Gjest Gjest_Bruden_* Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Jeg skal gifte meg om få uker og skal bruke bunad under vielsen. Har funnet en krone jeg skal leie (som er generell), men er litt usikker på hvordan den skal festes i håret. Noen som har erfaring med bunadskroner?
Sort Pastill Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Jeg skal bruke bunadskrone nå på lørdag. Det er veldig varierende hvordan de festes; noen festes med bånd under haken, andre har en kam eller noe festet på kronen. Min har det, men vi må allikevel tupere endel og bruke mye lus og hårnåler. Anbefaler deg virkelig å bruke en profesjonell frisør til dette- etter prøvetimen innså jeg at jeg ALDRI hadde klart det alene.
Gjest Latino-Bruden Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Takk for svar Jeg er veldig redd for at jeg vil bruke all min energi på den store dagen til å bekymre meg for at krona skal falle av og det har jeg ikke lyst til. Den krona jeg tenker på å leie er derimot ganske liten, så det burde gå greit. Det er bare synd hvis det ødelegger den planlagte hårsveisen eller faller av midt i seremonien! Skal forøvrig til en ordentlig frisør, men man vet jo aldri...:/ Hva slags krone skal du bruke da? Har du et bilde av den kanskje? ;-) Ikke mange dagene igjen da, spennende!
Antoinette Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Å feste en brudekrone krever en med erfaring. Det er ikke bare å "sette den oppå hodet" og vips så er du ferdig. Dette er ikke et prosjekt jeg ville forsøkt å sette i gang med selv. Husk at brudekrone er noe man som oftest låner eller leier, deiser den i bakken og får skader så snakker vi erstatningskrav på mange tusenlapper. For ikke å snakke om at deres store dag for all ettertid blir "dagen da bruden mistet krona".
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 En god vennine hadde brudekrone, husk at de veier en del....Hun fikk veldig vondt i hode av å stablisere nakken hele dagen, og måtte en runde hos naprapat.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 Den jeg muligens skal bruke, skal flettes fast i håret på et vis. Så det er mulig at jeg har for kort hår (men på bildet av oldemor ser det ikke ut som hun har så veldig langt hår, så kanskje det går).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå