Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Forlovelsesringen min ble laget til høyre hånd, men etter at vi ble gift så bruker jeg den på venstre og har gifteringen på høyre. Min venstre ringfinger er tydeligvis litt slankere for der sitter den litt for løst og jeg er redd for å miste den. Kan man gå til en gullsmed og få "krympet" den littegrann? Det er en alliansering i hvitt gull med 3 små diamanter. Noen som vet om det går an, om det er fort gjort og om det koster mye? Takker for svar.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Det går helt fint ann, de gjør det vanligvis gratis der du har kjøpt den. men kanskje de vil ha noen kroner for det om det er en stund siden du kjøpte den. det kan ta noen uker da, de sender den inn tror ikke det er så vanlig å ha verksted på gullsmed butikken lengre. kan være problemer hvis den skal krympes/forstørres mye men hørtes jo ikke ut som det var snakk om det her. lykke til
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Jeg jobber hos en gullsmed. Du vil ikke krympe ringen, du vil regulere den Det går helt fint! De fleste har en anelse tykkere fingre på høyre hånden av en eller annen grunn. Skrivehånden? Hos oss ville du fått en regulering av ringen gratis, men med forbehold om at du ikke har brukt ringen noe særlig. Da det høres ut som du har hatt den en stund må du nok betale. Det vil nok komme på rundt 300kr, og ta ca. en uke alt etter hvor stor pågang verkstedet har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå