Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Huden min er rød og smånuppete i kinnene. Har sett på bilder av rosacea, og huden min er vldig lik. Jg må jo komme meg til hudlege for å få vite det sikkert, men hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Er det noen produkter jeg ikke bør bruke feks? I dag beuker jeg md rens, skrubb og serum og Decleor serum og kremer. Har fått tak i en prøve på en krem fra Matis som jeg synes roer huden noe bedre. Bør jeg kjøpe den?
lillelilje Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Det er så vanskelig å gi råd angående hud over nett, så jeg råder deg til å ta en tur innom en hudpleiesalong og få en av dem til å se på huden din. Lykke til.
mari4ever Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 muligens du har rocacea ja hvis jeg var deg ville jeg bestilt time hos lege for å få skjekket det. En hudpleier behandler aldri, eller skal vertfall ikke behandle denne tilstanden, pga det er en hudsykdom. Leger gir ofte salver, men det anbefaler jeg ikke. disse kan bare forverre tilstanden. Hvis du kjøper Matis vil du nok bli svært fornøyd. Matis er ekspert på sensitiv og meget tørr hud, og bedre og forebygge veldig:) Anbefaler sterkt SOS nutrition kremen
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Huden min er rød og smånuppete i kinnene. Har sett på bilder av rosacea, og huden min er vldig lik. Jg må jo komme meg til hudlege for å få vite det sikkert, men hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Er det noen produkter jeg ikke bør bruke feks? I dag beuker jeg md rens, skrubb og serum og Decleor serum og kremer. Har fått tak i en prøve på en krem fra Matis som jeg synes roer huden noe bedre. Bør jeg kjøpe den? Mitt første råd er å ikke skrubbe mer enn maks 1 gang i uken, selv om det står "daily" på flasken. Det viktigste er å tilpasse rutinene etter huden. Selv har jeg merket at rutiner er vanskelig da huden er værre noen dager. Så er det en dag huden din føles tykkere og ikke rød, så kan du evt bruke peeling. Matis Delicate er god å bruke ja. Det er viktig med et serum som bygger opp epidermis også (som feks C-esta serum fra JM). Md formulations critical care skal visstnok være veldig god på å roe ned om du har ett oppbluss. Selv bruker jeg Jan Marini uten syrer daglig, og med syre 2 ganger i uken. Kremene du får hos legen kan hjelpe, men be om det svakeste middelet uten kortison.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Se på kostholdet ditt også. Søk litt rundt på nettet så vil du finne lister over ting som kan få deg til å blusse opp, de er det lurt å unngå. Skrive gjerne en "oppbluss dagbok", der du skriver hva du har spist eller gjort i forkant av oppblusset, og se om det er noe du kan gjøre for å endre på det eller gjøre det på mer tilpasset vis. Jeg driver ikke med hard trening uten ansiktsvifte, unngår sterk mat og sitrus. Har hjulpet meg endel.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har små sprengte blodkar/rødlighet i kinnene. Bruker Matis og serum som jeg er fornøyd med. Men rødligheten går aldri helt bort. Dette må behandles med IPL lysbehandling: http://www.rogalandlaserklinikk.no/hXGXyoglfW1e.7.idium Har tatt 1 behandling til nå og følte det hjalp noe. De anbefaler 1-3 behandlinger.
Gjest farge Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Hei! Jeg har selv hatt Rosacea, hadde det kjempelenge og prøvde bytte kremer o.l mange ganger før jeg skjønte hva det var. Fikk da hjelp av fastlegen min, så du behøver ikke gå helt til hudlege. Fikk en antibiotika krem som heter Rozex, og i løpet av kun kort tid var problemet borte:) Anbefaler deg å prøve den! Jeg har heller ikke fått noe nytt utbrudd siden da, og det er nå noen år siden:) Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har små sprengte blodkar/rødlighet i kinnene. Bruker Matis og serum som jeg er fornøyd med. Men rødligheten går aldri helt bort. Dette må behandles med IPL lysbehandling: http://www.rogalandlaserklinikk.no/hXGXyoglfW1e.7.idium Har tatt 1 behandling til nå og følte det hjalp noe. De anbefaler 1-3 behandlinger. Er ikke dette couperose da? Ikke helt det samme som rosacea, selv om lysbehandligen sikkert kan hjelpe begge. (Veldig positivt at de ikke klarer å skrive rosacea riktig gitt )
anna45 Skrevet 21. februar 2010 #9 Skrevet 21. februar 2010 Huden min er rød og smånuppete i kinnene. Har sett på bilder av rosacea, og huden min er vldig lik. Jg må jo komme meg til hudlege for å få vite det sikkert, men hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Er det noen produkter jeg ikke bør bruke feks? I dag beuker jeg md rens, skrubb og serum og Decleor serum og kremer. Har fått tak i en prøve på en krem fra Matis som jeg synes roer huden noe bedre. Bør jeg kjøpe den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå