Gjest Mariella, 36 - single - urban Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Er 36, og har vært single fra seriøse forhold i de siste 6 årene. Før det var jeg samboer. Har under hele singletilværelsen hatt flørter, affærer og dater. Men: på jobb presenterer nye menn seg alltid raskt med at de har kjæreste - og andre menn som jobber der fra før fletter inn i lunchsamtalene at "Yngvar, du har jo kjæreste, skal du ha med henne også"?...når jeg snakker med en kjekk nykomling om vanlige lunchtema. Pleier å være hyggelig mot de fleste folk...blir det kanskje feil oppfattet? Innspill?
Kjetil S. Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Så du har vært single men i mange useriøse forhold igjennom de siste 6 åra, mao?
Antlers Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Hvordan er klesstilen din? Bruker du klær som kan oppfattes som forførende eller utfordrende? Sminke og hår kan også ha mye å si for hvordan andre mennesker oppfatter deg.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Nei, ta det som et kompliment du. Det er sikkert regnet som "pen" og da er det fort gjort at menn tenker slik.
Gjest Mariella, 36 - single - urban Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Så du har vært single men i mange useriøse forhold igjennom de siste 6 åra, mao? Har vært single de siste 6 årene, og bodd alene. Jeg har likevel truffet menn, datet, hatt et par affærer og flørtet ute nå og da. Sier dette for å få frem at jeg ikke har levd en "eneboertilværelse" selv om jeg ikke har hatt en fast kjæreste. Jeg ser etter en kjæreste nå. Men på jobb tenker jeg jo jobb. Likevel legger jeg merke til at mine kolleger stadig vekk fletter inn i samtalen med nye som begynner, at de vil få fram at den nye er "opptatt" (så ikke jeg skal innbille meg ting og flørte med de?) Jeg snakker med mange folk, overalt, og synes å legge merke til at mange av mennene på en måte ser begeistret ut tilbake på meg (får god feedback fra kolleger og andre bekjente)...men når vi snakkes oftere i ulike situasjoner; så skal alltid noen ha fram om vi snakker om ferie eller annet, en påminnelse om at han jeg snakker med er opptatt. Kanskje jeg innbiller meg det, men det er da påfallande ofte det skjer.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Nei, ta det som et kompliment du. Det er sikkert regnet som "pen" og da er det fort gjort at menn tenker slik. Kanskje det. Takk for innspillet. Positivt var det.
Gjest Mariella, 36 - single - urban Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Hvordan er klesstilen din? Bruker du klær som kan oppfattes som forførende eller utfordrende? Sminke og hår kan også ha mye å si for hvordan andre mennesker oppfatter deg. Er en str. M, og bruker for det meste en klassisk, anstendig, stilren klesstil: pene bukser , stilren topp/genser, eventuelt med en glatt skjortebluse under med krage. Av og til har jeg kjole og støvletter, eller kort pent klassisk skjørt, fine strømper og høyhelte sko - med en høyhalset genser over, eller annet stilrent. Feminin stil. Jeg har som oftest lett Clinique nøytral make-up krem, lett rouge, diskret øyeskygge i beigetone eller lyseblått, brun mascara og av og til smykke/diskrete øredobber. Og litt lett parfyme. Hårfrisyren er enkel hestehale med pyntespenne, eller håret ned.
Gjest singel dame Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 - Det må være noe av det samme som jeg av og til opplever når jeg er ute blant folk. Hvis jeg er i nærheten av et par, enten på en utekafe eller strand e.l., så legger mannen plutselig armen rundt kjerringa si. Eller omvendt. Uten at jeg har snakket et ord med noen av dem. Nå kan jeg høres en smule paranoid ut, men det er jeg ikke. Det er mye rart vi mennesker utstråler med kroppspråket vårt. Men jeg kan tydelig se at det er noe med min tilstedeværelse som gjør seg utslag i en slik handling. Ofte ser disse parene ut som om de ikke har hatt fysisk kontakt på årevis, forresten. Det er vel et slags signal om at han/jeg er opptatt, ikke prøv deg. Så jeg får vel ta det som et kompliment, jeg også. Og jeg vil påstå at jeg utstråler kun livsglede og friskhet, ikke noe vulgært hvertfall. Og jeg har slett ikke tenkt å kaste meg over noen. Tvertimot, kunne vært hyggelig å bli kjent med nye folk på en normal måte en gang iblant. Og jeg må legge til at det skjer av og til,da. Noen folk er heldigvis så trygge på seg selv og partneren at de kan bli kjent med ei enslig dame.
Gjest nobilian Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Er 36, og har vært single fra seriøse forhold i de siste 6 årene. Før det var jeg samboer. Har under hele singletilværelsen hatt flørter, affærer og dater. Men: på jobb presenterer nye menn seg alltid raskt med at de har kjæreste - og andre menn som jobber der fra før fletter inn i lunchsamtalene at "Yngvar, du har jo kjæreste, skal du ha med henne også"?...når jeg snakker med en kjekk nykomling om vanlige lunchtema. Pleier å være hyggelig mot de fleste folk...blir det kanskje feil oppfattet? Innspill? *** Du svarer jo litt selv når du snakker om "en kjekk nykomling". Det viser jo hva du legger merke til ved dine medarbeidere, og det er selvsagt mulig for andre å oppfatte. Har selv opplevd å føle at jeg måtte presisere min status tidlig for å unngå pinlige øyeblikk, nettopp fordi noen har anlagt en flørtende tone eller blitt for heftige med blikket.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 *** Du svarer jo litt selv når du snakker om "en kjekk nykomling". Det viser jo hva du legger merke til ved dine medarbeidere, og det er selvsagt mulig for andre å oppfatte. Har selv opplevd å føle at jeg måtte presisere min status tidlig for å unngå pinlige øyeblikk, nettopp fordi noen har anlagt en flørtende tone eller blitt for heftige med blikket. Jeg legger merke til kjekke menn uansett om jeg er i forhold eller er single. En kan jo registrere det. Hva med de som har en flørtende personlighet/hyggelig og utadvendt, de må jo få lov til å være slik? Synd om folk så fort skal tro at man ønsker noe mer, når det bare er å ha en hyggelig omgangsform som var intensjonen.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 - Det må være noe av det samme som jeg av og til opplever når jeg er ute blant folk. Hvis jeg er i nærheten av et par, enten på en utekafe eller strand e.l., så legger mannen plutselig armen rundt kjerringa si. Eller omvendt. Uten at jeg har snakket et ord med noen av dem. Nå kan jeg høres en smule paranoid ut, men det er jeg ikke. Det er mye rart vi mennesker utstråler med kroppspråket vårt. Men jeg kan tydelig se at det er noe med min tilstedeværelse som gjør seg utslag i en slik handling. Ofte ser disse parene ut som om de ikke har hatt fysisk kontakt på årevis, forresten. Det er vel et slags signal om at han/jeg er opptatt, ikke prøv deg. Så jeg får vel ta det som et kompliment, jeg også. Og jeg vil påstå at jeg utstråler kun livsglede og friskhet, ikke noe vulgært hvertfall. Og jeg har slett ikke tenkt å kaste meg over noen. Tvertimot, kunne vært hyggelig å bli kjent med nye folk på en normal måte en gang iblant. Og jeg må legge til at det skjer av og til,da. Noen folk er heldigvis så trygge på seg selv og partneren at de kan bli kjent med ei enslig dame. Kjenner meg igjen i dette, ja. Andre skal alltid påpeke at de har kjæreste, eller at andre har det, når jeg er i nærheten. Litt slitsomt, synes jeg.
Gjest Spinell Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Jeg tenker litt i samme bane som Nobilian. Det kan hende at du, uten å være bevisst på det selv engang, opptrer slik at det er tydelig at du er på jakt etter noen. Jeg har en venninne som framkaller de samme reaksjonene hos folk - hun sender signaler om at hun veeeldig gjerne skulle hatt en mann. Dette er hennes "normale" oppførsel, men kan oppfattes som påtatt flørtete av andre. Hva du skal gjøre med det vet jeg ikke, bortsett fra å være oppmerksom på at noen kan oppfatte deg annerledes enn du selv mener.
Gjest nobilian Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Jeg legger merke til kjekke menn uansett om jeg er i forhold eller er single. En kan jo registrere det. Hva med de som har en flørtende personlighet/hyggelig og utadvendt, de må jo få lov til å være slik? Synd om folk så fort skal tro at man ønsker noe mer, når det bare er å ha en hyggelig omgangsform som var intensjonen. *** Selvsagt skal de få det, og det er jo bare moro at noen vil flørte, men det må jo være like mye lov å ikke ville flørte? Og da er det vel greit at det blir synliggjort på en diskret måte? Det er forresten to helt forskjellige ting å legge merke til at noen ser bra ut, og det å (bevisst eller ubevisst) endre atferd i forhold til personen.. Det er vel heller neppe slik at man tenker negativt om deg bare fordi du er flørtende, ingen grunn til å ta det personlig i det hele tatt. Endret 17. februar 2010 av nobilian
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 Hehe, jeg bruker selv å presisere at jeg ikke flørter, siden jeg vet at jeg oppfattes slik ofte. Det er selvsagt ikke det første jeg sier etter å ha møtt nye folk.
Gjest gjestina Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Jeg tror ikke at dette nødvendigvis er mer komplisert enn følgende: - du er 36 og single. Mange voksne som er i forhold, synes det er helt utenkelig at andre voksne ikke er det. Selv om du ikke har en plakat på brystet hvor det står at du er søkende, antar de automatisk at du er det, ettersom at du ikke er lenger er 20 år. Det faktum at du kanskje er pen, velkledd, har en stødig jobb og god økonomi, gjør jo at du sikkert er attraktiv på markedet. Dette fører i sin tur naturligvis til at alle gifte/samboende kvinner vil passe på at du ikke "tar" mannen deres, og alle gifte/samboende menn vil passe på at ikke deres gifte/samboende kvinner skal bli sjalu, eller gud forby, at de selv skal bli betatt av deg. Jeg synes at du bare skal overhøre kommentarene. Så lenge du fisker etter menn på andre arenaer enn i jobbsammenheng, er det jo ikke noe problem? Jeg synes i allefall at det er ekstremt slitsomt å jobbe i et landskap hvor det er tydelig at noen, det være seg mann eller kvinne, er på jakt. Snart får du deg en kjæreste, og da kan du fortelle litt om ham i lunchen, og så slipper alle mennene å gå med hjertet i halsen hver gang de treffer på deg, og de kan dra hjem til konene sine med god samvittighet.
crazyforgum Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Hehe, denne problemstillingen har jeg aldri hørt om før Jeg tenker også at her må TS på et eller annet vis utstråle at hun ønsker seg en partner.
Gjest nobilian Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Det faktum at du kanskje er pen, velkledd, har en stødig jobb og god økonomi, gjør jo at du sikkert er attraktiv på markedet. Dette fører i sin tur naturligvis til at alle gifte/samboende kvinner vil passe på at du ikke "tar" mannen deres, og alle gifte/samboende menn vil passe på at ikke deres gifte/samboende kvinner skal bli sjalu, eller gud forby, at de selv skal bli betatt av deg. *** Dette høres omtrent ut som; "skjønnheten kommer innenfra", altså det stygge folk sier. Det ER faktisk ikke slik at hvermannsen blir skremt av den attraktive, velkledde og elegante - det dreier seg bare om at de ikke vil flørte. Det har igjen ikke med kone og barn å gjøre, man kan nemlig fint flørte om man har aldri så mange unger. Det dreier seg om at man ikke finner kvinnen attraktiv. Mange kvinner i den alderen er så fulle av seg selv og bitch/girl power at det er avtennende og vel så det. Du misforstår dette med hva som er "attraktiv på markedet". Heit, sexy og velkledd går ut på dato og blir uinteressant for annet enn et ligg hvis vedkommede ellers er blank på forhold. Endret 18. februar 2010 av nobilian
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #18 Skrevet 18. februar 2010 Jeg synes i allefall at det er ekstremt slitsomt å jobbe i et landskap hvor det er tydelig at noen, det være seg mann eller kvinne, er på jakt. Snart får du deg en kjæreste, og da kan du fortelle litt om ham i lunchen, og så slipper alle mennene å gå med hjertet i halsen hver gang de treffer på deg, og de kan dra hjem til konene sine med god samvittighet. Sant!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #19 Skrevet 18. februar 2010 Du misforstår dette med hva som er "attraktiv på markedet". Heit, sexy og velkledd går ut på dato og blir uinteressant for annet enn et ligg hvis vedkommede ellers er blank på forhold. Eh, ok...der er du uenig med en god del menn. For deg er det damer med erfaring dra mange menn/forhold som betyr mest, ikke hvordan hun ser ut og oppfører seg?
Gjest brutal dame Skrevet 18. februar 2010 #20 Skrevet 18. februar 2010 *** Det ER faktisk ikke slik at hvermannsen blir skremt av den attraktive, velkledde og elegante - det dreier seg bare om at de ikke vil flørte. Det har igjen ikke med kone og barn å gjøre, man kan nemlig fint flørte om man har aldri så mange unger. Det dreier seg om at man ikke finner kvinnen attraktiv. Mange kvinner i den alderen er så fulle av seg selv og bitch/girl power at det er avtennende og vel så det. Jeg tror nok du er inne på noe der. For alt vi vet kan TS framstå som desperat, og ingen har sagt det direkte til henne. Det blir på samme måten som når bråkete og selvsentrerte damer sier at "menn er så redd for sterke kvinner". Med andre ord bare tullprat av folk som ikke har vett til å kalle en spade for en spade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå