Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Truddelusk
Skrevet

Min mann har jobb, men ikke jeg. Blir jeg som må forsørge barna om vi tar ut separasjon. Men hvor skal jeg gå for å få økonomisk hjelp? Kan jo heller ikke finne meg en leilighet før jeg har fått penger og hjelp til det!

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Merethe_*
Skrevet
Min mann har jobb, men ikke jeg. Blir jeg som må forsørge barna om vi tar ut separasjon. Men hvor skal jeg gå for å få økonomisk hjelp? Kan jo heller ikke finne meg en leilighet før jeg har fått penger og hjelp til det!

Hva gjør jeg?

Du går til sosialkontoret og ber om å få veiledning.

Det gjorde jeg, og fikk vite alt fra a te å.. man vet jo ikke slike ting selv.. hva man har krav på osv..

De vil kunne være behjelpelig med alt du har av spørmål og hjelp til å finne bolig.

Få deg time til mekling, det vil gi deg en meklingsattest som du må ha for å søke seperasjon. Meklingsattesten (og separasjonsbevilgningen) er de du trenger for å kunne søke div stønader fra nav. (som overgangsstønad, hjelp til å dekke barnepass (sfo/barnehage), økt barnetrygd..og så var det noe for barn under 3 år..husker ikke helt)

Jeg anbefaler dere om å få til en privat avtale ang barnebidrag. Mye lettere enn å gå via nav.

Håper dette var til noe hjelp.

Jeg brukte personlig over et år på å lete etter bolig. På sosialkontoret fikk jeg beskjed om at de kunne hjelpe å lete via kommunens eiendomsselskap, de hjalp meg også med utfylling av søknader. Jeg endte opp m å ta lån og kjøpe hus.

... og har det nå så bra som jeg aldri har hatt det.

Ønsker deg lykke til videre i livet.

Skrevet
Min mann har jobb, men ikke jeg. Blir jeg som må forsørge barna om vi tar ut separasjon.

Hvorfor det? Er det ikke best at barna blir hos far da? Så kan du konsentrere deg om å skaffe deg en inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...