Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Til dere som har farget håret tidligere, enten blondt eller brunt, blitt lei av å farge det og gått tilbake til naturlig musegrå kommunefarge.. Føler dere at dere har fått mindre oppmerksomhet? Jeg har bleika håret lenge og har lyst til å få tilbake min vanlige kjedelige hårfarge, men jeg er litt redd for å bli en grå mus!
Jade Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Du har jo fortsatt ansiktet ditt Et strålende smil slår aldri feil Jeg har opprinnelig kommunebrunt hår, og har fått mye oppmerksomhet selv når jeg ikke farget det.
Gjest Iah Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Litt på siden, men jeg har aldri skjønt hva kommunefarge er. Noen som har et eksempel på kommunefarget hår?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Kommunefarge er mørk blond. Musegrått er et annet navn på det. Det er liksom bare en ubestemmelig farge som hverken kan karakteriseres som blondt eller brunt.
Antlers Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Litt på siden, men jeg har aldri skjønt hva kommunefarge er. Noen som har et eksempel på kommunefarget hår? Askeblondt til askebrunt. En farge som fort kan se grå og trist ut.
Antlers Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Her er et bilde, om det hjelper: Kommunefarge. Det er ikke èn bestemt farge, altså. Men den er omtrent som på bildet og kan godt være litt lysere eller litt mørkere.
Gjest Kommunefarget Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Meredith Grey-hår vil jeg si er kommunefarget.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er orginalt kommunegrå selv, og etter år med hårfarving i både brunt og blondt er jeg nå nogenlunde tilbake til normalt. Så lenge man kler fargen så får man definitivt ikke mindre oppmerksomhet. Har sett flere som stråler som ei sol med denne typen farge på hodet.
Anaconda Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Jeg tror ikke det nødvendigvis er selve (kommune)hårfargen som er probemet, men at det assosieres med en grå mus, som du selv nevner. Slik jeg har skjønt uttrykket en typisk grå mus er det vel å se kjedlig ut og kanskje ikke bry seg så særlig om utseendet sitt og håret. Som andre brukere sier har jo ansiktet og hva man gjør ut av det som er av betydning. Kommunefarget hår kan også styles og kures etc. Dårlig forklart men...
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har farget håret mitt i blond,brun,sort,rød osv. Men nå er jeg tilbake til min "kommunegrå" farge og er ganske fornøyd. Det er mange fordeler å ha sånn farge på håret og først of fremst er at man kan bruke masse forskjellige nyanser på sminkefarger ,pga at hårfarge er nøytral.Også det som man fikk fra naturen(og mammaen og pappaen) er ofte den beste variant:-) Og sist men ikke minst er at hår som er ikke tortured med farger ser ut mye pennere og "sunnere"! Det er min menning.
Jade Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Her er et bilde, om det hjelper: Kommunefarge. Det er ikke èn bestemt farge, altså. Men den er omtrent som på bildet og kan godt være litt lysere eller litt mørkere. Åja, jeg trodde jeg hadde kommunefarget hår. Jeg har altså mørkeblondt hår, ikke grålig. Trodde kommunefarget = kommunebrunt. Var ei som sa det til meg engang; "du har sånt kommunefarget hår, du. Ja, jeg liker best å farge mitt, jeg da" Må lære meg å ikke høre på sjalu bitcher
Helyn Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 (endret) . Endret 4. august 2010 av Helyn
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har alltid hørt det samme som deg, er ikke kommunefarget hår sånn mørkeblondt/lysebrunt ubestemmeligfarget hår? Jo, er det ikke akkurat det folk her har sagt da? Kommunefarge er IKKE GRÅTT, det er mørk blond/lys brun. Skjønner?
AnjaS Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har det siste året vært gjennom en kjempeprosess med å få tilbake den kommunefargede håret jeg i utganspunktet har. Og nå har jeg endelig kommet i mål. Og jeg får så mye bra tilbakemelding. Har både hatt lysere og mørkere enn kummune, og alle syns denne kalde mørk blonde fargen er så fin. Veldig fornøyd selv å
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Jo, er det ikke akkurat det folk her har sagt da? Kommunefarge er IKKE GRÅTT, det er mørk blond/lys brun. Skjønner? Når det er grå blond slik jeg har, sier man kommunegrå.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har det siste året vært gjennom en kjempeprosess med å få tilbake den kommunefargede håret jeg i utganspunktet har. Og nå har jeg endelig kommet i mål. Og jeg får så mye bra tilbakemelding. Har både hatt lysere og mørkere enn kummune, og alle syns denne kalde mørk blonde fargen er så fin. Veldig fornøyd selv å Hvordan har du gjort det? Jeg vil også tilbake til min egen farge, for jeg har rett og slett glemt hvordan jeg ser ut med den.
Antlers Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 Jo, er det ikke akkurat det folk her har sagt da? Kommunefarge er IKKE GRÅTT, det er mørk blond/lys brun. Skjønner? Ja, men der er en farge med mye grått (aske) i seg Den kan helle mer mot blondt eller mer mot brunt. Faktisk synes jeg det er en farge å være stolt av, for det er så og si umulig å oppnå denne fargen selv om man går til frisøren. Det som gjør "kommunefargen" så fin er at det er mye spill i håret, med forskjellige nyanser på hårstråene. Ser kjempefint ut når solen har bleket det litt også.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #19 Skrevet 17. februar 2010 Det kommer vel an på hvordan du ellers ser ut.. Jeg har veldig lite farger og særpreg ellers, og jeg får definitivt mindre oppmerksomhet med naturlig hårfarge enn når jeg har striper. Jeg blir rett og slett kjedelig og lite synlig. Andre blir ikke slik.
AnjaS Skrevet 17. februar 2010 #20 Skrevet 17. februar 2010 Hvordan har du gjort det? Jeg vil også tilbake til min egen farge, for jeg har rett og slett glemt hvordan jeg ser ut med den. Hehe, prosessen jeg gikk gjennom inkluderte å klippe håret fra halvlangt til rett under øret. Og så har jeg latt det vokse, og klippet meg flere ganger, og så stripet litt og litt, veldig forsiktig. Sykt kjip metode. men er utrolig glad nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå