsansvar).

Synes dere altså at jeg tjener for mye og at de ansatte tjener for lite? Skal alle tjene det samme?

Skrevet

Ikke jeg, er leder og har bare 166 kroner timen;)

Gjest CookieMonster
Skrevet

Nei, du har utdannelse og mer ansvar, så selvfølgelig skal det du tjene mer. Skulle bare mange..

Skrevet

Mener du virkelig at du er usikker på dette?

Jeg er i hvert fall av den oppfatning at den med ansvar selvfølgelig skal lønnes deretter - alle kan ikke ha lik lønn. Det som hadde vært ille, var om mann og kvinne med tilsvarende jobber hadde tjent ulikt - DA kunne vi diskutert!

Skrevet

Selfølgelig skal ledere og mellomledere tjene bedre enn underordnet ansatte. Ofte lønn inkludert overtid + en skal ha lønn for ansvaret det innebærer å ha personer under seg.

Skrevet

Nå er jo 400 000 en ganske lav lønn, særlig for en mellomleder. Og forskjellen er jo minimal til de under deg.

Er selv mellomleder i bedriften, og tjener 800 000 i året. Nyansatte får ca 400 000 i begynnerlønn, partnerne tjener drøye millionen.

Synes det er helt naturlig. Du har ofte bedre utdannelse, og har vist frem hva du kan, enten i bedriften eller i andre jobber før du begynner. Selskapet vet at de kan stole på meg, og at jeg følger opp de under meg på en god måte. Jeg har bevist at jeg fortjener mer lønn gjennom arbeidsinnsats og kunnskap, og har ikke dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Hvilken bransje arbeider du i? Det var lite forskjell på på leder/mellomlederlønn og underordnet ansatte! Hørtes også ut som liten lønn på deg med bachelor og lederansvar.

Skrevet
Hvilken bransje arbeider du i? Det var lite forskjell på på leder/mellomlederlønn og underordnet ansatte! Hørtes også ut som liten lønn på deg med bachelor og lederansvar.

Så du mener at alle med bachelorgrad tjener over 400 tusen i året? Det er ikke tilfelle for sykepleiere, lærere, vernepleiere osv

Skrevet

Du burde minst hatt 500 tusen spør du meg.Når folk uten utdannelse i samme bedrift tjener 350, og du har utdannelse og lederansvar og bare har 50 tusen mer i året?

Herreminhatt, det er jo helt latterlig! Du selger deg en smule billig, synest nå jeg!! Jeg hadde ikke gjort det.

Skrevet
Så du mener at alle med bachelorgrad tjener over 400 tusen i året? Det er ikke tilfelle for sykepleiere, lærere, vernepleiere osv

Fikk inntrykk at TS arbeidet i privat sektor, som jeg, der tjener jeg 410 000, mens ledere tjener fra 700 000 og oppover. Derav syntes jeg TS tjener dårlig, og det var for liten differanse mellom ledere og ikke ledere.

Skrevet

Jeg er Siv. Ing. og er tilbudt en lønn på 350 000. Ikke lønn eller avspasering for overtid.

Ingen andre goder heller.

Bør jeg be om et bedre tilbud?

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Jeg er Siv. Ing. og er tilbudt en lønn på 350 000. Ikke lønn eller avspasering for overtid.

Ingen andre goder heller.

Bør jeg be om et bedre tilbud?

Hallo! Minstelønn som siv.ing er jo 450,000!

Om du har gode resultater burde du kunne krever over 500,000, lett!

Det er tross alt vi ingeniører som driver samfunnet, og du må ikke la noen tullete HR-folk som har trakket gangene på et eller annet samfunnsfagstudium få lov til å avspise deg med smuler!

Gjest samme gjesten som over
Skrevet
Hallo! Minstelønn som siv.ing er jo 450,000!

Om du har gode resultater burde du kunne krever over 500,000, lett!

Det er tross alt vi ingeniører som driver samfunnet, og du må ikke la noen tullete HR-folk som har trakket gangene på et eller annet samfunnsfagstudium få lov til å avspise deg med smuler!

Takk for sparket bak.

Begynner på en ny jobbsøknad til et annet firma allerede nå. :)

Skrevet
Takk for sparket bak.

Begynner på en ny jobbsøknad til et annet firma allerede nå. :)

Det kommer jo ann om det tilbudet er fra privat eller offentlig sektor da! Hvilken bransje spiller også inn. Siv.ing. er ikke Siv.ing. er ikke det samme innen vilkår og lønn over hele linja. Innen hvilket felt er du Siv.ing. da?

Skrevet
Det kommer jo ann om det tilbudet er fra privat eller offentlig sektor da! Hvilken bransje spiller også inn. Siv.ing. er ikke Siv.ing. er ikke det samme innen vilkår og lønn over hele linja. Innen hvilket felt er du Siv.ing. da?

Maskin.

Tilbudet er fra et privat firma.

Skjønner nå at jeg bør titte ekstra på kommunal sektor, for der er lønnen tydeligvis godt over det jeg har fått tilbud om. :P

Skrevet
Maskin.

Tilbudet er fra et privat firma.

Skjønner nå at jeg bør titte ekstra på kommunal sektor, for der er lønnen tydeligvis godt over det jeg har fått tilbud om. :P

Generellt er lønn bedre i det private næringsliv enn det offentilige.

Men undersøk litt rundt det, ev. ring til firma innen begge næringer som har ansatte med din utdannelse, de på personal bør kunne svare deg. En annen ting du må ta i betraktning er erfaring. Er du nyutdannet, så er det klart du ikke får begynnerlønn på 500 000.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Generellt er lønn bedre i det private næringsliv enn det offentilige.

Men undersøk litt rundt det, ev. ring til firma innen begge næringer som har ansatte med din utdannelse, de på personal bør kunne svare deg. En annen ting du må ta i betraktning er erfaring. Er du nyutdannet, så er det klart du ikke får begynnerlønn på 500 000.

Er klart en får begynnerlønn på rundt 500,000 som siv.ing. Jeg antar at du har studert noe HF-fag selv siden du tydeligvis ikke ha den ringeste anelse om hva du snakker om?

Skrevet
Ikke jeg, er leder og har bare 166 kroner timen;)

Jeg har nettopp begynt i en lagermedarbeiderstilling, jeg har 163 kr per time. Hva er det dere finner dere i?

Skrevet (endret)

400000 som mellomleder er vel bra i mange yrker?

Endret av Sissan
Skrevet

Nei, jeg synes ikke dette er urimelig. Til syvende og sist er det imidlertid arbeidsmarkedets ressurser og behov som avgjoer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...