PecanPie Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 2. februar sendte jeg en pakke fra California til Oslo. Har ikke hørt noe om at den er kommet fram enda. Forutsatt at den ikke blir borte underveis, omtrent hvor lang tid vil pakken bruke på å komme fram til Oslo? Blir alle pakker som kommer fra utlandet gått gjennom av Tollvesenet, og omtrent hvor lang tid pleier det å ta?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Det vil jo komme an på hvordan den ble sendt, men 14 dager er ikke så ille. Jeg begynner vanligvis ikke å bekymre meg for eventuelle pakker før det har gått en måneds tid. Jeg bor i nord-Norge, og det tar vanligvis mellom 2 og 3 uker før jeg har en pakke fra USA. Ang. tollen så varierer det litt. Enkelte ganger virker det som om de kontrollerer hver en lille flis som kommer, andre ganger slipper de gjennom pakker selv om de har en verdi på over 200kr. På det verste har jeg hatt ting liggende i tollen i 3 uker, men det hører til unntakene. Vanligvis frigjør de varene i løpet av et par timer til en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå