Gå til innhold

Korsett som "virker"

Gjest Gjest_Julia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julia_*
Skrevet

Jeg har en kjole som er litt for liten akkurat i livet. Den kan ikke sys ut, og jeg bør ikke bli slankere. Jeg tror jeg kan ordne det med et korsett, da det ikke er så mye som skal til, men jeg er helt blank. Det eneste jeg har forstått er at å kjøpe et korsett i en vanlig undertøysbutikk ikke vil fungere, og jeg har fått tips om Vollers-korsetter. Noen som har tips/råd til en korsett-newbie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Korsetter" fra "vanlige" undertøyskorsetter er ikke korsetter, de er pynt. Ett ekte korsett har metallspiler, flere lag stoff, snøring bak, hekter foran etc. Hva er du vil ha tips om?

Skrevet

Gå i en butikk der de selger brudeklær/selskapstøy. Du må betale endel, men får korsett som virker og er behagelig resten av livet... :)

Skrevet

(Sorry for feilen, mente selvfølgelig undertøybutikker.)

Gjest Gjest_Julia_*
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne hen rett og slett. Jeg trenger altså et korsett som gjør at kjolen passer (jeg får den på nå, men den er så tight at jeg nesten ikke tør å sette meg ned, i frykt for at den spjærer), men som syns minst mulig under kjolen. Bør jeg velge ett som går over bysten eller under? Syns ofte de som går over bysten gjør at puppene ser litt rare ut. Noen som har tips om konkrete butikker/nettbutikker?

Skrevet

Fairy Godmother, Timeless Trends, kanskje norske brudebutikker. Google litt rundt.

Om det er første gang du skal bruke korsett, så burde du satse på underbust. Vet ikke hvordan kjolen din er, men tenker at det kan blir synlig. Dessuten er det meninga at man skal ha noe tøy under korsettet, for å beskytte det fra svette osv. Korsettet skal ikke blir vått, da dette kan gjøre at spilene ruster. Hva slags stoff er det du vil ha korsettet i?

Skrevet

Mente FairyGothMother, unnskyld, unnskyld, unnskyld. :fnise: Og Vollers ja, aldri kjøpt noe fra dem, men "alle" ser ut til å anbefale dem, så må da være noe i det? :)

www.fairygothmother.co.uk/

www.timeless-trends.com

www.vollers-corsets.com/

Der har du i alle fall tre linker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...