Gå til innhold

De beste (nett)butikkene for smykkelaging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har drevet med smykkelaging i flere år nå, og har etterhvert handlet hos diverse butikker. Jeg sammenligner priser og service, og foreløpig har jeg noen favoritter, så tenkte jeg skulle dele disse med dere!

Det finnes en eldre tråd med noen linker, men den avsporer litt, så tenkte det var greit å begynne på nytt.

www.integritypearls.com

Beste nettbutikk jeg vet om for ekte perler (ferskvannsperler). De har veldig gode priser, de sender over hele verden, og jeg har aldri opplevd å måtte betale toll. Kvaliteten på perlene er veldig godt forklart, både med bilde og beskrivelse, og det er informasjon om ca hvor mange perler man får per lengde.

www.metalliferous.com

Denne butikken besøkte jeg da jeg var i NY. Her kjøper jeg det meste av sølvet jeg bruker. De har en omfattende katalog med alt de lager i sølv. De lager også ting i andre metaller, men det er sølv jeg har handlet mest av. Ulempen med disse er at dessverre sender de bare til USA. Jeg har derfor alliert meg med folk jeg kjenner som reiser til USA, og kan ta med varene tilbake. Man kan sikkert også få noen man kjenner i USA til å sende varene til Norge.

www.palmermetals.co.uk

Dette er den beste leverandøren i UK av smykkedeler sølv og andre metaller. De har greie priser, og sender til Norge (se info her) De har de beste prisene jeg har funnet på wireklemmer. Husk at prisene er oppgitt uten moms (VAT) på 17,5%. Pris inkl. mva er kun oppgitt på base price, men så fort det er rabatter må du kalkulere den inn selv.

www.beadsbyyvonne.co.uk

Har jeg brukt et par ganger til å bestille Swarovski-krystaller. Det beste er å bestille bulk - man kan bestille 500 4mm bicones eller 250 6mm bicones, men selv velge hvilke farger du vil ha (50 av hver farge på 4mm eller 25 av hver på 6mm).

Hun har måttet ettersende manglende farger et par ganger jeg har bestilt, så hvis det haster, kan det være greit å spørre på forhånd om hun har det du trenger på lager.

beadsunlimited.co.uk aka Brighton Bead Shop

Dette er en gullgruve for nybegynnere! De har ikke så stort utvalg av sølv og fører ikke ekte perler og edelstener, men de har veldig gode priser på perler i glass, plast, tre, ben osv. De har også veldig bra priser på smykkedeler i vanlig sølvplett og gullplett. Dette er ting vi betaler i dyre dommer for på Panduro o.l. butikker i Norge. Jo mer man kjøper av hver ting desto bedre blir prisene, dvs man kan kjøpe smått, og betaler høye enkeltpriser, men hvis man kjøper mye av gangen blir det billigere per perle/smykkedel. De har nylig begynt å føre Swarovski også.

Dette var de jeg kom på i utgangspunktet. Er det noen andre som har favorittbutikker de vil dele med oss smykkelagingsentusiaster? Beskrivelse av hvorfor du liker dem hadde vært flott!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som ny i gamet sier jeg bare tusen takk for nyttige linker :)

Skrevet (endret)

Bare hyggelig! Integritypearls har forresten tilbud akkurat nå (frem til mandag 22.2.10:

Order Total:- Discount: - - - - - - - - Coupon Code:

Over $50 - - - - 10% - - - - - - - - - - - - - CNY-10

Over $100 - - - 15% - - - - - - - - - - - - - CNY-15

Over $200 - - - 20% - - - - - - - - - - - - - CNY-20

Over $300 - - - 25% - - - - - - - - - - - - - CNY-25

Over $400 - - - 25%+FREE SHIPPING! - CNY-FS

Endret av lilleGrethe
Skrevet

Kjøpte nettopp av smykkeronline og ble veldig fornøyd .

Veldig fine ting + rask levering .

Det er også en norsk nettbutikk da , så trenger ikke å bekymre seg for toll el :) .

Skrevet

Jeg lurer på, vet du som har drevet med dette noen år om leverandører som tilbyr spesialbestilte merker. Tenker på sånne som Pilgrim har på sine smykker. Skulle gjerne ha fått laget opp sånne, men greier ikke å finne noen ved søk på internett.

Jeg har drevet med smykkelaging i flere år nå, og har etterhvert handlet hos diverse butikker. Jeg sammenligner priser og service, og foreløpig har jeg noen favoritter, så tenkte jeg skulle dele disse med dere!

Det finnes en eldre tråd med noen linker, men den avsporer litt, så tenkte det var greit å begynne på nytt.

www.integritypearls.com

Beste nettbutikk jeg vet om for ekte perler (ferskvannsperler). De har veldig gode priser, de sender over hele verden, og jeg har aldri opplevd å måtte betale toll. Kvaliteten på perlene er veldig godt forklart, både med bilde og beskrivelse, og det er informasjon om ca hvor mange perler man får per lengde.

www.metalliferous.com

Denne butikken besøkte jeg da jeg var i NY. Her kjøper jeg det meste av sølvet jeg bruker. De har en omfattende katalog med alt de lager i sølv. De lager også ting i andre metaller, men det er sølv jeg har handlet mest av. Ulempen med disse er at dessverre sender de bare til USA. Jeg har derfor alliert meg med folk jeg kjenner som reiser til USA, og kan ta med varene tilbake. Man kan sikkert også få noen man kjenner i USA til å sende varene til Norge.

www.palmermetals.co.uk

Dette er den beste leverandøren i UK av smykkedeler sølv og andre metaller. De har greie priser, og sender til Norge (se info her) De har de beste prisene jeg har funnet på wireklemmer. Husk at prisene er oppgitt uten moms (VAT) på 17,5%. Pris inkl. mva er kun oppgitt på base price, men så fort det er rabatter må du kalkulere den inn selv.

www.beadsbyyvonne.co.uk

Har jeg brukt et par ganger til å bestille Swarovski-krystaller. Det beste er å bestille bulk - man kan bestille 500 4mm bicones eller 250 6mm bicones, men selv velge hvilke farger du vil ha (50 av hver farge på 4mm eller 25 av hver på 6mm).

Hun har måttet ettersende manglende farger et par ganger jeg har bestilt, så hvis det haster, kan det være greit å spørre på forhånd om hun har det du trenger på lager.

beadsunlimited.co.uk aka Brighton Bead Shop

Dette er en gullgruve for nybegynnere! De har ikke så stort utvalg av sølv og fører ikke ekte perler og edelstener, men de har veldig gode priser på perler i glass, plast, tre, ben osv. De har også veldig bra priser på smykkedeler i vanlig sølvplett og gullplett. Dette er ting vi betaler i dyre dommer for på Panduro o.l. butikker i Norge. Jo mer man kjøper av hver ting desto bedre blir prisene, dvs man kan kjøpe smått, og betaler høye enkeltpriser, men hvis man kjøper mye av gangen blir det billigere per perle/smykkedel. De har nylig begynt å føre Swarovski også.

Dette var de jeg kom på i utgangspunktet. Er det noen andre som har favorittbutikker de vil dele med oss smykkelagingsentusiaster? Beskrivelse av hvorfor du liker dem hadde vært flott!

Skrevet
Jeg lurer på, vet du som har drevet med dette noen år om leverandører som tilbyr spesialbestilte merker. Tenker på sånne som Pilgrim har på sine smykker. Skulle gjerne ha fått laget opp sånne, men greier ikke å finne noen ved søk på internett.

Mener du en tag med logo eller navnet ditt? Jeg har sett det noen steder, men det er dessverre ikke billig. Har hatt lyst tå å få slike laget selv, men konkluderte at det ble for dyrt. Stort sett er minimumsbestilling 1000 stk, og da er det en stor investering.

Etter litt googling (jewellery tags) har jeg funnet denne , denne og denne

Du kan jo sjekke ut om disse er noe bra, og hvis du finner noe som er relativt rimelig, hører vi gjerne hva du fant!

Skrevet

Takker for svar. Tok kontakt med Perfect Present,da de var de eneste som solgte i små kvantum. Det sto at de ikke sendte til Norge, men etter litt mail veksling gjør de det allikevel. Jeg har nå bestilt 20 merker og venter i spenning. Prisen blir ca 14 kr pr merke, og det tilsvarer jo prisen på en strass perle hos Panduro, så det er absolutt til å leve med synes jeg. Litt artig å få sitt eget merke på smykkene man lager.

Mener du en tag med logo eller navnet ditt? Jeg har sett det noen steder, men det er dessverre ikke billig. Har hatt lyst tå å få slike laget selv, men konkluderte at det ble for dyrt. Stort sett er minimumsbestilling 1000 stk, og da er det en stor investering.

Etter litt googling (jewellery tags) har jeg funnet denne , denne og denne

Du kan jo sjekke ut om disse er noe bra, og hvis du finner noe som er relativt rimelig, hører vi gjerne hva du fant!

Skrevet

Jeg liker disse butikkene:

www.jessejamesbeads.com (utrolig kule fargemixer)

www.fusionbeads.com (billig swarovski, du kan kjøpe x antall du vil istedet for å måtte kjøpe en pose med f.eks 20.6dollar i shipping. Mye czech perler, miyuki,gemstones,cz)

www.artbeads.com (samme som fusion, men dyrere porto)

www.beadaholique.com (utrolig mange kule gemstone mixer..Fører også endel czech fire polish mixer)

www.audsperler.com (Norsk nettbutikk, mye bra i metalldeler, også en av norges billigste priser på swarovski)

www.pagoni.se Svensk nettbutikk, sender kjempefort til Norge! Og det er billig der... :)

www.perlenettet.no Norsk butikk med mye fine glassperler blant annet.

:goodbye: Ann-K

Skrevet

mente www.audsperler.no selvfølgelig...

Og bare for å si det, det ser ut som det står 20.6 dollar i shipping på fusionbeads.. Men 20 hører til forrige setningen. Det er bare 6dollar shipping, som er BILLIG! :)

AnnK

Skrevet

Takk for flere forslag!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal sende en ordre til Integrity Pearls - hvis det er noen som er interesserte i å bestille sammen, så send meg en PM. Eventuelle kvantumsrabatter blir delt mellom de som bestiller.

Jeg har allerede en rabatt på denne ordren, så beregn en kurs på rundt 6kr/$ - da inkluderer jeg forsendelse på ordre over 200kr. Under det må jeg beregne vekt, og hvis du bestiller mye, vil jeg selvfølgelig se på totalkostnaden, og det kan bli enda billigere.

Jeg sender denne bestillingen førstkommende lørdag, den 13.mars, så vær raskt ute. Send meg varenummer (SKU) og antall du ønsker å bestille.

Hvis du ser denne meldingen for sent, men kan tenke deg å bestille perler eller smykkedeler fra noen av de butikkene jeg nevner i den øverste posten, send meg en PM likevel, så kan jeg gi beskjed når jeg tenker å bestille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...