Gjest Gjest_lilly_* Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 er så lei av å høre om ubrukelige håndverkere som ikke gjør det de skal eller følger loven. så da tenkte jeg.... hvis folk har opplevd noen håndverkere som er ubrukelig, så kan dere skrive om det her o slik at andre kan bli advart mot å bruke de samme. skriv også gjerne hvor i landet de holder til. takk...
Gjest annemor30 Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 er så lei av å høre om ubrukelige håndverkere som ikke gjør det de skal eller følger loven. så da tenkte jeg.... hvis folk har opplevd noen håndverkere som er ubrukelig, så kan dere skrive om det her o slik at andre kan bli advart mot å bruke de samme. skriv også gjerne hvor i landet de holder til. takk... Hørtes vel ikke helt greit ut å legge ut hva de heter??
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Hørtes vel ikke helt greit ut å legge ut hva de heter?? Bruk av firmanavn må være greit. Har man en negativ erfaring med en butikk eller firma, så må vel det være greit å ytre seg om. Apropos å legge ut navn, så har jeg observert at man på kropp og helseforumet legger ut negative kommentarer angående navngitte leger, er det liksom mer greit da?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Bruk av firmanavn må være greit. Det kan jo tenkes at det er du som tar feil. At ikke håndtverkeren er så ubrukelig som du tror, men at det er du selv som ikke har klart å forklare godt nok hva du vil ha. Å henge ut firmaer på nettet på uriktig grunnlag kan være svært skadelidende for firmaet. Du risikerer erstatningssøksmål!
Gjest annemor30 Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Bruk av firmanavn må være greit. Har man en negativ erfaring med en butikk eller firma, så må vel det være greit å ytre seg om. Apropos å legge ut navn, så har jeg observert at man på kropp og helseforumet legger ut negative kommentarer angående navngitte leger, er det liksom mer greit da? Nå var det håndverkere det var snakk om på dette forumet da..
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Det kan jo tenkes at det er du som tar feil. At ikke håndtverkeren er så ubrukelig som du tror, men at det er du selv som ikke har klart å forklare godt nok hva du vil ha. Å henge ut firmaer på nettet på uriktig grunnlag kan være svært skadelidende for firmaet. Du risikerer erstatningssøksmål! Gå inn på http://www.byggebolig.no/, der navngis noen firmaer (innen bygg) som folk har hatt negative erfaringer med. Dersom man er sakelig, og legger frem sin side av en negativ erfaring hvor man beskriver hendelsesforløpet - så er det lov. Dette blir ikke noe annerledes enn at jeg f.eks sier at jeg er misfornøyd med servicen i en bestemt Hennes og Mauritz butikk, og forklarer hvorfor. Selvfølgelig er det subjektivt, men tviler på at HM vil komme noen vei med et søksmål. Den andre parten har samme rett til å uttale seg om "samme hendelse". Når det gjelder privatpersoner, blir dette noe helt annet - og det er nettopp derfor jeg trakk frem eksemplet med navngitte leger, som "henges ut" i bl.a dette forumet. Krenkende uttalelser som gjelder privatpersoner er ikke uten videre lov.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 De samme lover og regler gjelder på nettet, som for øvrig i samfunnet. Selvfølgelig kan man gi uttrykk for sin misnøye med et firma, til naboen, lokalavisen eller på internett. Om avisen ønsker å trykke det, er noe annet. I tillegg gjelder ulike regler på ulike nettfora, og det er ikke sikkert at et bestemt nettforum ønsker å ha slike "debatter" - og det er de i sin fulle rett til. Dersom det ikke skulle være lov å gi uttrykk for misnøye som forbruker, ja da ville rettighetene til forbrukeren være ganske amputert...
Titti72 Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Bruker du en som er Mester, så kan du klage jobben inn til lauget. De avgjør om det er grunn til å klage, og er de enige med deg, så retter firmaet opp jobben igjen. Enklere kan det ikke bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå