Gjest Gjest_Fiona_* Skrevet 16. februar 2010 #1 Del Skrevet 16. februar 2010 Heia! Ser at det finnes sengesett til dyne der de minste er 65x80 cm og 80x100 cm, og lurer på om man alltid begynner, med den minste dyna? Hvor lenge bruker man denne minste dyna sån ca, og kan det være lke greit å begynne på den nest minste, 80x100 cm med en gang siden man må bytte til større etterhvert? Håper på svar, er litt i villråde her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Addict_* Skrevet 16. februar 2010 #2 Del Skrevet 16. februar 2010 Forstod det slik da vi kjøpte dundyne til babyen på princess at den minste er vogn/vugge/krybbedyne og at det er 80x100 som er normalt å bruke i sprinkelsenga men mulig jeg tar feil. Vi kjøpte 80x100 iallefall, til å ha i sprinkelsenga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 16. februar 2010 #3 Del Skrevet 16. februar 2010 Vi har kjøpt 65x80 til å ha i vugga, vogna og senga så når lillegutt skal bruke sprinkelseng skal han få større dyne Prøvde 80x100 i både vogna og bedside crib-en, og det ble altfor stort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 16. februar 2010 #4 Del Skrevet 16. februar 2010 Vi har 80*100 til sprinkelsengen. Den minste størrelsen har vi i vugga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #5 Del Skrevet 16. februar 2010 Vi hadde to av den minste. En i vuggen og en i vognen. Når hun var 4mnd flyttet hun over i sprinkelsengen på eget rom og da fikk hun ny dyne som var 80x100. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 16. februar 2010 #6 Del Skrevet 16. februar 2010 Vi har 80 x 100 i sprinkelsenga, men har også brukt denne i vugga. Nå bruker vi vugga mest for dagsoving og har derfor et hjemmestrikket ullpledd der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. februar 2010 #7 Del Skrevet 16. februar 2010 Vi har kun brukt vogn/vugge-dyne i vogn og vugge og sprinkelseng til lillegutten var ett år. Da fikk han juniordyne 100 x 140 til å ha i sprinkelsenga... Den har han hatt i to år, og nå har han fått normal størrelse dyne og pute, fordi han fikk fullstørrelse seng. Så ikke behovet for mellomstørrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. februar 2010 #8 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Vi hadde 65x80 i vogn, ammemadrass og kurv, 80x100 i sprinkelsenga da hun begynte å bruke den da hun var et par måneder gammel. Den minste brukte hun til hun var 3-4 mnd, dvs til hun vokste ut av kurven og det var så varmt i været at vi bare hadde teppe i vogna. Brukte stort sett dyne i vogna da lillejenta hadde hoftedysplasi og lå i Frejkas pute, og vognpose ble for trangt. 80x100 begynner å bli litt snau nå, så hun har fått juniordyne (100x140) i 1-årspresang. Må bare få sydd noe sengetøy... Men jenta er lang, hun var 56 ved fødselen og nærmere 80 cm nå (78-79, omtrent). Så hun har nok vokst ut av dynene litt raskere enn gjennomsnittsjenta, vil jeg tro. Jeg er glad for at vi hadde begge størrelsene, jeg, litt forskjellige bruksområder på dem. Endret 16. februar 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 17. februar 2010 #9 Del Skrevet 17. februar 2010 Dersom du har vugge el. til babyen så kan 80*100 lett bli for stort. Dersom babyen skal legges rett i sprinkelseng trenger man ikke å kjøpe den minste dynen, selv om mange velger å gjøre det. Får du vinterbaby så trenger du noe varmt å ha i vognen, og da er den minste dynen kjekk å ha, synes jeg, men det finnes mange fine vognposer også. Moren min brukte bare en vanlig pute over oss når vi skulle sove ute de første månedene Vi byttet til 80*100 da gutten var ca 4 mnd, dyne i str 100*140 da han var ca 20 mnd, og neste blir nok full størelse. Men vi planlegger å få flere barn, så ser ikke på det å ha mange barnedyner som bortkastet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bing Skrevet 17. februar 2010 #10 Del Skrevet 17. februar 2010 Vi har kun brukt vogn/vugge-dyne i vogn og vugge og sprinkelseng til lillegutten var ett år. Da fikk han juniordyne 100 x 140 til å ha i sprinkelsenga... Den har han hatt i to år, og nå har han fått normal størrelse dyne og pute, fordi han fikk fullstørrelse seng. Så ikke behovet for mellomstørrelsen. Signerer. Jeg har akkurat begynt å bruke 100 x 140 i sprinkelsenga. Mellomstørrelsen kan en fint hoppe over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå