Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i utlandet en stund og kommer til å bo her i minst et år til. Jeg jobber her. Tjener ikke all verdens, så jeg kan ikke stikke hjem til Norge i hytt og pine. Har jo også forpliktelser her, kan ikke ta fri når som helst...

Broren min i Norge skal gifte seg i august. Å komme i bryllupet vil jeg ikke gå glipp av for noe i verden, så dit skal jeg!

Men... Søsteren min skal ha barnedåp for yngste guttungen sin i mai. Hun skulle egentlig ha den rundt påske, og da er jeg i Norge, men nå er datoen forandret. Vil jo ikke gå glipp av den, men å dra til Norge igjen i mai tror jeg rett og slett ikke jeg vil. Koster mye å reise og det er tidkrevende...

Men samvittigheten gnager litt, for søsteren min virker ikke så forståelsesfull... Er det jeg som er teit som ser på bryllup som en svær begivenhet som jeg absolutt vil få med meg, men at dåpen ikke er like "viktig"? Resten av nærmeste familie skal i begge selskapene... Jeg har alltid vært i alle slike selskapet før, fordi jeg har hatt anledning til det. Det har andre jeg kjenner og, så jeg vet ikke hva jeg bør gjøre nå. Om det er helt utenkelig for noen at jeg ikke kommer..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes så klart at bryllupet er størst, og kunne jeg bare prioritere en fest ville jeg ha reist i bryllup. Dåp er jo egentlig ikke en så vanvittig stor greie for andre enn foreldrene og evt. gamle troende i familien.

Hva ville søsteren din ha gjort hvis hun var deg?

Skrevet

Jeg hadde hatt full forståelse! Håper søsteren din også kan få det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...