Gjest TS Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er gravid og er blitt sykemeldt pga bekkenløsning. Første gang jeg er sykemeldt, og vet lite om hvordan pengene blir regnet ut. Jobber på sykehjem i kommunen, og får lønn direkte fra arbeidsgiver, selv etter de første 16 dagene. Men tror jeg kan få noe fra NAV også. :klø: Jeg jobber turnus i 90% stilling, og har mye ekstravakter, forskjøvet arbeidstid, overtid og annet som drar opp lønnen min. Samme dag som jeg ble sykemeldt fikk jeg lønn, 6000 mer enn det jeg har utbetalt i min 90% stilling dersom jeg ikke tar noen ekstravakter. Har hørt at det regnes ut en dagsats ut fra hva jeg tjente den siste mnd, (eller er det de siste tre mnd?) og at jeg får det overskytende fra NAV. Vet at flere kollegaer har fått dette. Finner ikke ut av det på NAV sine sider, syntes generelt de er dårlige... Noen som vet noe om dette? Blir veldig glad for svar
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 For det første ville jeg undersøkt om du heller kan få svangerskapspenger, men det kan hende du ikke får det siden det er en fysisk lidelse som gjør at du ikke kan jobbe og ikke graviditeten/risiko i jobben som gjør at du er sykmeldt. Man får jo ikke sykepenger mer enn ett år sammenhengende, og hvis du er syk etter fødselen også går året fort. Hvis du får lønn fra arbeidsgiver etter 16 dager, får du ingenting fra NAV. Da får du i tilfelle dobbel lønn, og det er feil. Men, hvis du er delvis sykmeldt, kan det jo være at du får lønn fra arbeidsgiver for %-delen du jobber og resten fra NAV? Stemmer, vanlig å regne 3 mnd gjennomsnitt. Ved veldig varierende lønn, halvt år. Overtid skal ikke inkluderes i grunnlaget til NAV, men hvis arbeidsgiver har valgt å regne dette er det veldig generøst. Du får antagelig lønn på etterskudd/delvis etterskudd, så sykmeldingen din virket sikkert ikke inn på denne lønnen. Dagsats regnes ut ved å dele månedslønn på 21,67. Håper dette ga noen svar.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg er gravid og er blitt sykemeldt pga bekkenløsning. Første gang jeg er sykemeldt, og vet lite om hvordan pengene blir regnet ut. Jobber på sykehjem i kommunen, og får lønn direkte fra arbeidsgiver, selv etter de første 16 dagene. Men tror jeg kan få noe fra NAV også. :klø: Jeg jobber turnus i 90% stilling, og har mye ekstravakter, forskjøvet arbeidstid, overtid og annet som drar opp lønnen min. Samme dag som jeg ble sykemeldt fikk jeg lønn, 6000 mer enn det jeg har utbetalt i min 90% stilling dersom jeg ikke tar noen ekstravakter. Har hørt at det regnes ut en dagsats ut fra hva jeg tjente den siste mnd, (eller er det de siste tre mnd?) og at jeg får det overskytende fra NAV. Vet at flere kollegaer har fått dette. Finner ikke ut av det på NAV sine sider, syntes generelt de er dårlige... Noen som vet noe om dette? Blir veldig glad for svar Er det ike nye regler ang sykepenger? mener å huske at du får din ordinære grunnlønn. Lenge siden jeg var sykm,men husker det var slik at de regnet ut snittet av de tre siste mnd,men forige gang jeg var syk fikk jeg min ordinære grunnlønn. At jeg jobbet mye overtid og andre tillegg ble ikke tatt med,så sånn sett så er det et tap da man er syk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå