Gå til innhold

Facebook røper litt om hvem han egentlig er,

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Da jeg ble kjent med han jeg er betatt av, jobbet han MYE. Han hadde rundt 90 venner på Facebook og brukte aldri mye tid der.

Nå jobber han mye mindre, og endel tid går med foran PC.

I løpet av de siste månedene har antallet steget til 150 venner, hovedsakelig jenter. Så at den siste har et bilde tatt bakfra, litt nedenfra, hvor endel av rompa til hennes vises fordi hun løfter litt på den lille kjolen hun har på seg. Ellers er det mye silikonbabes og andre jenter som trykker oversminket ansikt, pupper eller rumpe opp i kamera på profilbildene sine... De er gjerne født i 1990-93.. Han selv er født i 84. Hva skal han med de jentene på Facebook..? Tror ikke han har møtt alle jentene engang, driver han bare å legger til jenter han synes er deilige?

Forrige dama hans var ekstremt sjalu sa han, derfor dumpa han henne. Kanskje hun hadde grunn til å være sjalu, tenker nå jeg. Han har nevnt at han ikke har orket bruke tid på andre jenter som også var sjalu tidligere...

Jeg har spurt litt om hvorfor eksen ble sjalu, han sa at hun en gang leste på mobilen hans uten lov til det. Ei jente som visste at han hadde kjæreste hadde da skrevet litt av en mld til han. Det var helt feil av dama å lese mld, men jeg mistenker at han liker oppmerksomheten han får av andre uansett om han er i forhold eller ikke.

Ingen av mine guttevenner/bekjente ville skrevet en sånn melding til meg hvis jeg hadde type. Det ville vært så lite respektfullt og fint med tanke på forholdet jeg er i.

Ellers hadde dama sagt at hun syntes det var helt ok at han var ute og festet med kompiser, men når han kom hjem utpå natta, spurt; "Så! Var det gøy da..?!" Mistenksom og irritert... Det syntes jeg hørtes ekstremt ut, men hvis han liker å være likt, liker å flørte, liker å motta litt av noen meldinger fra jentebekjente uten å bry seg om at det er upassende, liker å ha kontakt med babes på Facebook osv. så er det kanskje ikke så rart hun ble sjalu? Eller var det uansett hos henne problemet lå?

Etter hvert som jeg skrev nå, merker jeg at jeg får mindre og mindre lyst til å involvere meg med han. Jeg vet at jeg har et sjalusiproblem, og prøver å ta tak i det, men tror uansett at jeg trenger en mann jeg fra starten kan stole normalt på.

Er det hos meg hele problemet ligger? Jeg forstår ikke annet enn at det er litt ugler i mosen til han også... Men istedet for å forholde meg til det, vil jeg akkurat nå, mest bare droppe hele han. Men det tenker jeg sikkert ikke neste gang jeg ser han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette hørtes ikke bra ut! Og hvis du har en dårlig magefølelse så er det en grunn til det. Den må du bare stole på. Han høres ut som en type gutt som ikke er interessert i noe seriøst. Synes ikke eksen hans virket sjalu, mer at han oppførte seg dårlig. Dette er nok ikke en kar til å stole på.

Skrevet

Har han lite erfaring med forhold? Jeg synes han virker umoden.

Kjæresten min og jeg er omtrent like aktive på facebook, ingen av oss har venner som er tilfeldige folk vi synes er pene. Noen er veldig pene, lettkledde, "oversminket" osv, men de fleste er på begges liste. Og de som bare er på hans liste har jeg heller ingen problemer med. De er venner/bekjente av han, sånn er det bare.

Og det er ikke noe tull på gang. Vi har vært sammen i snart seks år og blir veldig respektert som par... Men uansett hvor lenge en person har hatt kjæreste, og hvor mye man egentlig respekterer denne kjæresten, bør ikke ha noen ting å si for kontakten man har med personen. At noen får seg til å skrive frekke eller flørtete smser til en som har kjæreste forstår jeg bare ikke! Og at han lar dette skje sier så utrolig mye om han. Jeg ville trekt meg unna før jeg havnet i forhold med denne gutten! Spesielt om jeg slet litt med sjalusi fra før av...

Det er noe alvorlig galt i et forhold der den ene snoker på den andres mobil. Jeg hadde blitt sint hvis jeg oppdaget at min kjære snoket på mobilen min. Er det ikke noe tillit i forholdet, er det ikke mye verdt. Men jeg har ingenting å skjule da. Har man faktisk noe å skjule bør man revurdere litt av hvert, og ikke bare synes det er forkastelig at kjæresten snoker.

Selv om problemet ligger mest hos den ene personen, må de samarbeide og finne løsninger sammen, hvis de vil fortsette forholdet.

Skrevet

Det kan tenkes at han er til å stole på. Likevel høres det ikke ut som en mann jeg hadde villet vært i et forhold til. Hans grenser for hva som er ok kontakt med andre når man er i et forhold var tydeligvis ganske forskjellig fra mitt, og det er ikke noe jeg gidder å bruke tia mi på da.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Still deg heller dette spørsmålet:

Hvor mye energi skal du bruke på kjæresten dins facebookaktivitet?

Skjerp deg.

Du sitter her og tenker og tenker og irriterer deg og grubler og snoker på profilen hans,

i stedet for å bare snakke med ham om det og få et klart svar fra ham.

Et lite "kjære, hvor kjenner du alle jentene fra egentlig? Går ikke de på vidregående?" burde jo få praten i gang.

Gjest Gjest_Micha_*
Skrevet
Hvor mye energi skal du bruke på kjæresten dins facebookaktivitet?

Skjerp deg.

Du sitter her og tenker og tenker og irriterer deg og grubler og snoker på profilen hans, i stedet for å bare snakke med ham om det og få et klart svar fra ham.

Ikke be noen med sjalusiproblemer eller andre problemer om å skjerpe seg da, plis!

Jeg er ikke på Facebook, og driter i hvilke venner fyren min har der. Driver han med noe snuskete der, kan han like godt gjøre det andre steder. Så jeg vil ikke bruke energi på det. Men er man mistenksom er ikke alltid løsningen å snakke med fyren. Selvsagt kan han komme opp med tusenvis av fornuftige forklaringer til det ene og det andre.

Dette handler jo om hvilke skjulte sider ved han som dukker opp ved hans oppførsel på nett. Etter både hennes og andres tanker her, er det ikke noe å snakke med han om engang.

Jeg vil råde til å forlate han mens leken er god (utifra det jeg har lest her).

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Folk med sjalusiproblemer må lære seg å takle situasjoner på samme måte som folk uten sjalusiproblemer.

Jeg er selv driiitsjalu på alle jenter som kommer i nærheten av min partner, og blir sint på ham hvis han snakker med dem, både IRL og på facebook.

Jeg tok det opp med ham, han forsikret meg om at han liker meg best.

Og selv om jeg fortsatt er sjalu av natur - er det nå i det minste helt uten grunn.

Nå vet jeg ikke om TS faktisk har noe konkret å bekymre seg over.

Det kan hende mannen er utro.

Det kan hende han digger å se på jenter med fine pupper.

Det kan hende det er tidsfordriv.

Men det veit vi jo ikke før TS har snakka med ham..Og det burde hun gjøre hvis hun har planer om å forlate ham også.

Endret av Kevlarsjäl
Skrevet
Men det veit vi jo ikke før TS har snakka med ham..Og det burde hun gjøre hvis hun har planer om å forlate ham også.

De er ikke sammen engang, ingen av de trenger å stå til rette for noe ovenfor hverandre. Men de ser jo ikke ut til å passe sammen, pga forskjeller i hvordan de har kontakt med folk og hvem de har kontakt med.

Skrevet

En grunn til at han ikke var mye på Facebook før er at han jobbet mye. Nå er han mye der fordi han jobber lite... (Kan ikke du tilbringe tid med han isteden for at han er på Facebook med "liksomvenner"?) Facern er alltid mest spennende i starten, hans start har ikke begynt riktig før nå nylig. Gå aktivt inn og foreslå at dere skal finne på noe, han vil heller være sammen med deg enn å kikke på de på nett, tror du ikke?

Jeg ser ikke vitsen i å legge til folk fordi de er "deilige" og halvnakne... Veldig lite sjarmerende med slike folk. Det finnes forskjellige grunner til at man legger til folk, kanskje er det egentlig ikke en spesiell grunn engang. Noen legger mye i Facebook, mens andre ikke har reflektert over tiden de bruker der engang.

Når du selv merker hvordan du mer og mer får avsmak for hele mannen, får jeg mer og mer lyst til å si at du bør ta opp dette med han på en ok måte, eller si at du trenger litt tid for deg selv nå hvis dere er mye sammen da...

Når jeg blir sjalu tenker jeg bare på bestekompisen min. Han har masse venner, er populær blant begge kjønn, men balanserer ting perfekt. Han er i et flott forhold. Jeg tenker bare at jeg ikke har noen grunn til å tro at andre gutter er annerledes enn kompisen min, og holder meg til de tankene til det faktisk er bevist at en mann ikke er til å stole på.

Skrevet

At han legger til masse babes i alderen 16-20 når han selv er 25, ville fått meg til å miste interessen. Skjønner ikke at du vurderer han i det hele tatt etter at du oppdaget det.

Skrevet
At han legger til masse babes i alderen 16-20 når han selv er 25, ville fått meg til å miste interessen. Skjønner ikke at du vurderer han i det hele tatt etter at du oppdaget det.

Hva er galt med det? Hvem vet om de legger til han og han bare trykker ja uansett hvem som spørr?

Skrevet

Æsj, så ekkelt! Jeg ville stille forsvinni fra livet hans... Blir jo litt dumt å si "du har så mange fjortiservenner på Facebook" som årsak :fnise:

Skrevet

Siden du har en dårlig magefølelse allerede nå virker det ikke så veldig lovende! Hadde disse facebook-jentene vært faktiske venner av han så hadde saken vært en litt annen, men hvis de bare er jenter som han adder fordi de har et sexy profilbilde så hadde ikke jeg heller likt det tror jeg. Har du prøvd å snakke med han om det? Hvis han ikke engang aksepterer at du stiller spørsmål rundt sånne ting så har dere et litt dårlig utganspunkt.

Skrevet

Om en gutt langt oppe i 20-årene hadde masse tenåringsjenter som venner på facebook ville jeg begynt å tvile, ja.

Greit nok at en gutt har venniner, men hvis alle er mye yngre enn han tar jeg det som et tegn på at han også er ganske umoden.

Evt. hvis han har lagt dem til/takket ja til venneforespørsler uten å kjenne dem så synes jeg det også blir ganske dumt.

Gjest Gjest_Sonia_*
Skrevet
Hadde disse facebook-jentene vært faktiske venner av han så hadde saken vært en litt annen, men hvis de bare er jenter som han adder fordi de har et sexy profilbilde så hadde ikke jeg heller likt det tror jeg. Har du prøvd å snakke med han om det? Hvis han ikke engang aksepterer at du stiller spørsmål rundt sånne ting så har dere et litt dårlig utganspunkt.

Helt enig! Det er jo ikke noe rart å ta opp dette med han. Men hvis det er sånn at han legger til jenter fordi de er utfordrende på profilbildet... Hva gjør du da? Han har allerede gjort dette, selv om han foreslår å fjerne dem, ikke legge til flere osv... Så har han gjort dette. Synes han virker veldig... Rar, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...