Gjest Mammaforførstegang:-) Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Hei.Ikke for å virke stor forlangende eller ufin. Men jeg ble skikkelig lei meg da det var morsdag nå, jeg fikk gratulerer med dagen i ord fra samboeren min, men det var liksom noe som manglet... Har på en måte sett frem til denne dagen.... første mamma dagen :-) Sønnen vår er 10 mnd... Hadde vært så fint med bare et kort eller noe..:-)
Lilith Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Visste han at du forventet dette? Jeg gir mannen beskjed i klartekst dersom jeg forventer noe til slike dager, ellers kan jeg ikke regne med noe annet enn en muntlig gratulasjon (hvis han i det hele tatt husker på det).
Gjest mammaforførstegang:-) Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Visste han at du forventet dette? Jeg gir mannen beskjed i klartekst dersom jeg forventer noe til slike dager, ellers kan jeg ikke regne med noe annet enn en muntlig gratulasjon (hvis han i det hele tatt husker på det). Jeg ga han kanskje ikke klartekst nei. Men til farsdagen kjøpte jeg et stort krus med bildet av sønnen vår,bakte favorittkaken hans og han fikk frokost av meg og sønnen vår på senga.... Jeg nevnte der og da at kanskje jeg kunne fått frokost på sengen en gang jeg og hi hi. Men var nok kanskje ikke klar nok nei :-)
angelou Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Jeg må minne min samboer på at det er morsdag. Han er ikke vant til å feire slike dager, men jeg har gitt klart uttrykk for at det vil jeg at K skal venne seg til, jeg synes det er så fint at man kan sette litt ekstra pris på mamma og pappa en dag i året. Jeg fikk ikke noe fra sambo, men jeg fikk kake og en liten ting fra sønnen min. Det er tanken som teller
Shade Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Visste han at du forventet dette? Jeg gir mannen beskjed i klartekst dersom jeg forventer noe til slike dager, ellers kan jeg ikke regne med noe annet enn en muntlig gratulasjon (hvis han i det hele tatt husker på det). Må si meg enig med denne. Jeg hintet som bare det på forhånd og fortalte han også at jeg ville sove lenge og ville bli veldig glad for en kopp kaffe på sengen når jeg våknet. Hvis det er første morsdagen er det ihvertfall fort gjort at mannen i huset ikke tenker ut noe Men jeg satser på at han klarer å komme på noe på egenhånd etter et par år med hinting Og så er det selvfølgelig viktig å gjøre stas av han på farsdagen!
Arkana Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Du er jo ikke moren hans, så personlig skjønner jeg ikke at så mange forventer gaver og gratulasjoner fra mannen sin. Jeg ville synes det var rart å få ting "på vegne" av barnet, når barnet helt åpenbart ikke har noen forståelse av morsdag. Da er det mye større den dagen barnet selv forstår og ønsker å gi noe. Uansett er vel cluet her, som nevnt over, om mannen din forstod at du ønsket noe eller ikke. Kan jo være han tenker som meg, at han som din mann, og ikke ditt barn, egentlig ikke har noen grunn til å gi deg noe på morsdagen, og det er jo ikke så rart?
Gjest lulua Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 selvfølgelig har du lov til å bli lei deg .. men du burde nok fortelle typen din det,sånn at han hvet det til neste gang.. Jeg har hatt tre morsdager i mitt liv, de to første fikk jeg ingenting, det var greit nok for da hadde vi faktisk ikke råd, men denne dagen var morsdagen dagen etter lønning,så jeg hadde virkelig trodd jeg skulle få noe da, men neida, fikk så vidt et gratulerer, jeg blei kjempe skuffet! Å maannen min hvet at den dagen betyr noe for meg.. Ikke det at jeg er så opptatt av å få gaver, men bare et kort eller i det minste fått servert frokost hadde jo vært koselig..
Gjest mammaforførstegang:-) Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 selvfølgelig har du lov til å bli lei deg .. men du burde nok fortelle typen din det,sånn at han hvet det til neste gang.. Jeg har hatt tre morsdager i mitt liv, de to første fikk jeg ingenting, det var greit nok for da hadde vi faktisk ikke råd, men denne dagen var morsdagen dagen etter lønning,så jeg hadde virkelig trodd jeg skulle få noe da, men neida, fikk så vidt et gratulerer, jeg blei kjempe skuffet! Å maannen min hvet at den dagen betyr noe for meg.. Ikke det at jeg er så opptatt av å få gaver, men bare et kort eller i det minste fått servert frokost hadde jo vært koselig.. Takker for svar Jeg ble kanskje litt skuffet får vi har hatt en tradisjon sånn i oppveksten min, og gjort noe stort ut av det. Så det er nok mye min skyld at jeg ikke har nevnt noe, trenger helle ringen gave,men gjøre noe sammen hadde vært koselig :-) Men jeg vil jo heller ikke på en måte si ifra at jeg vil ha gave,da får det heller være så kjøper jeg meg noe selv :-) Men skjønner at mye er min skyld her ;.) Hi hi! Takk for svar:-)
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Jeg skjønner absolutt ikke den greia der i det hele tatt jeg. Det er MORSdag, ikke kone/samboerdag. Da er det vel mor man skal gjøre stas på, ikke kone/samboer...for å kverulere!!
Gjest Vilma Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Jeg skjønner absolutt ikke den greia der i det hele tatt jeg. Det er MORSdag, ikke kone/samboerdag. Da er det vel mor man skal gjøre stas på, ikke kone/samboer...for å kverulere!! Nei, det hadde jo vært grusomt om man skulle bruke en dag å gjøre stas på kona si, mora til ungene. Tenk, hun kunne jo bli høy på pæra.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Nei, det er ikke lov å være lei seg fordi man ikke får morsdagsgave av samboeren.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Enig med Gjest over. Morsdag er en dag hvor barn gir oppmerksomhet til mor. Farsag er en dag hvor barn gir oppmerksomhet til far. Jeg tror det er svært mange som har denne oppfatningen Om du vil at din samboer skal gi deg oppmerksomhet på en slik dag får du heller si det rett ut. "Jeg vil ha kake og frokost på senga og en regnbuefarga gullhøne med kjeledress på morsdagen, fikser du det kjære? "
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Jeg ble "glemt" jeg og.. Mannen sa senest for 10 min. siden at han skulle ordne noe.. snaaaart.. Har en 8mndr gammel baby. Jeg gjorde stas på ham på farsdagen og han har sagt i ukesvis at han skulle ordne noe til meg og.. Men så gikk det liksom ikke slik likevel. Heldigvis reddet min mor dagen ved å gi presang til meg + nydelig kort på vegne av datteren min.. Ble veldig rørt av det jeg:-D
Gjest Gjesten (utlogget) Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er enig med alle som har svart nei.. Det er selvfølgelig hyggelig å få noe, men som så mange allerede har sagt, så er det MOR som skal gjøres stas på. Sørg heller for at han gir blomster til moren sin du, så får du glede deg til baby blir stor nok til å ville gi deg noe selv
crazyforgum Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Ingen kan vel si hva som er lov eller ikke lov når det gjelder følelser, siden de er subjektive. I denne situasjonen synes jeg utfra rasjonell tankegang at du ikke burde bli så lei deg fordi samboern din trolig ikke visste om dine forventninger. Når det gjelder feiring av spesielle dager eller høytider og annet er det veldig lurt å prate på forhand om hvilke forventninger man har og bli enige om hvordan man skal feire. Når det gjelder morsdag/farsdag så har jeg personlig lite til overs for de dagene, og jeg oppmuntrer aldri barna mine til å feire oss foreldre på en bestemt dag. Mine egne foreldre har alltid gjort mye ut av dagene og jeg liker det ikke. Likevel besøker jeg dem på dagen fordi det er forventet og fordi jeg ikke vil såre dem. Bakgrunnen for at jeg ikke liker morsdag/farsdag er så enkel at langtfra alle foreldre fortjener å bli feiret ...
Darkannie Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Jeg kan bare svare for meg selv, men hadde blitt mega-skuffet om jeg ikke hadde fått en liten oppmerksomhet på min aller første Morsdag som var nå på Søndag, selv om gutten min bare er 2 måneder! Det var ikke en lett vei å bli mamma, og når jeg ENDELIG er blitt det var min første Morsdag ganske spesiell for meg! Så frokost på sengen og en pakke fra lillegullet mitt var kjempekoselig, selv om det såklart var Darkannie-mannen som sto for alt! Endret 17. februar 2010 av Darkannie
pøbelsara Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Jeg kan godt forstå at man ønsker å bli feiret litt på morsdagen, men jeg synes ikke du har "lov" til å være lei deg hvis du ikke har fortalt om disse forventningene dine til samboeren din på forhånd. Han er ikke tankeleser, og jeg tror at en vesentlig ting man må huske på for at to skal ha det godt i et forhold, er at man er flink til å fortelle om sine ønsker, behov og forventninger, og at man ikke krever av partneren at han eller hun skal forstå noe helt av seg selv. Jeg tror at alle som er klare og realistiske i forhold til sine behov og forventninger, er mye lettere å leve sammen med. Endret 17. februar 2010 av pøbelsara
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 17. februar 2010 #19 Skrevet 17. februar 2010 Hei.Ikke for å virke stor forlangende eller ufin. Men jeg ble skikkelig lei meg da det var morsdag nå, jeg fikk gratulerer med dagen i ord fra samboeren min, men det var liksom noe som manglet... Har på en måte sett frem til denne dagen.... første mamma dagen :-) Sønnen vår er 10 mnd... Hadde vært så fint med bare et kort eller noe..:-) Du er ikkje moren til samboeren din, så du skal være glad han sa noe om det i det heile tatt syns eg. Om du gleder deg til morsdag får du bare vente til barnet ditt er gammelt nok til å gjøre noe med det, eller fortelle samboeren din at du forventer at han skal late som du er mammaen hans i noen minutter så han må gi deg ett kort og noen blomster elns
Darkannie Skrevet 17. februar 2010 #20 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Du er ikkje moren til samboeren din, så du skal være glad han sa noe om det i det heile tatt syns eg. Om du gleder deg til morsdag får du bare vente til barnet ditt er gammelt nok til å gjøre noe med det, eller fortelle samboeren din at du forventer at han skal late som du er mammaen hans i noen minutter så han må gi deg ett kort og noen blomster elns Det tar jo mange mange år før barna er gamle nok til å gjøre noe ut av morsdagen alene!! Mener dere at det er KUN barna som skal ordne med frokost, kjøpe gave og blomster alene, uten at far er involvert? Da ville jo de fleste mødre strengt tatt ikke fått feire morsdag før ungene bikker 13!!!! Jeg husker morsdagene (og farsdagene) når jeg var liten som kjempespennende! Vi sto opp tidlig ilag med pappa og måtte luske oss rundt for ikke å vekke henne, mens vi laget frokost for å overraske mamma, pakke og sånn hadde jo såklart han ordnet, jeg sprang ikke på butikken alene som 6-åring!! Hadde ikke blitt mye morsdag uten pappas hjelp! Endret 17. februar 2010 av Darkannie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå