Gå til innhold

Den verste bryllupsgaven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av må-man-følge-gaveliste-tråden:

hva var den verste gaven dere fikk i deres bryllup?

Vår desidert verste gave var en gigantisk lampe til innendørs bruk. Vi har et temmelig stilrent hjem, og denne lampen var mildt sagt glorete og full av dill og dall, godt over halvannen meter lang.

Tør dessverre ikke beskrive den nærmere av frykt for å bli gjenkjent..

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et utstoppet elghode fra min jaktglade svigerfar.

Skrevet

*satte kaffen i halsen*

Ha haaa!

Gjest Gjest_Tulle_*
Skrevet

En stor blomstervase i glass, formet som en badedrakt.

Fargen var en delikat blanding av gul og oransje.

:grine:

Skrevet

Stor "musefelle" med mus i julenisse drakter limt oppå med stooore globber lim. Yikes!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi fikk en brukt gave vi.. en veldig godt brukt pizza-steker som giveren sikkert bare hadde "funnet" i et skap hjemme og trodd var ok.. (siden den stod i originalesken sin liksom) Tragikomisk!

Gjest lykkelig gift
Skrevet

Det hadde jeg faktisk glemt, vi fikk også ting som var "brukt": gamle glorete glassfat som var pakket i slitte esker for eksempel! Er ikke det i overkant frekt?

Og siden vi fikk 11 (!!!) kakespader prøvde jeg å bytte noen av de, flere av de fantes visst ikke i produksjon lenger... Sier jo litt...

Skrevet
Bruden... :sukk:

Forskjellen er vel at gjestenes gavevalg bare kan påvirkes av mottaker i begrenset grad, mens brudeparet gjerne forventes å være bevisste i gjerningsøyeblikket. Inkludert brudgommen :fnise:

Dersom det viser seg at han ikke var det, er ekteskapet ikke gyldig og kan annuleres.

Skrevet

Dette var heldigvis ikke noe som jeg mottk personlig, men jeg var med og hjalp ei venninne med å pakke opp bryllupsgavene sine.

..Ikke visste jg at brudeparet hadde ønsket seg det gule (og helt forferdelig grelle) tacoserviset (Sagform?) fra Glasmagasinet. Det var sennepsgult og hadde grønne og røde chilier som dekorasjon. Det var et av de mer rimelige servisene fra Tilbords, så selvfølgelig hoppet alle gjestene på akkurat det. De endte opp med 35 tacoholdere, nærmere 40 tallerkener og en hel haug med serveringsskåler med matchende serveringsbestikk. Heldigvis fikk de bytte. Gjestene hadde vissnok tømt hele varebeholdningen på de to nærmeste Glasmagasinene.

Herregud, synet av alt det stablet opp på spisebordet deres var helt priceless. Bruden ønsket seg opprinnelig "en ti-tolv kuverter for taco var så greit å ha på vennemiddager". De hadde glemt å spesifisere, og Glasmagasinet sine lister ble ikke oppdatert etter hvert kjøp heller. :-D

Gjest Gjest_Brud08_*
Skrevet

Fikk to kjøkkenmaskiner (fordi vi ønsket oss håndholdt miksmaster :forvirret: ), begge var brukt og står i boden, går vel i en konteinar eller på loppis snart.

Skrevet

Slike gaver må det vel være lov å donere bort til et museum, eller andre som måtte ha lyst på?

Evt spraymale og bruke det som stumtjener? (forutsatt at den har stort revir!)

Skrevet

Heldigvis ikke meg som fikk den...

Men var gave-opp-pakker for en venninne og de fikk en slik bok

I steden for bildet av komponisten var det ordnet plass til bildet av brudeparet.

*grøsse*

Skrevet (endret)

En pakke servietter kjøpt på coopen med et fiffig mønster :fnise:

Nå var det riktignok med en konvolutt med 200kr i, men da kunne de like greit gitt oss bare den og beholdt serviettene sine ;)

Endret av dinedama
Skrevet

Fra svigermor (og far da, men han var nok ikke hjernen bak)

Kjøkkenhånduker, en "hekleduk" (fabrikklaget, stygg) det mest uglye sengesett, lysegult med blomster, merke SparKjøp.

Totalverdi: 150 kr.

Skrevet
Slike gaver må det vel være lov å donere bort til et museum, eller andre som måtte ha lyst på?

Evt spraymale og bruke det som stumtjener? (forutsatt at den har stort revir!)

Sorry, må bare kommentere det jeg har streket under. Det heter Gevir, ikke revir. Revir er territorium :skratte::skratte:

Skrevet
Bruden... :sukk:

:fnise:

femten år siden jeg giftet meg, eneste av gavene jeg husker var et utrolig styg sett med sengetøy i flanell.

(men det var lige behagelig som det var stygt når det var mer enn 20 minus ute da...)

Skrevet
Dette var heldigvis ikke noe som jeg mottk personlig, men jeg var med og hjalp ei venninne med å pakke opp bryllupsgavene sine.

..Ikke visste jg at brudeparet hadde ønsket seg det gule (og helt forferdelig grelle) tacoserviset (Sagform?) fra Glasmagasinet. Det var sennepsgult og hadde grønne og røde chilier som dekorasjon. Det var et av de mer rimelige servisene fra Tilbords, så selvfølgelig hoppet alle gjestene på akkurat det. De endte opp med 35 tacoholdere, nærmere 40 tallerkener og en hel haug med serveringsskåler med matchende serveringsbestikk. Heldigvis fikk de bytte. Gjestene hadde vissnok tømt hele varebeholdningen på de to nærmeste Glasmagasinene.

Herregud, synet av alt det stablet opp på spisebordet deres var helt priceless. Bruden ønsket seg opprinnelig "en ti-tolv kuverter for taco var så greit å ha på vennemiddager". De hadde glemt å spesifisere, og Glasmagasinet sine lister ble ikke oppdatert etter hvert kjøp heller. :-D

Dette synes jeg var hysterisk morsomt.. :skratte: Synes jeg ser det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...