Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Har en datter som er navnløs enda hehe, men vurdere Michelle..hva synes dere om navnet?
Norbertine Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Synes det er greit nok om man bor i England, USA, Frankrike el.l. Synes det er helt fryktelig på norske barn.
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Synes det er greit nok om man bor i England, USA, Frankrike el.l. Synes det er helt fryktelig på norske barn. får jeg spørre hvorfor?
leirbål Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Det er et helt greit navn. Ikke favoritt navnet mitt, men ikke noe jeg ville tenkt noe over. Det er bare et greit navn. Så hvorfor ikke?
Norbertine Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 får jeg spørre hvorfor? Jeg synes det høres rart og "feil" ut med navn som er helt klart utenlandske på norske barn. Hvis man heter Astrid og Ola Berg Ødegård og kaller barna sine Wei og Ahmed så passer det rett og slett ikke inn. Når det er sagt, Michelle er vel et av navnene som begynner å bli ganske vanlig også i Norge, så om ti-tjue år er det sikkert ikke rart i det hele tatt. Og mange navn som nå er normale har jo vært importert en gang, f.eks Aleksander (Alexander) eller Kristoffer (Christopher). Men for meg høres Michelle, Jessica, Janet og lignende navn fremdeles rare ut i Norge. (Kanskje dere kan fornorske det til Misjell? Neida, bare tullet. ) Men hver sin smak...
NenaT Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Syns det er fint, jeg! Hvorvidt det "høres utenlandsk ut" eller ikke spiller ingen rolle for meg. Viktigere at det ikke er et "rart" navn som lett kan lede til mobbing av barnet.
Gjest Diane Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Ikke mitt favorittnavn, men helt OK. Bedre enn alle Leah og Nora'ene iallfall...
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Jeg liker det ikke i det hele tatt, men jeg tviler på at du (eller de fleste andre her inne) ville ha likt mine navnevalg heller (når den tid kommer). Jeg syns ikke du skal bry deg om hva folk her inne mener, ta det navnet du liker best! Hvis du er i tvil så kan du jo spørre venner og familie, de kjenner du jo og så vet du hvilken smak de har. Her inne kan det jo være Cowboy-Laila som ytrer sin mening for alt du vet.
juliane Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Det er vel et rimelig vanlig navn blant de som stiller opp i Vi Menn og andre wannabe glamourmodeller...
babord Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Liker det ikke noe særlig. Får Barbie-fornemmelser.
Gjest fisk Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Har en datter som er navnløs enda hehe, men vurdere Michelle..hva synes dere om navnet? Langt fra et navn jeg ville valgt, synes det virker unorsk og jålete. Men ellers er vel navnet ok.
Momseguri Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Syntes egentlig det er ett veldig fint navn, men jeg får litt sånn vi-menn babe assosiasjoner jeg også. Men det betyr jo ikke at hun blir slik (eller ev. du syntes ikke det gjør noe).
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 Fint navn;) Minner meg om: Michelle , my belle:) Sweet! Åsså er det jo et ikke altfor vanlig navn og:)
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Jeg kjenner 3 Michelle, og ingen av dem er "Vi menn"-baber, så jeg har ikke den assosiasjonen. Liker navnet godt!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 Til gjest over; det var "ma belle" (fransk) Til TS - jeg synes det er jålete og litt sånn "gjøre seg finere enn jeg er"-navn. Men jeg vet ikke hvordan dere er, kanskje ingen reagerer. Men generelt alle disse "nye såkalt norske" navnene er ikke fine. Synes jeg. Andre synes det er nyyyyydelig og bare såååå nuddelig. Og liker ikke navnene jeg har på mine barn. Vi er forskjellige,.
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 er absolutt ikke jålete av oss:) synes bare navnet er så fint. jeg tenekr iallefall ikke playboy og glamour når jeg hører det, men kanskje fordi jeg kjenner en nydelig jente som heter det:)
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #19 Skrevet 17. februar 2010 Men jeg lurer da på hvorfor man ønsker fremmede menneskers meninger om et navn man selv synes er nydelig. Er man så usikker på egen smak at man først må spørre og så gå i forsvar når folk har svart på det de blir spurt om og begrunnet det? Jeg synes sånn er litt rart jeg da - det er jo barnet ditt.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #20 Skrevet 17. februar 2010 Michelle er ikke et glamourbabenavn i mine øyne, tenker på noen fine roller fra filmer og bøker jeg. Klinger fint, og jeg synes ikke at det er jålete å velge et navn som er typisk norsk. Blir aller finest med etternavn som ikke er som "Michelle Fransen". Selvfølgelig er det lov å hete det, men synes navnet kler andre typer etternavn bedre. Glamourmodeller, pleier ikke de oftere å ha kombinasjoner som "Linn-Michelle", "Siri-Michelle" hvis de i det minste bruker Michelle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå