Gjest Stinky Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hei. Jeg sliter med lukt under armene. Kun få timer etter dusj lukter jeg svette under armene, uten at jeg er fuktig. Jeg bruker en deodorant fra apoteket tror den heter Cosmica Medical, og er alltid knusk tørr under armene, men lukten er der like fordømt. Bruker vanlig deodorant i tillegg, uten at dette hjelper. Noen som har noen råd? Vil ren aluminium klorid hjelpe mot lukten? Begynner å bli lei av dette.
Aryia Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Anbefaler Krystalldeodoranten, som fås kjøpt på helsekostbutikker.
lillelilje Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Jeg anbefaler Biotherm Pure Deo. Det er den beste jeg vet, og alle jeg har anbefalt den til av kjente liker den også. Dette er også en antiperspirant og det er den med blått lokk du vil ha, og ikke den med grønt lokk da den er økologisk og ikke fungerer like godt.
Gjest Stinky Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Takk. Ettersom jeg har skjønt stopper ikke krystalldeo fuktighet, og jeg trenger en antiperspirant. Hva koster Biotherm Pure Deo? Og hvor får jeg kjøpt den?
Aryia Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Takk. Ettersom jeg har skjønt stopper ikke krystalldeo fuktighet, og jeg trenger en antiperspirant. Hva koster Biotherm Pure Deo? Og hvor får jeg kjøpt den? Biotherm fås vel i de fleste parfymeri tror jeg. Jeg opplever hvertfall ikke noe fukt når jeg bruker krystalldeo'en, men det er nå meg da.
Rosebud Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg anbefaler Biotherm Pure Deo. Det er den beste jeg vet, og alle jeg har anbefalt den til av kjente liker den også. Dette er også en antiperspirant og det er den med blått lokk du vil ha, og ikke den med grønt lokk da den er økologisk og ikke fungerer like godt. Støtter denne fullt ut. Har brukt denne i flere år, og er storfornøyd! Du får kjøpt den på parfymerier, tax-free hvis du skal ut å reise, eller enklest av alt: På nett. Den koster rundt 200 kr i parfymeri om jeg husker rett, ca 150 kr på tax-free, og omtrent 130 kr på nett, så det er det beste alternativet om du kan vente ca 14 dager på å få den i posten. Endret 16. februar 2010 av Rosebud
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Mener dere roll-on ja, og ikke stick eller noe annet? Jeg bruker aluminiumsklorid men trenger suplement
Rosebud Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Mener dere roll-on ja, og ikke stick eller noe annet? Jeg bruker aluminiumsklorid men trenger suplement Jeg mener roll-on i alle fall
Gjest Smaragd Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Kan det vere at det sitter igjen i klærne dine? Jeg har sikkert kastet 20 plagg tilsammen de siste 7-8 årene, fordi de lukter bare timer etter jeg har tatt dem på meg - nydusjet. Verstingene er bomullsklær som sitter tett oppi armhulen (Trange topper med ermer og trange gensere), men også enkelte syntetiske plagg. Jeg er sluttet å kjøpe mye av dette. Holder meg til topper uten ermer, med løsere cardigans utenpå, som ikke sitter så tett oppunder armene. Jeg er nå begynt å bruke en deo fra apoteket som heter "ACO 72 timer" Denne skal brukes 2-3 ganger i uken, og i tillegg bruker jeg sterilan sin stick - deo kjøpt på dagligvarebutikker. Jeg svetter mye mindre nå, og er kvitt mine luktproblemer også. Siden du ikke svetter mye lenger, vil jeg altså tro det sitter i klærne dine. Prøv å legg merke til om det kommer i enkelte klær. Håper du blir kvitt problemet, der er noe herk Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod) Endret 17. februar 2010 av Skya
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Hvis lukta satt i klærne hadde det vel ikke tatt timer før hun merket noe..? :klø:
lillelilje Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Både deosticken og roll-onen er bra, men jeg bruker roll on fordi jeg foretrekker det. Så det kommer litt an på hva du liker best.
Gjest Smaragd Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Hvis lukta satt i klærne hadde det vel ikke tatt timer før hun merket noe..? :klø: Jo, for det kommer ikke frem før en begynner å bli varm. Akkurat som om en "aktiverer" lukten Er helt grusomt! Har til og med kastet klær som ikke har vert brukt 10 ganger engang Har gitt bort noen plagg til min mor og min søster, med beskjed at de måtte følge med om de kjente noe. Noen plagg har gått fint på dem, mens andre har de måttet kaste. Burde finnes en klær-godtgjørelse for sånt fra NAV eller noe...
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Jo, for det kommer ikke frem før en begynner å bli varm. Akkurat som om en "aktiverer" lukten Er helt grusomt! Har til og med kastet klær som ikke har vert brukt 10 ganger engang Har gitt bort noen plagg til min mor og min søster, med beskjed at de måtte følge med om de kjente noe. Noen plagg har gått fint på dem, mens andre har de måttet kaste. Burde finnes en klær-godtgjørelse for sånt fra NAV eller noe... Huff, høres ikke greit ut.
Gjest Nanne70 Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Har samme problem med nesten ikke fukt, men lukt.Bruker Cosmica 72-timers antiperspirant, det er den eneste som virker på meg. En god metode for å få svette/deolukt ut av klærne, er å bløtlegge dem over natten i kaldt vann før du vasker som normalt, men det virker ikke alltid på klær som alt er vasket i varmt vann.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 At lukt setter seg i klær skal det gå an å gjøre noe med. Putte noe i vaskemaskina/doseringskammeret. Husker ikk hva, men det er sikkert noen som vet?
lillelilje Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Eller henge klær ute til lufting en stund? Kanskje litt vanskelig nå i det været her men..
Gjest Smaragd Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 Nei, har virkelig prøvt alt. Har også gått til det steget å prøve å koke plagg, for jeg tenker at blir de ødelagt, så var de jo egentlig det fra før av, så det var verdt forsøket. Overraskende lite ble krympet/ødelagt av kokingen (!!) men lukten var der enda Har prøvt eddik, vanish, rensing, lufting, kloring på hvite plagg..... ingenting som hjelper.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 Hvis noen plagg har gått tapt pga lukt som sitter i er det synd. Men for å forebygge at dette skjer med klær heretter kan du bruke alu.klorid og f.eks den biotherm deodoranten noen foreslo her...
Gjest Smaragd Skrevet 17. februar 2010 #19 Skrevet 17. februar 2010 Hvis noen plagg har gått tapt pga lukt som sitter i er det synd. Men for å forebygge at dette skjer med klær heretter kan du bruke alu.klorid og f.eks den biotherm deodoranten noen foreslo her... Jeg bruker den ACO deoen som jeg la inn bilde av over her, og er helt kvitt problemet
zuperduper Skrevet 18. februar 2010 #20 Skrevet 18. februar 2010 Hei. Jeg sliter med lukt under armene. Kun få timer etter dusj lukter jeg svette under armene, uten at jeg er fuktig. Jeg bruker en deodorant fra apoteket tror den heter Cosmica Medical, og er alltid knusk tørr under armene, men lukten er der like fordømt. Bruker vanlig deodorant i tillegg, uten at dette hjelper. Noen som har noen råd? Vil ren aluminium klorid hjelpe mot lukten? Begynner å bli lei av dette. Utrolig nok så har de grønne Palmolive-deodorantene en effekt som gjør at det ikke lukter vondt (i motsetning til mange andre). Prøv den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå