Xtra_lilje Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 I åresvis har jeg hatt dette "problemet". Fikk grå hår tidlig,så har farget håret lenge. Men alltid når jeg har farget det så blir etterveksten så fort synlig ved tinningen. Skulle ønske det fantes en kjapp måte å bare fikse dette området.husker det var en "tusj" for noen år siden som var en god ide, men det så ikke så veldig bra ut.. er det noen smarte triks for å kjapt farge ettervekst????
*Numi* Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Hvis det bare er litt ved tinningen du trenger farge går det jo f.eks an å bruke depend øyenvipper og bryn-farge som man kjøper på Vita, men det kommer jo helt an på hva slags farge du benytter.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har nøyaktig samme problem og kjøper hjemmefarge. Det jeg gjør, er at jeg ikke brter av tuppen på flaskene, men skrur de av. Dermed kan jeg lage egne små porsjoner som varer 5-6 ganger ved kun farging av ettervekst. En gang iblant frisker jeg opp resten av håret og bruker da en hel pakke. Du blander bare de to midlene (en rennende flaske + en tube) i en passelig mengde av hver, rører det godt sammen i en skål og pensler på med egen pensel på ettervekst. Fungerer veldig bra her; kjapt, effektivt - og billig - og enkelt! Lykke til med de små grå
Xtra_lilje Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2010 Hvis det bare er litt ved tinningen du trenger farge går det jo f.eks an å bruke depend øyenvipper og bryn-farge som man kjøper på Vita, men det kommer jo helt an på hva slags farge du benytter. Ah! det var jo smart!! takk for tipset, det skal jeg jammen prøve. jeg farger håret brunt.
Xtra_lilje Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har nøyaktig samme problem og kjøper hjemmefarge. Det jeg gjør, er at jeg ikke brter av tuppen på flaskene, men skrur de av. Dermed kan jeg lage egne små porsjoner som varer 5-6 ganger ved kun farging av ettervekst. En gang iblant frisker jeg opp resten av håret og bruker da en hel pakke. Du blander bare de to midlene (en rennende flaske + en tube) i en passelig mengde av hver, rører det godt sammen i en skål og pensler på med egen pensel på ettervekst. Fungerer veldig bra her; kjapt, effektivt - og billig - og enkelt! Lykke til med de små grå Dette har jeg faktisk vurdert selv, men er veldig usikker på blandingsforholdet - altså hvordan være sikker på at det blir en 1/5 del av hver, om du skjønner.. bruker du noe målebeger eller noe?
crazyforgum Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har nøyaktig samme problem og kjøper hjemmefarge. Det jeg gjør, er at jeg ikke brter av tuppen på flaskene, men skrur de av. Dermed kan jeg lage egne små porsjoner som varer 5-6 ganger ved kun farging av ettervekst. En gang iblant frisker jeg opp resten av håret og bruker da en hel pakke. Du blander bare de to midlene (en rennende flaske + en tube) i en passelig mengde av hver, rører det godt sammen i en skål og pensler på med egen pensel på ettervekst. Fungerer veldig bra her; kjapt, effektivt - og billig - og enkelt! Lykke til med de små grå Smart!! Det skal jeg også prøve
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Dette har jeg faktisk vurdert selv, men er veldig usikker på blandingsforholdet - altså hvordan være sikker på at det blir en 1/5 del av hver, om du skjønner.. bruker du noe målebeger eller noe? Det er faktisk ikke så avgjørende at forholdet mellom disse to "ingrediensene" er eksakte, fargen blir den samme - og det sier jeg etter 3-4 års farging på denne måten. jeg tar rett og slett og blander på øyemål. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå