majan Skrevet 6. september 2003 #1 Del Skrevet 6. september 2003 Hei alle sammen, håper noen kan hjelpe meg........... Idag har jeg og min sønn på snart tre år vært i barnebursdag , det skal jo være koselig men jeg veit ikke helt jeg.......... gruer meg hver gang vi skal på noe hvor det er flere barn for han blir jo helt rabiat. Vi måtte jo ha den diskusjonen da vi skulle levere gaven til bursdagsbarnet, for han mente at det var hans sin gave. Vel jeg kan jo forstå at han ville ha gave han også, men ærlig talt. Det ble hyl og skrik og masse tårer. Han er ram om dagen alt det andre har er hans, min min sier han og jeg låne. Så dere kan tro da det er seks unger på samme alder blir det mye krangling . Men det jeg synes er aller værst er at hvis han ikke får viljen sin, begynner han og slå og klype......... så jeg kjefter og kjefter og prøverog forklare at det ikke er lov til og gjøre andre vondt. Han er veldig enig da jeg prater med han og han kan være snill en stund men så begynner han igjen. Så er det noen som kan hjelpe meg????????? Jeg føler meg som den elendige moren da det gjelder akkurat dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogtet Sissi Skrevet 6. september 2003 #2 Del Skrevet 6. september 2003 Tre år = midt i verste trass alderen. Slitsomt, ja fryktelig.... men du kan jo prøve følgende: Dersom han slår/sparker andre barn i lekesituasjonen: ta han ut av den. La han se at oppfører han seg sånn, så får han ikke være med. Sett han på en stol på badet el. noe som er kjedelig iallfall. Forklar ting, ja, men ikke diskuter! Fortell han om igjen og omigjen at man ikke slår etc, at man deler og alt det der, men ikke diskuter. Du er voksen og du bestemmer. Det betyr også at man slutter å forklare, og krever at ungen godtar det du sier. Trekk pusten før du kjefter - å kjefte hjelper ikke så veldig mye..... (det vet jeg, for jeg kjefter for mye, og ser at det har mye større effekt å snakke rooooolig.....) Det er heller ikke skadelig for ungen å se at du blir sint, at han har gått for langt. Jeg mener selvsagt ikke å slå eller noe sånt, men igjen - du er voksen og da må du være villig til å påta deg det ansvaret det innebærer! Lykke til, det går bedre etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå