Gjest Mireille Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er egentlig registrert men logget meg ut. Saken er at jeg har en venninne jeg har kjent siden studietiden. I fjor avtalte vi å dra til syden sammen sommeren 2010. Jeg har bestilt min billett men venninnen sier bare "skal gjøre det neste uke" når jeg spør om hun har gjort det. Og sånn fortsetter det. Føler meg kjip som maser, men samtiding sier magefølelsen min at hun kanskje backer ut av denne turen. Hun sier at hun ikke har penger når jeg spør hvorfor hun ikke har bestilt, men i dag fikk jeg vite at hun skal på weekend-tur med kjæresten (som hun har vært sammen med i under 2mnd)og at hun kanskje er gravid. Føler meg helt målløs! Nå er mitt dilemma: skal jeg vente og se om hun bestiller sin billett eller skal jeg få med en annen venninne istedet? Jeg syns ikke det er spes kult å dra på ferie med en som er gravid (hvis hun er det da). Jeg vil feste og ha det gøy! Men kan se for meg at denne venninnen min blir veldig sur om jeg sier fra.. Samtidig så gidder jeg ikke evt kaste bort flere tusen kr på en billett som er ikke refunderbar når jeg kan få med en annen venninne. Ble langt dette, men jeg trenger bare andres synspunkter på dette. Hilsen Mireille
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Si til ho at om ho ikkje bestiller billetten sin rimlig kjapt, så får du med deg ei anna vennine istede. Eg hadde forresten bare tatt ei anna vennine med istede, hadde ikkje gadd vente på ei som utsatte og utsatte det å kjøpe billetten, det ville tatt ho 5 minutter å gjøre det.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Her hadde jeg gjort det som var best for MEG. Og gitt faen i hva hun måtte mene om det.
Gjest Mireille Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Ja, det er en ganske håpløs situasjon. Skal nevnes at hun har gjort det samme før, for noen mnd siden. Vi har bursdag samtidig og skulle til Paris og feire. Hun bare lot være å dra, skyldte på at hun ikke fikk fri fra jobb! Og da hadde jeg arrangert ALT som skulle ordnes i Paris, leid utested etc. Fikk heldigvis med meg noen andre venner, men syns det er respektløst. Hun vil heller ikke at noen andre skal bli med til syden, men sånn som det er nå så bør jeg vel få med meg en annen..
Gjest strykebrett Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Ja, det er en ganske håpløs situasjon. Skal nevnes at hun har gjort det samme før, for noen mnd siden. Vi har bursdag samtidig og skulle til Paris og feire. Hun bare lot være å dra, skyldte på at hun ikke fikk fri fra jobb! Og da hadde jeg arrangert ALT som skulle ordnes i Paris, leid utested etc. Fikk heldigvis med meg noen andre venner, men syns det er respektløst. Hun vil heller ikke at noen andre skal bli med til syden, men sånn som det er nå så bør jeg vel få med meg en annen.. I og med at du har denne erfaringen fra før syns jeg du skal ordne deg med noen andre å dra sammen med. Om hun likevel skulle bli med må hun da vel være voksen nok til at dere kan reise tre sammen.
Gjest Dhanu Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Oddetall er like bra som partall, selv om myten er motsatt for jenter. Si til venninnen sin at du gjerne vil invitere med ei venninne til, det er sikkert ikke noe problem? Spesielt ikke hvis det er ei felles venninne? Jeg hadde ikke reagert negativt på det om jeg var henne. Da har du uansett noen å reise med, og dersom venninnen din blir med er det bare bonus. Spiller det noen rolle om hun er gravid, forresten? Om hun går hjem til hotellet kan jo du og den andre venninnen bare fortsette festen? Problem solved.
leirbål Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Kan du ikke snakke med venninden din om dette da? Fortell henne at du ønsker en ferie med mye festing, så hvis det stemmer at hun er gravid bør hun kanskje utsette turen litt? For da kommer dere jo ikke til å tilbringe så mye tid sammen allikevel. Om hun ikke er gravid ber du henne om å bestille billetter innen en dato, eller velger du å invitere en annen venninde med deg på turen. Si det på en hyggelig, men bestemt måte så hun forstår at du mener det.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Om ho blir sur over at du tar med noen andre så tror eg bare eg hadde ledd. Eller blitt sinna. For hva gjør du om dagen kommer og ho ikkje har gadd kjøpe billetten og du enten må reise aleine eller ikkje reise i det heile? Da får ho enten bare tåle at det er ei til med, eller holde seg heime. Det er hennes problem, ikkje ditt Så inviter med ei du vil ha med du.
Glynis Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 For det første er du gal som avtaler en ny tur med ei som ikke gjennomførte forrige tur. Si til henne i dag at hvis hun ikke bestiller billett innen i morgen (hun har hatt god tid) så inviterer du med en annen venninne, fordi du ikke vil risikere turen din pga. hennes sommel. Rett og slett. At hun kanskje er gravid med en ny kjæreste synes jeg ikke du skal bry deg om, og det er temmelig irrelevant, men å ikke holde avtaler synes jeg du skal slå ned på.
Gjest Linda18 Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Ikke lett å vite hva man skal gjøre i en slik situasjon. Hvis hun nå ikke er gravid kan du be henne om å betale innen en viss dato. Kan godt forstå at det kan bli kjedelig å dra på tur med en som er gravid. Blir liksom ikke det samme.Er man ung vil man jo feste og ha det gøy. Er hun gravid så ta med en anna vennine heller
NoAngel Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 ta med deg noen andre :D om hun vil bli med, så kan hun jo bare bli med, vil hun ikke, så taper hun jo ikke noe på å bli hjemme..
Lumê Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Gi henne en dags frist, og så inviterer du noen andre dersom hun ikke har bestilt billett etter fristen. Ellers kommer det til å ende med at du blir stående alene på flyplassen.
Marabou Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Jeg ville uten tvil fått med en annen venninne (eller fler), og ikke mast mer om dette med henne. Og så, når den dagen sannsynligvis kommer at hun sier jo du forresten sorry altså men jeg kan ikke dra likevel, så har du backupen klar Hvis hun likevel ble med, men ble sur for at det var flere, ville jeg nok bare trekt på skuldrene og sagt "VEL, noe har jeg da lært fra forrige gang" Venninner skal man ta vare på men den går faktisk begge veier..
Gjest Mireille Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Takk for svar folkens Jeg har nå sagt fra til min andre venninne om situasjonen, så satser på at hun blir med uansett. Hun jeg egentlig skal reise med vil ikke ha med noen andre, men jeg syns ikke hun har noen rett på å krangle på det nå. Syns bare det er så ufint å behandle venner på den måten, spesielt siden det var hun som var veldig ivrig på å komme seg dit vi skal. Jeg har hvertfall lært at jeg ikke skal på ferie med denne jenta igjen! Skjønner ikke at voksne folk kan oppføre seg sånn..
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 Skjønner deg godt TS! Er vel like greit at du helgarderer deg med noen andre venninner så du får kommet deg på ferie. Synd hvis du møter opp på flyplassen alene liksom.. Da hadde hvertfall jeg krevd at hun andre skulle betalt for flybilletten min! Høres ikke ut som en god venninne akkurat
Gjest Gjest_celia_* Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Ganske pussig, for jeg opplevde omtrent det samme idag. Fikk mail fra ei venninne, som hele vinteren har sagt at hun "vil reise hvorsomhelst med deg"- altså meg. Jatakk, begge deler, skreiv hun en gang da jeg foreslo forskjellige reiser. Idag sier hun at hun må legge alle reiseplaner på hylla og kommer med tynne unnskyldninger. Råd har hun, det vet jeg. Men jeg kjenner henne såpass at jeg vet at det er nok en ny type i sikte. Så da setter hun alt annet på vent. Men hun har forspilt sine sjanser, for jeg kommer ikke til å invitere henne med mer. Istedetfor å deppe, så har jeg allerede gått igang med å planlegge sammen med ei anna venninne! Det er eneste måten å komme helskinna ut av dette. Og det var bra at du også gjorde det, ts.
Gjest Gjest_Sofie_* Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 Jeg skjønner godt åssen du har det TS! Har selv planlagt turer med venniner som har plutselig avlyst pga et eller annet. Synes det er så dårlig gjort altså. Er ikke noe gøy å planlegge turer med slike folk som hele tiden avlyser. Beste er nok å bare drite i henne. Ta med deg noen andre og ha det gøy
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 Hvordan reagerte hun da du la fram saken? Virket det som hun forstod deg? For meg virka det nemlig som om du snakka til veggen, for å si det sånn.. Har du snakka med noen andre venninner om de vil reise med deg?
Gjest Mireille Skrevet 18. februar 2010 #19 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har ikke sagt fra til venninnen min at jeg tar med 2 andre venninner enda. Får ringe henne etterpå. Det skal sies at hun har surra til livet sitt skikkelig, uten at det er min business. Vil hun få barn med en hun har kjent mindre enn 2 mnd, så be my guest. Men poenget er jo at vi hadde en avtale om å dra på ferie, syns det er rart hun prioriterer å dra til Lisboa med kjæresten og nå har hun ikke penger til flybilletten dit vi skal.. Er ikke lenge siden hun klagde over egoistiske venninner som bare tenker på seg selv når de får kjæreste. DET var rette ræva som feis!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. februar 2010 #20 Skrevet 18. februar 2010 Det skal sies at hun har surra til livet sitt skikkelig, uten at det er min business. Vil hun få barn med en hun har kjent mindre enn 2 mnd, så be my guest. Men poenget er jo at vi hadde en avtale om å dra på ferie Vet du hva? Jeg skjønner egentlig at hun ikke gidder å reise på ferie med deg, jeg.. Du har et utrolig negativt syn på henne! Du snakker om at hun er vanskelig i forhold til reisen - og det synes jeg du har helt rett i. Men å dra fram graviditet og nye kjærester og hva venninnen har sagt for over to måneder siden som argumenter for at hun er en dårlig reisevenninne blir veldig usaklig. Hvis venninna di er gravid trenger hun din støtte, ikke drittslenging bak hennes rygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå