Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg få hjelp til å komme meg ut av et forhold som er en hårsbredd unna å ødelegge meg helt? Har mistet alle vennene mine for lenge siden på grunn av forholdet, har bortimot ingen jobb og svært lite inntekt for øyeblikket, ingen familie i nærheten. Har prøvd mange mange ganger å komme meg unna, men som sikkert alle i min situasjon vet er det ikke så enkelt. Man blir så svak, så svak, og klarer ikke gjøre mer enn å bare holde ut. Blir apatisk, selv om jeg så gjerne skulle ha kommet meg ut... Men trenger hjelp. Hvordan? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor kan jeg få hjelp til å komme meg ut av et forhold som er en hårsbredd unna å ødelegge meg helt? Har mistet alle vennene mine for lenge siden på grunn av forholdet, har bortimot ingen jobb og svært lite inntekt for øyeblikket, ingen familie i nærheten. Har prøvd mange mange ganger å komme meg unna, men som sikkert alle i min situasjon vet er det ikke så enkelt. Man blir så svak, så svak, og klarer ikke gjøre mer enn å bare holde ut. Blir apatisk, selv om jeg så gjerne skulle ha kommet meg ut... Men trenger hjelp. Hvordan? :tristbla:

Å isolere deg er det første en person som ønsker å ødelegge deg gjør.

Da forebygger h*n at du søker hjelp hos andre.

Du har familien din langt unna. Men er det for langt unna til at du kan ta ut en sykemelding og reise til dem en stund?

Kan du bestille en time hos fastlegen din og snakke med han/ henne om dette?

Ellers kan du være på et krisesenter noen dager, for å greie det.

Det viktigste er at du gjør noe, og tar vare på deg selv.

Du fortjener et godt liv. :)

Skrevet

Jeg er enig med leirbål. krisesenter eller sykemelding og "ferie" til familien er gode råd. det er flott at du innrømmer her hvor galt det egentlig står til i forholdet deres. nå er neste skritt å komme seg vekk, før du i følge deg selv blir helt ødelagt.....gjør det med handling, ikke bare med ord! Lykke til!

Skrevet

du burde virkelig komme deg ut av det.Har selv vært der du er nå,hadde heller ingen venner igjen(han likte ingen)hadde også liten kontakt med familien min.var isolert på alle kanter nesten.og jeg sa heller aldri ifra til noen om åssen ting var.livet var kjipt mildt sagt.men jeg bestemte meg til slutt for å gå ut av det,at nå var det nok,jeg fortjente no bedre.Skal ikke si at det var lett og at alt gikk på skinner i den tiden,det var hardt til tider,det var sikkert.men nå ca 1 år etter er jeg så utrolig glad for at jeg klarte det.jeg har leilighet,har begynt å få litt kontakt med gamle venninder,og treffer en snill mann innimellom(tar ting litt rolig)Du kan prate med sosialkontoret eller kommunen der du bor,de kan hjelpe deg med en del ting.Hvis du ikke går ut av det prøv så godt du kan å holde kontakten med familien din og andre mennesker rundt deg.Det kan hjelpe deg senere,ikke la deg bli helt isolert. Tenker på deg.

Gjest navnelapp
Skrevet
du burde virkelig komme deg ut av det.Har selv vært der du er nå,hadde heller ingen venner igjen(han likte ingen)hadde også liten kontakt med familien min.var isolert på alle kanter nesten.og jeg sa heller aldri ifra til noen om åssen ting var.livet var kjipt mildt sagt.men jeg bestemte meg til slutt for å gå ut av det,at nå var det nok,jeg fortjente no bedre.Skal ikke si at det var lett og at alt gikk på :snip:

Mellomrom, kjære, mellomrom! Fin ting å ha...

TS: Kjære du, denne personen må du bort frå. Du må finne din eigen veg, du må samle mot, du må planlegge litt og så må du berre stikke. Begynn med å prate med nokon om dette, først her og så IRL, bygg nettverk og lag ditt eige nye liv. Den situasjonen du beskriv er ein situasjon som ingen fortener å vere i. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...