Gjest jente25. Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Jeg fikk vite av mine foreldre i dag, at min lillesøster, som NETTOPP har fylt 15 år, har tatt abort! Ja, abort. Det får meg til å tenke på den første kjæresten hennes, som 14åring. Blir helt sjokkert, og tenker at den lille jenta der har vel hatt sex før hun var 13. Hun er en guttejente, som er ganske poulær, og bytter kjærester like fort som hun bytter underbukser. Blir driiiit irritert på foreldrene mine (som er ganske gamle), som aldri setter ned foten ovenfor henne. hun får ipods, nye pc'er, slutter med en ny aktivitet i det hun har startet med andre. På facebooen sin legger hun ut bilder hvor hun kysser på andre jenter, og i tillegg til det så flørter hun voldsomt med andre gutter mens hun har kjæreste. Hva får en 15åring til å oppføre seg sånn? Det går 5 minutter, også kjeeeder hun seg. I fjor fikk hun seg hund til 15000 kroner, og 6 mnd senere solgte hun den (det var PLUTSELIG noe galt med den). Hva feler det foreldrene mine oppi det hele?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Typisk fjortisoppførsel. Og hvorfor kan ikke søsteren din kysse hvem hun vil (så lenge ingenting ulovlig skjer), uansett om det er ment seriøst eller ikke?
Gjest Gjest_Klara_* Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Jeg fikk vite av mine foreldre i dag, at min lillesøster, som NETTOPP har fylt 15 år, har tatt abort! Ja, abort. Det får meg til å tenke på den første kjæresten hennes, som 14åring. Blir helt sjokkert, og tenker at den lille jenta der har vel hatt sex før hun var 13. Hun er en guttejente, som er ganske poulær, og bytter kjærester like fort som hun bytter underbukser. Blir driiiit irritert på foreldrene mine (som er ganske gamle), som aldri setter ned foten ovenfor henne. hun får ipods, nye pc'er, slutter med en ny aktivitet i det hun har startet med andre. På facebooen sin legger hun ut bilder hvor hun kysser på andre jenter, og i tillegg til det så flørter hun voldsomt med andre gutter mens hun har kjæreste. Hva får en 15åring til å oppføre seg sånn? Det går 5 minutter, også kjeeeder hun seg. I fjor fikk hun seg hund til 15000 kroner, og 6 mnd senere solgte hun den (det var PLUTSELIG noe galt med den). Hva feler det foreldrene mine oppi det hele? Du er misunnelig fordi søsteren tør å leve slik hun vil, og det gjør ikke du. All ære til foreldrene dine som er voksne nok til å ikke la søsteren din bli tvunget inn i den kjedelige konforme virkeligheten hvor kvinners plass på kjøkkenet som både kvinner og menn prøver å presse kvinner tilbake i. Søsteren din er en modig, moderne frigjort kvinne og all ære til henne! Støtt henne, ikke døm henne!
Gjest annemor30 Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Du er misunnelig fordi søsteren tør å leve slik hun vil, og det gjør ikke du. All ære til foreldrene dine som er voksne nok til å ikke la søsteren din bli tvunget inn i den kjedelige konforme virkeligheten hvor kvinners plass på kjøkkenet som både kvinner og menn prøver å presse kvinner tilbake i. Søsteren din er en modig, moderne frigjort kvinne og all ære til henne! Støtt henne, ikke døm henne! Mmmm, sikkert mye å være misunnelig på!! Abort 15 år gammel.. neppe!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Du er misunnelig fordi søsteren tør å leve slik hun vil, og det gjør ikke du. All ære til foreldrene dine som er voksne nok til å ikke la søsteren din bli tvunget inn i den kjedelige konforme virkeligheten hvor kvinners plass på kjøkkenet som både kvinner og menn prøver å presse kvinner tilbake i. Søsteren din er en modig, moderne frigjort kvinne og all ære til henne! Støtt henne, ikke døm henne! Lol!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 noen tester alle grenser i ung alder. Kanskje føler hun seg ikke sett av foreldrene og gjør mye for å "bli sett". At det er kun når hun maser, gjør ikke-vanlige-ting at de ser henne? Hvor gammel er du? Kan du bruke tid sammen med hene så hun har en voksenperson som følger henne opp?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Men du store, hva skjer med verdenen? Misunnelig?! Men ærlig talt da!! Jeg vil da mene at man bør først lære seg å ta konsekvenser av sine handlinger før man kan leve slik man vil.
Gjest sixteen Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Ærlig? Jeg hadde også vært lite imponert over mine foreldre hvis jeg hadde hatt en lillesøster som oppførte seg sånn og ikke hadde stramme tøyler. Jeg er bare 16 så jeg kan jo se fra en "fjortiss" sin synsvinkel; Unnskyld, mange oppfatter meg sikker som frekk nå. Men hun er nok stemplet som hore av andre jenter og gutter, som også ser sitt snitt til å bruke det for alt det er verdt. Selvom de fleste som holder på sånn antakeligvis ikke har det så godt med seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Du er misunnelig fordi søsteren tør å leve slik hun vil, og det gjør ikke du. All ære til foreldrene dine som er voksne nok til å ikke la søsteren din bli tvunget inn i den kjedelige konforme virkeligheten hvor kvinners plass på kjøkkenet som både kvinner og menn prøver å presse kvinner tilbake i. Søsteren din er en modig, moderne frigjort kvinne og all ære til henne! Støtt henne, ikke døm henne! Ja,veldig moden og frigjort kvinne(15 år) abort.Hva feiler deg egentlig,du må jo være syk i toppen.
Gjest Gjest_Klara_* Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Jada, så komme de strømmende. Ungmødrene som selv har utallige aborter bak seg, og som har levd det liberale sexlivet som de ønsker å nekte andre. Hva skjedde med å la andre få lov til å gjøre sine egne opplevelser, på godt og vondt? Dere kan ikke bare tvinge alle til å gjøre noe annet enn hva dere gjorde, bare fordi dere i ettertid angrer. Det har tross alt formet dere og gjort dere til personen dere er i dag. Hun gjør ingenting galt. Abort er lovlig, det er lov for henne å ha sex med hvem hun vil av jevnaldrende (ikke over hennes alder) og hun kan kline med akkurat hvem hun vil. Hun fordeler det i det minste ut over hele ungdomstiden, de fleste andre skal ta igjen alt hun gjør nå i russtiden, dobbelt opp og på under en måned. Slutt å døm andre!
Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Du er misunnelig fordi søsteren tør å leve slik hun vil, og det gjør ikke du. All ære til foreldrene dine som er voksne nok til å ikke la søsteren din bli tvunget inn i den kjedelige konforme virkeligheten hvor kvinners plass på kjøkkenet som både kvinner og menn prøver å presse kvinner tilbake i. Søsteren din er en modig, moderne frigjort kvinne og all ære til henne! Støtt henne, ikke døm henne! En 15 år gammenl jente er et barn og trenger fremdeles veiledning, gode rollemodeller, trygghet, disiplin, og retningslinjer. En 15 år gammel jente har sjelden forutsetninger og er erfaringer nok til å vite sitt eget beste til fulle. Søsteren er ikke fri og modig, da hadde hun ikke blitt gravid. Men umoden, bortsjemt og villedet. Og her er det tydelg at foreldrene har gjort en fundamental feil i oppdragelsen. Og hva i huleste har dette med kjønnsroller og gjøre?? Kvinnens plass på kjøkkenet?
Gjest Eurodice Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Jada, så komme de strømmende. Ungmødrene som selv har utallige aborter bak seg, og som har levd det liberale sexlivet som de ønsker å nekte andre. Hva skjedde med å la andre få lov til å gjøre sine egne opplevelser, på godt og vondt? Dere kan ikke bare tvinge alle til å gjøre noe annet enn hva dere gjorde, bare fordi dere i ettertid angrer. Det har tross alt formet dere og gjort dere til personen dere er i dag. Hun gjør ingenting galt. Abort er lovlig, det er lov for henne å ha sex med hvem hun vil av jevnaldrende (ikke over hennes alder) og hun kan kline med akkurat hvem hun vil. Hun fordeler det i det minste ut over hele ungdomstiden, de fleste andre skal ta igjen alt hun gjør nå i russtiden, dobbelt opp og på under en måned. Slutt å døm andre! Hva er dette for slags sprøyt? Bare tull alt du skriver, det har ingen sammenheng med noe i denne tråden.
¤Pernille¤ Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Hjelp. Dette handler virkelig ikke om å "leve livet". Greit, det er viktig å prøve og feile, men sex og graviditet er vel noe av det eneste som det er bedre å angre på at man ikke gjorde enn gjorde.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. februar 2010 #15 Skrevet 19. februar 2010 helt ærlig så var det bra at ho tok abbort.et barn kan ikke oppdra et barn!!!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #16 Skrevet 19. februar 2010 helt ærlig så var det bra at ho tok abbort.et barn kan ikke oppdra et barn!!! Det KAN de, men de BØR ikke. Det ble da folk av meg også, selv om min mor var bare 15.
Gjest Bianca26 Skrevet 19. februar 2010 #17 Skrevet 19. februar 2010 Du er misunnelig fordi søsteren tør å leve slik hun vil, og det gjør ikke du. All ære til foreldrene dine som er voksne nok til å ikke la søsteren din bli tvunget inn i den kjedelige konforme virkeligheten hvor kvinners plass på kjøkkenet som både kvinner og menn prøver å presse kvinner tilbake i. Søsteren din er en modig, moderne frigjort kvinne og all ære til henne! Støtt henne, ikke døm henne! KVINNE? Hun er 15 år og bortskjemt og foreldrene gir henne alt på et sølvfat. Gode foreldre setter grenser for barna sine. Når du er 15 er du ikke gamnmel nok til å få gjøre nøyaktig som du vil. Hadde hun vært 18 hadde det vært en annen sak.
Gjest Bianca26 Skrevet 19. februar 2010 #18 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Jada, så komme de strømmende. Ungmødrene som selv har utallige aborter bak seg, og som har levd det liberale sexlivet som de ønsker å nekte andre. Hva skjedde med å la andre få lov til å gjøre sine egne opplevelser, på godt og vondt? Dere kan ikke bare tvinge alle til å gjøre noe annet enn hva dere gjorde, bare fordi dere i ettertid angrer. Det har tross alt formet dere og gjort dere til personen dere er i dag. Hun gjør ingenting galt. Abort er lovlig, det er lov for henne å ha sex med hvem hun vil av jevnaldrende (ikke over hennes alder) og hun kan kline med akkurat hvem hun vil. Hun fordeler det i det minste ut over hele ungdomstiden, de fleste andre skal ta igjen alt hun gjør nå i russtiden, dobbelt opp og på under en måned. Slutt å døm andre! Det handler jo ikke om å dømme henne, men det er lov å bli bekymret over lillesøsterens atferd når hun bytter kjæreste så ofte som hun gjør og risikerer både kjønnssykdommer og flere graviditeter og aborter. Når jenta holder på sånn burde hun ihvewrfall få grundig undervisning i viktigheten med å bruke prevansjon. Og så er det som en annen i tråden sier at på ungdomsskolen går ryktene og hvis hun holder på slik gjør hun det vanskeligere for seg selv. men jeg håper jenta virkelig har lært etter denne aborten, at visse handlinger får konsekvenser. Stakkars en abort er jo ikke enkelt det heller. Endret 19. februar 2010 av Bianca26
Chiyo Skrevet 19. februar 2010 #19 Skrevet 19. februar 2010 Det er ikke noe gale med søteren din. Det er foreldrene dine som er dårlige foreldre. De skjemmer henne bort og lar henne gjøre hva hun vil. Alle på hennes alder ville oppført seg slik om mor og far var helt brød i hodet. Du bør syns synn på henne. Det er trist at hun ikke har noen som sitter grenser og passe på at de blir skikelig folk av henne. Om jeg hadde gitt min unge en hund til 16000 hadde hun skulle tatt vare på den. Matet den gått på tur med den og tatt ordentlig vare på den til hunden døde. Noen foreldre skjønner ikke at kjæledyr ikke er et kosedyr barna kan leke med tilde blir lei. Det er en levende ting. Men bra for hunden at det fikk et nytt hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå