Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Har i den senere tid registrert et, for meg, underlig fenomen. Presiserer at jeg har brukt Agnete og Agnetemannen som eksempel fordi jeg tilfeldigvis så det her. Jeg har registrert dette flere steder på nettet hvor man bruker et kvinnenavn med påfølgende mann. Det jeg lurer på i den forbindelse er om mannen er i ferd med å bli et "vedheng" til kvinner eller er det enkelte kvinner som velger å anse mannen som et "vedheng"? Bare undres!
Glitnir Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Når jeg har sett dette har jeg i alle fall ikke tolket det som annet enn en praktisk skrivemåte, eventuelt et kosenavn.
crazyforgum Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Noen menn er absolutt vedheng. Tror det følger med "myke menn".
^^Belle^^ Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Det er nok bare en praktisk og koselig måte å skrive på i stedet for å bruke mannen, kjæresten, min kjære ++++++. Dersom jeg hadde funnet på å skrive Bellemannen hadde jeg aldri i verden tenkt at mannen min kun er et vedheng.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Jeg tenker også på det som et kosenavn, eller en enkel måte å si "mannen til Agnete" eller "Agnete sin ektemann" f.eks.
juliane Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Dette er jo bare et nick på mannen hennes som hun bruker i dagboken sin. I Agnethe sin dagbok er det hun som er hovedpersonen, og da er da Agnethemannen en veldig grei måte å holde styr på hvem vi snakker om? I dagboken min omtaler jeg kjæresten som A, men det kan jo selvfølgelig være forvirrende for evt nye lesere som ikke vet hvem A er. Agnethemannen er jo selvforklarende. Tror du legger for mye inn i ting her nå, altså!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Helt obvious måte å forklare en person uten å legge ut privat/sensitiv info om vedkommende. Der man får forklart relasjonen man har til denne på en utmerket måte. Og man skal ikke legger mer i det enn akkurat det.
Spatula Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Dette er jo bare et nick på mannen hennes som hun bruker i dagboken sin. I Agnethe sin dagbok er det hun som er hovedpersonen, og da er da Agnethemannen en veldig grei måte å holde styr på hvem vi snakker om? I dagboken min omtaler jeg kjæresten som A, men det kan jo selvfølgelig være forvirrende for evt nye lesere som ikke vet hvem A er. Agnethemannen er jo selvforklarende. Tror du legger for mye inn i ting her nå, altså! For og oppklare for TS, det Juliane skriver her er sannheten om hvorfor jeg omtaler mannen min som Agnethemannen...
Fortunatus Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Ja, blir jo akkurat som på mannfolkforum hvor man bruker kjerringa/dama.. Er jo bare for å holde kontroll på hvem man snakker om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå