Gjest Karin S W Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Min datter skal gifte seg neste sommer, og hun har bedt meg om hjelp til å få dette til å bli en dag som hun vil huske resten av livet. Nå har det seg sånn at jeg har ikke planlagt bryllup før og trenger derfor gode råd om når jeg skal starte og hva jeg skal gjøre. Planen er å ha ca 60 gjester, så derfor spør jeg rett og slett om noen kan gi meg noen gode råd om hvordan jeg skal komme igang. Jeg vil så gjerne hjelpe henne med dette.
Mara Jade Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Det første jeg gjorde var å bestille kirke og lokale. Når du har funnet lokalet, er det lurt å reise dit og kikke litt rundt, så får man masse ideer.
Christal Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Hiver med på rådene til Mara Jade og hør med brudeparet hva de kunne ha tenkt seg. Her er ting som en må huske på: - Kirke - Lokale til festen - Klær til brudeparet evt bruedepiker/svenner - Bryllupskake - Frisør til bruden evt sminking - Musikk til fest evt kirken - Mat (3-retters eller koldtbord evt annet) - Noen som kan bake kaker - Forlovere Finn et fargevalg eller tema, når på året skal de gifte seg? Sikkert glemt noe, men dette er jo en start. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Det finnes flere bryllupsplanleggere på nett, så søk litt rundt og finn en som passer dere... Her på KG er det en tråd som heter no sånn som "hva var det du glemte til bryllupet ditt", denne leste jeg før bryllupet vårt og fikk fantastisk mange små tips som hjalp å gjøre dagen perfekt!! Kos dere!!!
Thinkerbelle Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 det spørs litt hva som er viktig for din datter da:) For oss var det viktigste at vi fikk det på en plass vi virkelig ville ha. Vi syns lokalet og omgivelsene satt tonen for hvordan bryllupet kom til å bli, og derfor brukte vi mye tid på dette.. Jeg syns også det er viktig med små detaljer som er veldig passende og personlig for de som skal gifte seg, slik at bryllupet får "noe ekstra": f.eks bilder av brudeparet når de var små, "slektstre", eller det at man lager et tema i bryllupet (eksempelvis: film som tema (det kan være hva som helst!): la innbydelsene se ut som gamle kinobilletter, og la hvert bord i bryllupet, drinkene, eller rettene få navn etter filmer brudeparet liker, eller kjente filmsitater... Takkekortene kunne blitt lagd i tema, hvor de etterligner bilder fra en kjent film (Tatt av vinden)... Slik kan man lage mange ideer..)Det kan jo være enklere tema også, som f.eks en blomst, solsikker, roser, liljer etc.. Eller fargetema.. Mange ideer - kjempegøy å planlegge:)
Gjest Karin S W Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Tusen takk for glimrende hjelp så langt... Det er på en måte godt å komme igang, selv om dette ikke skjer før i august neste år. Men siden alle er travle,så kan det være greit på bruke tid. Som sagt jeg vil at ungen min skal huske denne dagen:) Da begynner jeg med kirke og sted... og blar litt i bryllupsplanleggere på nett...Jeg må bare finne dem først. Dere hører fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå