Marabou Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Tenkte begynne å hekle igjen men er hundre år siden sist. Og nå har jeg blitt litt forvirret. Noen stikker nålen gjennom begge masketrådene mens andre stikker gjennom den øverste (eller bakerste, hva man nå kaller det). Hva er riktig? Etter mye om og men klarte jeg å lete meg fram til at sistnevnte skaper mer "struktur" i heklingen, men de fleste steder jeg har sett instruksjon sies det at man skal stikke nålen gjennom begge... men det varierer visstnok om det er lm eller fm eller kjm.. Er det noen fasit?? Har det noe å si?
Zzyzx Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 (endret) Det har vel ingenting å si, sånn egentlig. På luftmasker er det vanskelig å stikke gjennom begge. På alt annet er det enten å gjøre som man vil, eller å gjøre slik det står i oppskriften. Hvis det er oppgitt bakre, fremre eller begge maskeledd i det hele tatt, så er det sannsynligvis fordi det er en effekt som skal være der. Jeg stikker f.eks. alltid gjennom begge på forskjellige firkanter (bestemorsruter, etc), og jeg gjør det vel egentlig på det meste annet også når jeg får tenkt meg om. Endret 16. februar 2010 av Zzyzx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå