Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Kjøpte nylig en Sharp LCD, og oppdaget til min forskrekksle at bassen var nesten fraverende. Særlig ekkel er lyden når man sender fra nyhetsstudio og lignende program Det var langt bedre lyd på min gamle billedrør-TV Den har en pipeaktig og innstengt lyd omtrent uten bass. For meg ikke til å skjønne at de i det heletatt selger slikt Vær veldig påpass med lyden når dere kjøper flatskjerm - styr langt unna Sharp
Tempus Fugit Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Dette er nok ett problem for alle flatskjermer med innebygde høyttalere. Dette pga av at lyden på en høyttaler bestemmes veldig mye av hvordan resonanskassen er bygget (resonanskassen er det du ser som står rundt høyttaler elementene). På din gamle billedrør ville det vært en ganske stiv og stor resonanskasse (ettersom de gamle billedrørene var ganske mye større og stivere) mot en flatskjerm som vil være en ganske liten og tildels plastikk kasse. Dette er ett problem som nesten alle flatskjermer vil ha (Samsungen min er ikke noe god på bass heller, derfor jeg har eget lyd anlegg). Så vær obs på dette på alle flatskjermer.
Gjest Agurkolat Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Detta er eit ganske stort problem på LED tv'er, noko som seier seg sjølve når dei er så tynne..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Dette er nok ett problem for alle flatskjermer med innebygde høyttalere. Dette pga av at lyden på en høyttaler bestemmes veldig mye av hvordan resonanskassen er bygget (resonanskassen er det du ser som står rundt høyttaler elementene). På din gamle billedrør ville det vært en ganske stiv og stor resonanskasse (ettersom de gamle billedrørene var ganske mye større og stivere) mot en flatskjerm som vil være en ganske liten og tildels plastikk kasse. Dette er ett problem som nesten alle flatskjermer vil ha (Samsungen min er ikke noe god på bass heller, derfor jeg har eget lyd anlegg). Så vær obs på dette på alle flatskjermer. Har en annen flatskjerm i et annet rom (Samsung) og den har langt bedre lyd
Tempus Fugit Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Har en annen flatskjerm i et annet rom (Samsung) og den har langt bedre lyd Kan godt være at Samsungen har bedre høyttalere, jeg er ikke særlig fornøyd med den jeg har. Tror nok de fleste flatskjermer har ganske flat og dårlig lyder dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Vi kjøpte oss nettopp ny LED tv. Stod faktisk i anmeldelsene at lyden var forholdsvis dårlig, men vi har alltid tv'n koblet til stereoen så det betød ingenting for oss. I forhold til den gamle tv'n var lyden helt ok uansett.
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 <ironi> Jeg kjøpte nettopp en liten og snerten sportsbil. Veldig liten, veier nesten ingenting, bare plass til to personer, og motoren fyller omtrent all annen plass i bilen. Men vet dere hva; det er helt elendig med baggesjerom i bilen. Jeg får ikke plass til en skarve koffert, bare så vidt jeg får med meg fredagshandelen hjem! Så det sier jeg dere, bare styr unna sportsbiler. </ironi> Alvorlig talt. Du har kjøpt en FLAT-skjerm. Det sier seg selv at en slik konstruksjon ikke kan generere noe særlig bass. Har du noen gang sett en subwoofer som ser ut som en billedramme og som kan henges på veggen? Du må gjerne fortelle folk at man med hell kan koble en flatskjerm til et lydanlegg, men du trenger ikke å hetse sharp - det blir som å rakke ned på ferrari for at de har lite baggasjeplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå