Gå til innhold

Planlegger dere å bli gravid etter bryllupet ?

Planlegger du å bli gravid rett etter bryllupet?  

1 stemme

1. 1. Planlegger du å bli gravid rett etter bryllupet?

• Nei
      19
    • Ja
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om det er mange som planlegger å prøve, og bli gravid etter bryllupet ?.

Det som faktisk irriterer meg mest er at omgivelsene regner med at rett etter bryllupet blir det nok barn på SNURRE. Tro igjen sier jeg da, bryllup er ikke (for meg iallefall) sidestilt med at da skal jeg ha barn.

Hva med å leve litt først, kose seg med partneren sin, satse på karrieren og ikke mist REISE.

Hva tenker dere andre om dette ? :roll::roll::roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått mine barn, og er fornøyd med det. Tror vi stopper på 2. Så jeg har svart nei.

Skrevet

Vi skal nok prøve på det etter bryllupet, ja. Skjer det før den tid, så greit, men vil helst vente til etterpå. Ikke så lyst til å være gravid i bryllupet mitt...

Skrevet

Vil ha barn NÅ!!! Så får vi se hvor lang tid det tar..

Skrevet

Tror aldri jeg vil ha barn jeg - så nei....

Skrevet
Tror aldri jeg vil ha barn jeg - så nei....

Den følelsen sitter jeg også med, men det er vanskelig å få aksept fra kjente med et slikt standpunkt :roll::roll:

Jeg ELSKER å leve det frie liv :D

Skrevet

Presset øker utenifra når spørsmålet om barn kommer opp, men det er bare å stå imot det, Snurre. Det er deg det er snakk om, ikke de andre. Er det så viktig med barn kan de få det selv vel?!? Mannen min vil gjerne ha barn, men han visste allerede da vi ble sammen at jeg i utgangspunktet ikke vil ha barn, og har akseptert det....*snille mannen min*

Skrevet

Enig med deg Snurre - ingen planer om barn rett etter bryllupet her i gården. Vi er først ut av gjengen med å gifte oss, så nå tror "alle" at vi også kommer til å være først ute med å få barn, vel de får tro om igjen.

Skrevet

Vi planlegger barn nummer 2 etter bryllupet vi :D Savner ikke "det frie" liv jeg, for barnet mitt gir meg så mye som ingen andre eller noen opplevelser har gitt meg. Så mye kjærlighet, så mye glede, så mange vidunderlige opplevelser ogs å mye varme :hjerter: Bryllupet er ingenting i forhold :wink:

Skrevet

Grunnen til at vi planla barn etter bryllupet var at vi egentlig ville ha barn lenge før. Men jeg ville ha et gravid- og barnefritt bryllup for min egen del. Derfor skulle vi vente til etter bryllupet med å få barn. Men 3 mnd før bryllupet var jeg gravid, gitt. Dessverre mistet vi i 13. uke - 3 uker før bryllupet.

Jeg skjønner godt de som ikke vil ha barn, selv om de gifter seg. Jeg synes også det er uhørt å "mase" om barn bare fordi noen gifter seg.

Men samtidig benytter jeg anledningen til å nevne at det for mange ikke er barebare å få barn når de prøver. Noen prøver, prøver og prøver. Noen må ha hjelp med medisner, inseminering eller prøverør - og noen må adoptere eller forbli barnløse. Oftere og oftere er kvinnen rett og slett blitt for gammel til å klare å bli gravid. Da er det for sent å angre på at reiser og karrierre gikk først...

Det må jo være godt å leve med barn også (for de fleste) - ellers hadde vel mennesket dødd ut som art for lenge siden :lol:

Skrevet

Vi planlegger ikke barn rett etter bryllupet nei. Fikk barn for 3 måneder siden, og vil gjerne ha litt mer avstand frem til en eventuell nestemann. Men forundrer meg ikke om folk kommer til å mase litt. "Nå skal dere vel begynne å prøve på nestemann, det er jo såå kjekt med to tette, bla bla".. ;)

Skrevet

Hvis vi skal ha en til, så blir det etter bryllupet en gang ;) Foreløpig koser vi oss med veslemor på ett, og hans datter på snart 7 :D

Gjest Madam Felle
Skrevet

har fått mine barn, og skal ikke ha flere. Tok det i "feil" rekkefølge

barn, mann, skole :sjarmor:

Skrevet

Vi håper å få barn nå etter at vi giftet oss. Merker også fra omgivelsene at det nærmest er obligatorisk å få barn - og påpeker at alle ikke kan og noen ikke vil så får folk tro det som passer dem. Når det gjelder alder og leve livet, reise og kariere så er vi begge såpass gamle at vi har oppnådd og opplevd det meste av våre mål - nå er det altså barn og familie som er det neste ønsket.

Skrevet

Vi håper på å bli gravide rett etter bryllupet, bryllupsreisen ;)

Har reist og opplevd endel og har veldig lyst på barn nå....

Skrevet

Nå har vi vært gift en måned, men jeg svarer likevel :wink: Ønsker oss barn men ikke enda. Vi er fremdeles unge og under utdanning så selv om vi noen ganger kjenner et "sug" etter å bli foreldre prøver vi å være litt fornuftige og vente. Vi har et par tantebarn vi kan låne da, det hjelper på suget :ler: Skulle jeg bli gravid på tross av p-piller så er barnet velkommen.

Skrevet

Fekk ei nydeli lita jente for 3 månadar sida. So ej trur vi venta noken år til neste :wink:

Skrevet

Jeg føler det er nok overgang å bli gift - har ennå ike vent meg helt til tanken - og vil gjerne komme skikkelig i gang med karriere og ekteskapet før vi får barn. Vi er litt gammeldagse av oss så vi skal ikke flytte sammen før etter bryllupet, så det blir jo en overgang i seg selv å bli mann og kone! Men vil helt sikkert ha barn i fremtiden!

Skrevet

Slal ta pillen ei laaaaaaaaaaaaaaaaang stund til.

Merker maset etter vi ble gift ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...